Popis / Obsah / Info k filmu VílaPo oceňovaných snímcích Ledovec (2005) a Rumba (2008) přichází tvořivá trojice divadelníků a filmových režisérů s dalším příběhem Doma a Fiony a opět v tragikomickém duchu s groteskním vykreslením bizarního a hravého světa obou postav.
Dom tentokrát pracuje na nočních směnách v malém hotelu blízko průmyslového přístavu Le Havre. Během jedné noci se však v hotelové recepci objeví žena, která nemá žádná zavazadla ani boty. Jmenuje se Fiona a přesvědčí Doma, že je víla, která mu může splnit jakákoliv tři přání. Dom jí nevěří, avšak druhý den ráno se dvě z jeho přání skutečně vyplní. Fiona však před splněním třetího Domova přání záhadně zmizí, a tak se Dom, který se do ní na první pohled zamiloval, odhodlá narušit svůj každodenní stereotyp a začne po ní pátrat.
Podobně jako v předešlých snímcích režisérského tria, i v tomto je cítit nejen obdiv k filmové grotesce a k takovým komikům, jako byli Buster Keaton či Jacques Tati, ale i příklon k hravé bizarnosti a zdrženlivému režijnímu stylu, evokujícímu filmy finského režiséra Akiho Kaurismäkiho.
Snímek v roce 2011 získal v kategorii hraný film cenu Golden Starfish na MFF v Hamptons v New Yorku a byl uveden na několika lokálních a mezinárodních filmových festivalech.
Film Europe CZ
Popis / Obsah / Info k filmu VílaKlasický pohádkový příběh o třech přáních v burleskním podání trojice autorů Dominiqua Abela, Fiony Gordonové a Bruna Romyho, jejichž předchozí snímky Ledovec (2005) a Rumba (2008) se objevily i v rámci českých festivalů. Dom pracuje jako recepční v hotelu, kde se jednoho večera ubytuje Fiona. Přijde bez zavazadel, bosa a tvrdí, že je víla plnící tři přání. Poté, co jsou dvě Domova přání splněna, však Fiona mizí. Dom se ale mezitím zamiloval a vydává se ji hledat. Režiséři i hlavní aktéři snímku vycházejí ze svých divadelních kořenů, kde pracovali s odkazem klasické grotesky, ale i filmů Bustera Keatona či Jacquese Tatiho. Magická komedie, která okouzlí svou jednoduchostí.
19 Febiofest 2012
Popis / Obsah / Info k filmu VílaPo oceňovaných snímkach Ľadovec (2005) a Rumba (2008) prichádza tvorivá trojica divadelníkov a filmových režisérov s ďalším príbehom Doma a Fiony a opäť v tragikomickom duchu s groteskným vykreslením bizarného a hravého sveta oboch postáv.
Dom tentoraz pracuje na nočných smenách v malom hoteli blízko priemyselného prístavu Le Havre. Počas jednej noci sa však na hotelovej recepcii objaví žena, ktorá nemá žiadnu batožinu ani topánky. Volá sa Fiona a presviedča Doma, že je víla, ktorá mu môže splniť akékoľvek tri želania. Dom jej neverí, no na druhý deň ráno sa dve z jeho prianí naozaj vyplnia. Fiona však pred splnením tretieho Domovho želania záhadne zmizne, a tak sa Dom, ktorý sa do nej na prvý pohľad zamiloval, odhodlá narušiť svoj každodenný stereotyp a začne po nej pátrať.
Podobne ako v predošlých snímkach režisérskeho tria, aj v tejto cítiť nielen obdiv k filmovej groteske a k takým komikom, ako boli Buster Keaton či Jacques Tati, ale aj príklon k hravej bizarnosti a zdržanlivému režijnému štýlu, evokujúcemu filmy fínskeho režiséra Akiho Kaurismäkiho.
Snímka v roku 2011 získala v kategórii hraný film cenu Golden Starfish na MFF v Hamptons v New Yorku a bola uvedená na viacerých lokálnych a medzinárodných filmových festivaloch.
Film Europe SK
Popis / Obsah / Info k filmu VílaPohádkově laděný poetický snímek Víla o dvou ztracencích, kteří najdou lásku, je po komediích L’iceberg (2005, Ledovec; uveden na MFF v Karlových Varech 2010) a Rumba (2008) třetím celovečerním počinem divadelníků, Belgičana Dominiquea Abela (nar. 1957) a Kanaďanky Fiony Gordonové (nar. 1957), kteří jsou partnery na jevišti i v osobním životě, a Francouze Bruna Romyho (nar. 1958). – Dom pracuje jako noční recepční v hotýlku. Jednoho dne se tam objeví bosá dlouhovlasá žena. Představí se jako Fiona. Je prý víla a splní mu tři přání... – Snímek, v němž se moc nemluví, je sledem groteskních, absurdních a burleskních situací, inspirovaných moderní pantomimou. Na první pohled je zřejmé, že byl vyroben s minimálními náklady a s velkým nadšením. Četné trikové scény jsou po technické stránce nedokonalou podívanou, jež nemá daleko k amatérismu, mají však zvláštní archaické kouzlo, poetiku a až dojemnou naivitu.
-kat-, Filmový přehled 2012/6
Nový publicista: Nelíbí se vám tento obsah? Chcete napsat lepší? Tak neváhejte a klidně
napište