Obsah filmu Madame Récamier
"Madame Récamier "se jmenuje francouzský film, který si tehdy vybralo ředitelství nově vzniklého pražského biografu Maceška jako zahajovací program. Že by to zrovna byla dobrá volba s tímto filmem se nedá říci. Život madame Récamierové, jedné z nejpozoruhodnějších postav napoleonské Francie a Francie z dob restaurace, mohl být opravdu dobrým dramatickým dílem.
Film je zpracovaný podle románu francouzského státníka Eduarda Herriota. Tento román v době promítání filmu, nebyl u nás známý, proto nebylo možné hodnotit do jaké míry byl bývalý francouzský ministr vyučování zodpovědný za tento snímek, ale jestli napsal tak nudný román, jak byl...
"Madame Récamier "se jmenuje francouzský film, který si tehdy vybralo ředitelství nově vzniklého pražského biografu Maceška jako zahajovací program. Že by to zrovna byla dobrá volba s tímto filmem se nedá říci. Život madame Récamierové, jedné z nejpozoruhodnějších postav napoleonské Francie a Francie z dob restaurace, mohl být opravdu dobrým dramatickým dílem.
Film je zpracovaný podle románu francouzského státníka Eduarda Herriota. Tento román v době promítání filmu, nebyl u nás známý, proto nebylo možné hodnotit do jaké míry byl bývalý francouzský ministr vyučování zodpovědný za tento snímek, ale jestli napsal tak nudný román, jak byl nudný tento film, pak by zasluhoval nedostatečnou z literatury. Film byl jakousi přehlídkou osobností francouzské revoluce a prvních dob císařství: bohužel tyto osobnosti se objeví na scéně jako apoštolové na orloji a hned zase zmizí, aniž by po sobě zanechaly sebemenší stopu nebo alespoň vysvětlení, proč se na scéně objevily.
Je zde velice pečlivý seznam nafilmovaných osob, které tehdy přišly s Récamierovou do styku, ale nic neříká o jejich osudech a nikde ani ponětí o snaze zdůvodnit tuto přehlídku milenců a ctitelů. Divák viděl, jak za slavnou ženou běhá skoro celá slavná armáda, jak ji jeden milenec honí po zahradě, druhý po pokoji a Napoleon jí líbá ruku, nikde není ani stopy po zachycení okouzlující osobnosti Récamierové a po jejím duchovním půvabu.
Film se spokojuje s dokonalou reprodukcí vnějšku a je nutné uznat, že alespoň v dobovém oblečení a stavbách důkladně a věrně ukázal Francii na rozhraní 18. a 19. století. Lépe než velkofilm o deseti dílech, mohl by se tento film nazvat o sto dvacet let opožděnou aktualitou. Velice nepříjemně na diváky působilo zkreslení Napoleona, to nebyl Napoleon, to byl spíš židovský příručí. < Zobrazit méně
Autor: Asmodej, zobrazit všechny obsahy (1)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Bez komentáře :-).
Přidat komentář jako první.