Recenze: Debbie a její parťačky

Vydáno dne 08.06.2018
V poslední době se v Hollywoodu extrémně řeší generová rovnost. A tak se stalo, že jsme viděli "Krotitelky" duchů. A teď se můžeme přesvědčit, že i ženy mají své heist filmy.
Protože se tento biják v originále jmenuje Ocean’s 8 a hlavní postavou, která dala celý plán dohromady, je Debbie, není tajemstvím ani spoilerem, že se jedná o Dannyho ségru. George Clooneyho uvidíme akorát na fotce, což zamrzí, protože kdyby se objevil v té závěrečné scéně, která si o to přímo říkala, dostal by film minimálně o hvězdičku lepší hodnocení. Byla by to zároveň taková pěkná vzpomínka na Gravitaci, protože Debbie vypadá jako Sandra Bullock. Sice jí tentokrát nedala patřičnou hloubku, nicméně to vzhledem k žánru a záměru vůbec nemusí vadit. Hlavně, že jí to pořád sluší.

Tahle Debbie si umí poradit, když jde o nakupování nebo hotel zadarmo. Ani do toho vězení, odkud ji na začátku pustí, by se nedostala. Nebýt podrazu jejího přítele! A tak sestaví tým, jehož cílem bude na Met Gala plesu ukrást drahocenný náhrdelník z krku celebrity Daphne Klugerové (podle všeho nejde o narážku na Diane Kruger). A snad i nějaká ta pomsta. Doplní ji Cate Blanchett, Mindy Kaling, Awkwafina, Sarah Paulson, Rihanna, Helena Bonham Carter a v jistém smyslu Anne Hathaway. Obsazení tedy velice dobré, i když mohlo být ještě o něco lepší.

Nicméně jelikož jednotlivé části původní trilogie, ze které se tady mihne akorát Elliott Gouldnesou názvy Ocean’s Eleven, Ocean’s Twelve a Ocean’s Thirteen, dá se očekávat, že by se k této osmičce v následujících dvou částech přidaly další dvě herečky. (A taky, že bychom se časem mohli dočkat Ocean's Five, který by byl možná o jejich bratranci nebo sestřenici, a ještě později kupříkladu Ocean's Two) Jestli tedy film vydělá, pokud možno více než těch 150 milionů dolarů, což má být hodnota toho Toussaint náhrdelníku, jenž byl pojmenován podle kreativní ředitelky šperkařské značky Cartier. A to by teprve mohla být Mission: Impossible. I když potenciál existuje veliký. Kór když svou ruku k dílu coby producent přidal i Steven Soderbergh.

Jeho trilogie byla rozhodně komplexnější, odvážnější (vzpomeňme na vtípek s Tess a Julií Roberts ve dvojce) a vtipnější. V Dannyho parťácích jsou postavy dostatečně představeny a plán je propracovanější, ačkoliv minimálně dvě podstatné scény chybějí. Taky díky hudbě a ideálnímu tempu se ale jedná o fakt cool biják.. A to je v podstatě zásadní rozdíl, jelikož Debbie a její parťačky se pouze snaží být cool. A bohužel si neuvědomují, že mnozí budou znát onu trilogii, nebo minimálně tento první díl, který rovněž využívá elipsy, aby se k nim později vrátil a odhalil ten gimmick, čili jak přesně se podařilo na okrádaného vyzrát.

Každá parťačka má samozřejmě nějakou specializaci, avšak jinak se toho o nich moc nedozvíme a z toho mála, co víme, se jeví býti nejvíc v pohodě Devítka (Rihanna) a charakterově nejpozoruhodnější Rose (Helena Bonham Carter). Holky jinak nemusí řešit žádnou výraznější překážku a de facto všechno jim vychází podle plánu, který přitom není neprůstřelný a vlastně do určité míry zase není v naší realitě proveditelný. Na jeden zajímavější twist sice dojde, leč rozhodně není nečekaný, pokud umíte počítat. A pojišťovací vyšetřovatel mnoho nevyšetří, jelikož mu to scénář nedovolí. Jakoby tvůrci spoléhali na to, že jsou ženy – tedy cílová skupina, v tomto případě především zhruba od třiceti výš – v ledasčem nenáročnější, což nebude úplně pravda.

Debbie a její parťačky zřejmě, na rozdíl od svých protějšků, tolik nepřesvědčí publikum, aby se s nimi chtělo ztotožnit. Na stříbrném plátně už jsme zkrátka viděli efektivnější krádeže, které se navíc odehrávaly v atraktivnějším prostředí, včetně casina v Las Vegas. Debbie a její parťačky určitě můžou při prvním zhlédnutí pobavit, nicméně potíž spočívá v tom, že budou zřejmě bohužel patřit k těm titulům bez nějaké šikovné nadstavby, z nichž si toho často třeba už po týdnu příliš nevybavíte – viz také Loganovi parťáci. Snad s výjimkou scény v metru, která je do jisté míry paralelou na tuto u fontány. Nabízí se otázka, který film bude do ženského podání upraven příště. Sedm statečných? Tucet špinavců? Obvyklí podezřelí? Dvanáct rozhněvaných mužů? Dvojčata? Či dokonce Divoká banda (ačkoliv tu jsme už trochu viděli ve Vabanku)?!?

Recenze: Tiché znamení

Zoë Kravitz je další herečkou, která se rozhodla, že má dostatek zkušeností s působením před... celý článek