Obsah filmu Varování před svatou děvkou
V jakémsi přímořském hotelu čeká režisér Jeff se štábem a technikou na filmovou hvězdu. Atmosféra je napjatá, projevuje se ponorková nemoc. Když hvězda dorazí, vypukne chaos. Všichni mluví do všeho, režisér se snaží rozdat role a vysvětlit, co se bude dělat, ale výsledkem je vzpoura a štáb režiséra zbije. Vedoucí výroby (Rainer Werner Fassbinder), jenž odpovídá za dokončení filmu, se projevuje jako diktátor. Zbití režiséra však zapůsobí jako katarze: všichni mohli vybít svou negativní energii a natáčení může začít... Volker Schlöndorff o tehdy pětadvacetiletém Fassbinderovi a jeho filmu prohlásil: „Už teď točí svoje Osm a půl..." Vše ve...
V jakémsi přímořském hotelu čeká režisér Jeff se štábem a technikou na filmovou hvězdu. Atmosféra je napjatá, projevuje se ponorková nemoc. Když hvězda dorazí, vypukne chaos. Všichni mluví do všeho, režisér se snaží rozdat role a vysvětlit, co se bude dělat, ale výsledkem je vzpoura a štáb režiséra zbije. Vedoucí výroby (Rainer Werner Fassbinder), jenž odpovídá za dokončení filmu, se projevuje jako diktátor. Zbití režiséra však zapůsobí jako katarze: všichni mohli vybít svou negativní energii a natáčení může začít... Volker Schlöndorff o tehdy pětadvacetiletém Fassbinderovi a jeho filmu prohlásil: „Už teď točí svoje Osm a půl..." Vše ve filmu je autobiografické, ovšem co do psychického prožívání situace; antiteater Fassbindera nezmlátil, i když k tomu asi kolikrát neměl daleko. Někdejší parta nadšenců musela s rostoucími úspěchy upustit od amatérského přístupu, začít rozlišovat mezi pracovními a osobními vztahy a profesionalizovat se. A ne každý měl na Fassbindera, jeho metody a požadavky nervy. Možná se těžko smiřovali i s tím, že hlavní jméno je a bude Fassbinder a teprve o několik koňských délek za ním všechna ostatní. Varování před svatou děvkou pojednává o probouzení a pochopení, že člověk snil o něčem, co vůbec neexistuje, a že sny nelze vždy uskutečnit," řekl o svém filmu tvůrce a popsal okolnosti vzniku: „Když tlak, jemuž jsem vystaven, stoupne příliš, stávám se diktátorem. (...) Pozitivní vývoj, kterým prochází postava režiséra v mém filmu, je, že si uvědomuje, že parta není partou, a vzdá se svého snu o kolektivu. Začne šéfovat a je suverénní. Zbaví se iluzí a vidí věci, jaké jsou. Myslím, že je možné točit filmy méně autoritářsky, ale k tomu je zapotřebí hned na začátku jasně definovat práci a rozdělit ji, aby se každý plně soustředil na svůj úkol. Když dělají všichni všechno, nikdo pak neudělá nic pořádně." Fassbinder při těchto slovech netušil, že mu zbývá jen dvanáct let života. Jeho rozsáhlé dílo se vyznačuje mimo jiné až neuvěřitelným perfekcionismem.
Vítězslav Čížek, 36.LFŠ 2010 < Zobrazit méně
zobrazit všechny obsahy (1)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Bez komentáře :-).
Přidat komentář jako první.