Obsah filmu Huacho
Celovečerní debut Alejandra Fernándeze Almendrase měl premiéru v Týdnu kritiků v rámci canneského festivalu. V pomalém rytmu sleduje jeden den ze života čtyřčlenné rolnické rodiny z režisérova rodného kraje na jihu Chile, jejich rutinní aktivity i to, jak se přizpůsobují měnícím se ekonomickým podmínkám.
Španělský výraz „huacho“, který tvoří název prvního celovečerního filmu Alejandra Fernándeze Almendrase, v překladu znamená „sirotek“, ale zároveň se v nehostinné jižní části Chile, kam je příběh snímku situován, používá ve smyslu „opuštěný“. Tento význam vystihuje situaci čtyřčlenné venkovské rodiny, která stojí v centru...
Celovečerní debut Alejandra Fernándeze Almendrase měl premiéru v Týdnu kritiků v rámci canneského festivalu. V pomalém rytmu sleduje jeden den ze života čtyřčlenné rolnické rodiny z režisérova rodného kraje na jihu Chile, jejich rutinní aktivity i to, jak se přizpůsobují měnícím se ekonomickým podmínkám.
Španělský výraz „huacho“, který tvoří název prvního celovečerního filmu Alejandra Fernándeze Almendrase, v překladu znamená „sirotek“, ale zároveň se v nehostinné jižní části Chile, kam je příběh snímku situován, používá ve smyslu „opuštěný“. Tento význam vystihuje situaci čtyřčlenné venkovské rodiny, která stojí v centru dění.
Nemajetnou rolnickou rodinu z Chile reprezentují zástupci tří generací – babička Clemira, dědeček Cornelio, jejich dcera Alejandra a vnuk Manuel. Film v dokumentárním duchu sleduje jeden stereotypní den z jejich života. Postavy, obsazené pro větší dojem autenticity neprofesionálními herci, sledujeme v úvodu u společné snídaně, jakmile se jejich denní rutiny rozběhnou svým zajetým směrem, už v pomalém rytmu pozorujeme každého zvlášť. Zatímco babička vyrábí sýry a pak je prodává u cesty, dcera pracuje jako kuchařka a cestuje do města za platbou účtů a reklamací šatů. Dědu zastihujeme při stavbě plotu, vnuka provázíme v jeho interakci se spolužáky, kteří se mu vysmívají pro jeho nižší společenský původ, i v jeho únicích do světa videoher.
Psychologizující drama ukazuje střet tradicí se současností. Hrdinové jsou nuceni přizpůsobit se světu, který je obklopuje, kruté ekonomické realitě a obecně novým hodnotám, jež s sebou doba nese. Almendras, který sám pochází z jihochilského regionu, kde se příběh jeho filmu odehrává, nahlíží životy svých postav s respektem a bez sentimentu, se snahou o objektivitu. V této souvislosti se dokonce jeho dílo v zahraničních recenzích dočkalo srovnání s tvorbou argentinského režiséra Lisandra Alonsa, zejména s jeho raným snímkem o všedním životě dřevorubce z prostředí argentinské pampy Svoboda (La Libertad, 2001), který jste mohli vidět na Letní filmové škole v roce 2010.
Jana Bébarová
Letní filmová škola Uherské Hradiště 2018 < Zobrazit méně
zobrazit všechny obsahy (1)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Bez komentáře :-).
Přidat komentář jako první.