Obsah filmu Pohledy z Londýna
Caravaggio. Botticelli. Michelangelo. Umění v sobě vždy mělo něco krásného a tělesného. Od vyobrazení utrpení svatého Šebestiána přes Obraz Doriana Graye až k melodramatickým filmům Reinera Wernera Fassbindera. Jak Steve McLean ve svém snímků dokazuje, krásný obraz oslňuje, znehybňuje, ale i vzrušuje. Hrdinou jeho nového filmu je naivní Jim, který utíká z rodného pastelového maloměsta v Essexu do neonového kosmopolitního Londýna za uměním, o kterém nic neví. Svou krásnou tváří upoutá pozornost skupinky mladíků, kteří se pro vzrušení svých klientů stylizují do ikonických obrazů. Jim se zdá být pro takovou práci jako stvořený – je sladký svou...
Caravaggio. Botticelli. Michelangelo. Umění v sobě vždy mělo něco krásného a tělesného. Od vyobrazení utrpení svatého Šebestiána přes Obraz Doriana Graye až k melodramatickým filmům Reinera Wernera Fassbindera. Jak Steve McLean ve svém snímků dokazuje, krásný obraz oslňuje, znehybňuje, ale i vzrušuje. Hrdinou jeho nového filmu je naivní Jim, který utíká z rodného pastelového maloměsta v Essexu do neonového kosmopolitního Londýna za uměním, o kterém nic neví. Svou krásnou tváří upoutá pozornost skupinky mladíků, kteří se pro vzrušení svých klientů stylizují do ikonických obrazů. Jim se zdá být pro takovou práci jako stvořený – je sladký svou naivitou i vzhledem. Kontakt s uměním pro něj ale není tak jednoduchý jako pro ostatní. Ve vizuálně uhrančivém, výrazně stylizovaném snímku, v němž se tělo mění v obraz a obraz v tělo, vyniká mladý talentovaný herec Harris Dickinson známý z filmu Plážoví flákači.
Mezipatra < Zobrazit méně
zobrazit všechny obsahy (1)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 17.5.2021
V roce 1994 scénárista a režisér Steve McLean natočil snímek 'Postcards from America' (Pohledy z Ameriky) a to bylo od něj všechno. Až v roce 2018 se k tématu vrátil a natočil 'Postcard from London'. Ameriku tedy pro měnu zaměnil za Anglii. A jedná se pro běžného diváka o dosti těžkopádný snímek, neboť se pohybuje v oblasti umění a filosofie, ve kterém každé vyřčené slovo či větné sousloví, každá scéna a každý zvukový podkres něco znamená. Jedná se o konverzační příběh mladého britského homosexuála Jima z předměstí, který se místo nástupu na vysokou školu vydá za vzděláním do velkoměsta. Především se tu neustále probírá polemika co je vlastně skutečné umění. To, co přivede Jima k mdlobám, neboť je takové dílo pro něj přitažlivé, nebo je úsudek o čistotě umění vržen na tvůrce, který za tím stojí? A je umění lepší když umělec trpí? V tuto chvíli se do problematiky zamíchávají biblické motivy, čímž se může zdát daná myšlenka zase o něco složitější. Nebo ne? A co s tím vším má vlastně společného homosexualita Jima? Ne, tohle rozhodně není snímek jen tak pro leckoho. U tohoto filmového díla, který je samozřejmě po technické stránce také předložen v umělecké vizualizaci (neónová světla doslova až oslňují), se musí setsakramentsky dobře poslouchat co se kdy řekne a o všem pro správné uchopení dané problematiky pořádně přemýšlet. Jinak celý koncept doslova a do písmene diváka unudí a snad i uspí. Snímek tedy neónově stylizovaný, nádherně umělý, s myšlenkami o sexu, kráse a umění. Kdo si na takový film troufne a plně ho pochopí, vyhrál.