Životopis (biografie) / Informace:Serge Korber pochází z Paříže, od mládí pracoval u filmu, v několika filmech hrál menší role, z pozice asistenta režie se vypracoval k samostatné režii, prosadil se také jako scénárista. Počátkem 60. let natočil několik krátkometrážních filmů, jeho prvním celovečerním filmem byl snímek SEDMNÁCTÉ NEBE (Le diex-septiéme ciel, 1965) s Jean-Louis Trintignantem v hlavní roli. Výrazněji se pak prosadil s komediemi IDIOT V PAŘÍŽI (Un idiot a Paris, 1966) a MALÁ POČESTNÁ (La petite vertu, 1967), v nichž hrála dobově populární herečka vietnamského původu Dany Carrel.
Poté Korber své síly spojil s Louisem de Funésem v době jeho vrcholné popularity; z jejich spolupráce vzešly komedie PITI PITI PA (L'homme orchestre, 1970) a NA STROMĚ (Sur un arbre perché, 1971). U obou těchto filmů se Korber zároveň podílel na scénáři, nicméně zvláště film NA STROMĚ patří k nejslabším kouskům Funésovy filmografie, a to přes účast mezinárodní hvězdy Geraldine Chaplin. Naopak film PITI PITI PA byl Korberovým největším komerčním triumfem – v premiérovém nasazení se držel tři týdny na první příčce v návštěvnosti kin. Další úspěch zaznamenalo drama OHNĚ O HROMNICÍCH (Les feux de la Chandeleur, 1972), které bylo natočeno podle oceněné stejnojmenné literární předlohy od Catherine Paysan. Kvalitní námět, herecké obsazení (Annie Girardot, Jean Rochefort) a v neposlední řadě hudba slavného Michela Legranda vedly ke kladným ohlasům na tento film, který byl uveden také na mezinárodním festivalu v Cannes. Nicméně ani v premiérovém nasazení nedokázal překonat například Lelouchův film Dobrodružství je dobrodružství. Další Korberův film URSULE A GRELU (Ursule et Grelu, 1974) vsadil opět na účast Annie Girardot, nicméně žádný velký úspěch se nekonal.
Další roky se pak Korber uchýlil k natáčení erotických až pornografických filmů druhořadé kvality, později pak zkusil prorazit s kdysi populární skupinou Les Charlots komedií AŤ ŽIJE SVOBODA! (Et vive la liberté!, 1978¨) očekávaný úspěch se ale opět nedostavil. Ani další filmy různých žánrů se příliš nepovedly a Serge Korber pak v 80. letech točil převážně v televizi, seriály a televizní inscenace. Na filmové plátno se vrátil až v roce 1996 s komedií BIDOCHONOVI (Les Bidochon) opět s Annie Girardot v hlavní roli, poté znovu pracoval pro televizi, v poslední době žije v soukromí. Serge Korber je dnes vnímán jako tvůrce průměrných komedií a dramat, nicméně některé jeho filmy z přelomu 60. a 70. let dvacátého století mají ve francouzské kinematografii své místo. Jeho manželka Marie Claire Korber pracuje též u filmu a jako střihačka se podílela na některých jeho filmech.
Autor: argenson Nový publicista: :Nelíbí se vám tento životopis? Chcete napsat lepší? Tak neváhejte a klidně
napište.