Životopis (biografie) / Informace:Režisér Sergio Gobbi má italský původ, svou profesionální filmařskou dráhu ale zahájil ve Francii, kde se nakonec trvale usadil. Narodil se v Miláně a u filmu začínal jako asistent režie u slavného tvůrce Roberta Rosselliniho, mezitím studoval vysokou školu a absolvoval roční jazykový kurz ve Francii. Právě pobyt ve Francii jej přiměl k dalšímu studiu v Paříži a na konzervatoři získal hereckou průpravu. Koncem padesátých let si v menších rolích v několika filmech vyzkoušel herectví, krátce nato se pustil do samostatné režie.
Gobbiho celovečerním debutem byla kriminálka CHVÁSTAL (Le bluffeur, 1963), která však sklidila jen menší úspěch, protože v premiérovém nasazení jí konkurovaly zdařilejší snímky již osvědčených režisérů. V kriminálním žánru pokračoval filmem JEN ŽÁDNOU PANIKU (Pas de panique, 1966), tématicky odlišný příběh realizoval s Marií-France Boyer pod názvem DÍVKA ZVANÁ LÁSKA (Une fille nommé Amour, 1967). Dvakrát pak přizval ke spolupráci Roberta Hosseina, který si zahrál hlavní role bývalého nacisty (MALDONNE, 1968) a pronásledovaného gangstera (ČAS VLKŮ – Le temps des loups, 1969).
Počátkem sedmdesátých let začal Sergio Gobbi spolupracovat s italskými a německými herci, italská hvězda Virna Lisi například hrála v kriminálce KRÁSNÝ ZLODUCH (Le beau monstre, 1971), v níž se objevil i populární německý herec Helmut Berger. Ten pak dostal hlavní roli v dramatu NENASYTNÍ (Les voraces, 1972), zatímco mezinárodní hvězda Bibi Andersson hrála hlavní ženské party ve filmech SOKYNĚ (La rivale, 1974) a BLONDY (1975).
Ke všem svým filmům byl Sergio Gobbi zároveň autorem, případně spoluautorem scénáře, některé filmy si i sám vyprodukoval. Příležitostně produkoval i tituly jiných režisérů, připomeňme například dvě slavná dramata André Cayatta PROŽÍT SI SVÉ PEKLO (A chacun son enfer, 1977) nebo VE STÁTNÍM ZÁJMU (La raison d´état, 1978), později Lautnerův film VÍRA V NÁSILÍ (Présumé dangereux, 1989). Nadále se uplatňoval i jako režisér, i když s nijak výraznými úspěchy, což dokládá nízká návštěvnost jeho kriminálek z 80. let (ASFALTOVÉ PEKLO - L´arbalete, 1984). V justičním dramatu PROCES (L´affaire, 1994) se po delší době vrátil ke spolupráci s Robertem Hosseinem, jeho zatím posledním filmem je sci-fi EXPERIMENT (Rewind, 1997).
Autor: argenson Nový publicista: :Nelíbí se vám tento životopis? Chcete napsat lepší? Tak neváhejte a klidně
napište.