Obsah filmu Vetřelci a lovci
Nastěhují se lidem do života, vysávají ho a baví se neštěstím svých "hostitelů". I když své oběti mohou zničit – psychicky i fyzicky -, jejich činy jsou těžko dokazatelné, a tedy i nepotrestatelné. Skutečné případy kriminálních parazitů zpracoval novinář Josef Klíma ve scénáři k triptychu Vetřelci a lovci.
Každý díl triptychu je samostatným příběhem, spojuje je ale téma, tedy "vetřelecká" kriminalita, inspirace skutečnými událostmi a herecká dvojice Juraj Kukura a Simona Stašová. Věra Podlipná, sestřička na psychiatrii, byla v první části (Zrozen bez porodu) obětí "vetřelců" a tak se seznámila s jejich "lovcem", tajemným soukromým...
Nastěhují se lidem do života, vysávají ho a baví se neštěstím svých "hostitelů". I když své oběti mohou zničit – psychicky i fyzicky -, jejich činy jsou těžko dokazatelné, a tedy i nepotrestatelné. Skutečné případy kriminálních parazitů zpracoval novinář Josef Klíma ve scénáři k triptychu Vetřelci a lovci.
Každý díl triptychu je samostatným příběhem, spojuje je ale téma, tedy "vetřelecká" kriminalita, inspirace skutečnými událostmi a herecká dvojice Juraj Kukura a Simona Stašová. Věra Podlipná, sestřička na psychiatrii, byla v první části (Zrozen bez porodu) obětí "vetřelců" a tak se seznámila s jejich "lovcem", tajemným soukromým detektivem Zahálkou. Oba sehrávají podstatnou roli i v dalších dvou příbězích. Spolu s nimi se ve všech dílech objeví také Jiří Dvořák coby kriminalista, který Zahálkovi pomáhá "vetřelce" předat spravedlnosti.
"Simona má široký herecký rejstřík, takže jsem se na její bohatou mimiku mohl stoprocentně spolehnout. Juraj je charismatický herec, v Čechách neokoukaný a netypický zjev. Pro roli soukromého očka a bývalého elitního policisty je jako vysoustruhovaný," vysvětlil výběr herců režisér Filip Renč.
Stašová si zahrála už v jeho celovečerním snímku podle Vieweghova Románu pro ženy, pracovně se opět při Vetřelcích a lovcích sešel také se scenáristou Josefem Klímou, podle jehož reportáže natočil na začátku 90. let svůj režijní celovečerní debut Requiem pro panenku.
"Snažili jsme se udělat nový typ detektivky, kde nejsou mrtvoly ani střílení," podotkl Renč k triptychu a upozornil, že v jednom z dílů se dokonce ani nevystřelí. "Je to zajímavé, objevné téma. Není to prvoplánová detektivka, kde se komisař honí se zlodějem po střechách domů s pistolkou v ruce. Není tam zbytečná a laciná brutalita. Je to spíš intelektuální detektivka," pokusil se třídílný počin zařadit do nějaké žánrové škatulky.
Při psaní scénáře se Klíma inspiroval skutečnými případy, s nimiž se setkal jako novinář. Na už tak dost bohaté scéně zločinu se podle něho objevila nová sorta lidí, kteří vnikají potají do cizích životů jako paraziti a postupně svého nositele zahubí, ať už existenčně, finančně či přímo fyzicky.
Klíma mluví o "šedé kriminalitě". "Narazil jsem na případy nestíhatelné a nežalovatelné, modus operandi všech tří dílů je pokus najít recept, jak tyto zločiny stíhatelné a žalovatelné být mohou," vysvětlil.
Česká televize < Zobrazit méně
oficiální text distributora, zobrazit všechny obsahy (1)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Bez komentáře :-).
Přidat komentář jako první.