Komentáře k filmu Ašoka
Počet komentářů k filmu: 3
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 25.8.2010
Indická kinematografie je svět sám pro sebe. Tímto filmem se snaží vykročit do světa, ovšem prozatím jen jednou nohou, druhou pevně stojí v Bollywoodu, a to především zásluhou přítomnosti nezbytných pěveckých a tanečních scén, trochou té indické komiky, tématem nezdolné lásky a hrdinství a hlavně neskutečným teatrálním projevem. I když nepatřím k obdivovatelům a příznivcům těchto filmových postupů, kvituji, že si indičtí filmaři, i v období globalizace všeho, zachovávají svoji tvář a nesnaží se zapadnout do hollywoodské uniformity, prozatím. I přesto, že film působí, z mého pohledu, dosti nevyváženě, a pro mě i nezvykle, bollywoodskou produkci nevyhledávám a zřejmě nebudu ani po tomto filmu, má příchuť něčeho jiného, co by nemělo být opomíjeno.
Hodnocení: 3 / 10
Přidáno: 9.11.2011
Největší a nejvýznamnější indický panovník v dějinách ve značně zkresleném úhlu pohledu. Opět, jak už to bývá u historicko-životopisných filmů... Vůbec nebyla věnována pozornost tomu nejhlavnějšímu, čím císař Ašóka především vynikl a co z něj teprve udělalo velikána: tedy pozdějším létům své vlády, kdy šířil buddhismus. Viděli jsme jen nudné mocenské boje, nekonečné válčení a milostné vášně, tedy to nejobyčejnější, leč lidužel pro masy zároveň i to nejpřitažlivější. - Indické filmy jsou jinak pro Zápaďana ohromná exotika: tu příjemná (zakázán je např. veškerý sex, včetně líbání), tu méně stravitelná (až přílišná prostinká jednoduchost). Nejlepší z celého filmu jsou snad ty vložené hudební klipy. Nadšení vyznavači indické kultury, k nimž patřím i Já, si možná ani nepřijdou na své tak, jak by se domnívali.
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 17.12.2009
Navzdory bohaté historii se indičtí filmaři dobovými tématy moc nezabývají (pokud se týká mainstreamové kinematografie). Asi proto jim to moc nejde a ze všeho nejhorší je, když z toho začnou dělat umění. Pak už to nezachrání ani hvězda Shahhrukh. O „umělecký dojem“ se stará výhradně kamera - prostřednictvím detailních záběrů na herce ve stylu Tenkrát na západě, detailů, prostřihů, „zpomalenin“ apod. Těch několik málo hudebních čísel pak působí zcela neorganicky a nesmyslně jako nutnost, ne něco co ilustruje nebo lehce posouvá děj, jak je v indických filmech zvykem. Totéž se týká komických meziher. Dojem bohužel kazí i ne moc dobrá hudba – v paměti vám neuvízne jediná melodie, jediný motiv a to je co říct. Celou dobu čekáte, když už se film definitivně rozsype, ale v poslední třetině překvapivě trochu nabere dech a začíná jakž takž fungovat, což je ovšem na tak ambiciózní projekt hodně málo.
Poznámka: Komentáře jsou řazeny podle počtu dosažených bodů jednotlivých členů, kteří je psali. To znamená, že čím více bodů má člen, tím je jeho komentář výše.