ČT1
|
ČT2
|
NOVA
|
Prima
|
TV Barrandov
|
Californication
Další díl/opakování: McLeodovy dcery
Další díl/opakování: 01:50
Příběhy domů
Třicet lopat renesance. Proměnit trosku ve výstavní dům trvalo jeho majitelům dvacet let (2008). |
00:25
Nádraží 19. století
Jak největší pražské nádražní budovy změnily tvář naší metropole Zvláštní postavení v architektuře z... Jak největší pražské nádražní budovy změnily tvář naší metropole Zvláštní postavení v architektuře zaujímají stavby nádražních budov. I když patří mezi ta díla, která jsou velice často navštěvována, tak se přitom těší jen malé pozornosti. První vlak projel naším územím roku 1839, když severní dráha císaře Františka spojila Vídeň s Krakovem. Potřeba nádražních budov vznikla současně s rozvojem železnic. Navíc jich bylo třeba hodně a najednou. Architektům se v krátké době podařilo vytvořit charakteristický drážní styl, který našim železnicím vtisknul jednotný a přitom neopakovatelný ráz. Všechna nádraží měla vstupní halu, čekárnu, úschovnu zavazadel, provozní místnosti, služební byt i restauraci. Kdo znal jedno nádraží, snadno se orientoval i jinde. V průběhu 150 let se při jejich stavbě uplatnily různé stavební slohy.V roce 1845 přijel první vlak do Prahy do míst, kde je nyní Masarykovo nádraží. Železniční provoz prorazil městské hradby a otevřel Prahu světu. Projekt architekta Antonín Jünglinga a stavitele Jana Pernera byl tak nadčasový, že se jeho klasicistní rysy zachovaly dodnes v téměř nezměněné podobě. I z hlediska pohodlí cestujících je jeho koncepce stále moderní. Zvláštní vchod vedl do salonku, kde císař František Josef I. trávil chvíle před odjezdem. Interiér má původní neorenesanční vzhled. Na krbové římse je busta Jana Pernera, prvního stavitele železnic. Cestující ve vlacích však takové pohodlí neměli, seděli na dřevěných lavicích. Stavební slohy se promítaly nejen do budov, ale i do architektury salonních vozů. Příkladem může být audienční vůz Františka Josefa I.Při stavbě nádražních budov se secese stala spíše zvláštností, protože přišla příliš pozdě. Jednou z mála takových staveb je pražské hlavní nádraží. Původní nádraží z roku 1870 mělo podobu renesančního zámečku, který vyprojektovali architekti Ullmann a Bavitius. Na konci století přestalo vyhovovat a na novou budovu byla vypsána soutěž. Komise vybrala návrh architekta Fanty v podobě velkolepé secesní budovy. V roce 1967 se stala památkově chráněným objektem. Se stoletím páry zmizely parní lokomotivy i budovy, které k nim patřily - výtopny i vodárny. Ale nádražní budovy nám stále slouží. 00:40
Uzel uzlů
Pražský železniční uzel se stále mění. O záměrech a realizacích natáčel a archivy se probíral M. Pát... Pražský železniční uzel se stále mění. O záměrech a realizacích natáčel a archivy se probíral M. Pátek 00:55
Příběh nádraží
Proč přestaly vlaky jezdit na pražský Těšnov (1995) Příběh o Denisově nádraží - neboli pražském nádr... Proč přestaly vlaky jezdit na pražský Těšnov (1995) Příběh o Denisově nádraží - neboli pražském nádraží Těšnov. To ke konci své kariéry nebylo příliš frekventované, ale samo místo mělo velmi zajímavou historii a vlastní stavba patřila ke klenotům industriální architektury. Mimo jiné zde ve středověku bývalo popraviště, kde rozhřešení odsouzencům dával i jistý Jan z Husince. Na začátku osmdesátých let nádraží přestalo sloužit svému účelu a vedly se spory o novém využití jeho neorenesanční památkově chráněné budovy. Nicméně ÚV KSČ potřebovalo parkoviště, a tak stačil podpis nejvyššího papaláše a celé nádraží vyletělo do vzduchu. 01:10
Nádraží nedáme
Budova v Ústí nad Orlicí má vyletět do povětří. Zdali se ji podaří zachránit zjišťoval M. Pátek 01:30
Výhybkář
Portrét nádražáka ze stanice Vyšehrad, kde již léta vlak nezastavil Je mladý, ale vykonává práci vho... Portrét nádražáka ze stanice Vyšehrad, kde již léta vlak nezastavil Je mladý, ale vykonává práci vhodnou pro důchodce. Na zcela zastrčeném Vyšehradském nádraží, zodpovědně slouží, zdraví projíždějící vlaky, zapisuje, všechno, jak má být. Jen s jedním rozdílem: žádný vlak na jeho nádraží nestaví. Archivní snímek K. Spěšného z roku 1999. Dobré ráno
Další díl/opakování: |
00:45
Poker After Dark
Populární pokerový televizní pořad poprvé na TV Nova. Sledujte zajímavé souboje hráčů zvučných jmen ... Populární pokerový televizní pořad poprvé na TV Nova. Sledujte zajímavé souboje hráčů zvučných jmen o spousty peněz v hotelu a kasinu Golden Nugget Hotel v Las Vegas. Ke stolu jsou přizváni pouze nejlepší z nejlepších megastars pokerového světa... Áčko
Další díl/opakování: Jsem rád, když se mě všichni bojí |
Kriminálka Kolín
Další díl/opakování: Konečná stanice Berlín. Krimiseriál N (1998). Během ligového utkání je na ledě zastřelen ruský hokej... Konečná stanice Berlín. Krimiseriál N (1998). Během ligového utkání je na ledě zastřelen ruský hokejista. Vyšetřování hráčovy smrti přivádí komisaře Schatze a jeho tým na stopu nebezpečné náboženské sekty, jejíž členové chtějí za každou cenu získat vzácnou relikvii... (47 min) Při finálovém zápasu hokejové ligy kdosi zastřelil novou posilu mužstva, hráče Smirkova. Komisaři Schatz a Taube se pouštějí do pátrání, při kterém vychází najevo, že mladého Rusa přivedla na Západ jeho přítelkyně a agentka Čerková a že Smirkov vyznával učení sekty Boží bojovníci. Zanedlouho se na starožitnickém trhu objeví nesmírně vzácná kolekce sedmi křížů, pocházejících právě z kláštera této sekty. Souvisejí spolu nějak tyto případy? Kdo mohl mít zájem na likvidaci úspěšného hokejisty?SK Kölsch, Endstation Berlin, SRN 1998. Režie: Holger Barthel. Hrají: Uwe Fellensiek, Christian Maria Goebel, Michaela Wiebuschová, Pasquale Aleardi, Inga Schulmannová a další. Volejte Věštce
Další díl/opakování: Na čem záleží
Další díl/opakování: Autosalon
Další díl/opakování: Světové novinky, nelítostné testy, koncepty budoucnosti v tradičním motoristickém magazínu |
EZO. TV
Další díl/opakování: |