Obsah filmu Jack staví dům
Pro sériového vraha Jacka je každé zabití uměleckým dílem. Své temné mistrovství se snaží během let vybrousit k dokonalosti. I přes jeho vysokou inteligenci se policie pomalu přibližuje, zatímco Jack víc a víc riskuje na cestě k dokonalé vraždě. Ponurý, chytrý i groteskně humorný snímek nás zavádí do USA 70. let. V hlavních rolích se objeví Matt Dillon a Bruno Ganz, ve filmu účinkují také Uma Thurman či Riley Keough. Kontroverzní génius Lars von Trier jej poprvé představil na festivalu v Cannes.
Aerofilms
Související odkazy
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 25.12.2019
Jack, psychopatický sériový vrah tvrdí, že umění funguje a dá se pochopit i jinak. Jak? Odpověď naleznete v tomhle podivně groteskně ujetém snímku Larse von Tiera, plném symbolických odkazů a explicitních scén. Je to zajímavej mix, který asi moc lidí nepobere, já jsem se ale docela pobavil, ostatně u Triera už vím, že mám čekat nevšední zážitek a vyhraněný styl jeho tvorby. A ve většině případech mě jeho filmaření hafo baví! Kdo na jeho filmech ujíždí, nemůže být zklamán.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 27.11.2019
Príliš silné kafe
Moje druhé stretnutie s umením Larsa von Triera. A akosi v hĺbke duše chcem veriť, že v jadre nie je tak prepnutý človek ako náš hlavný hrdina (ak sa dá nazvať hrdinom), lebo inak si neviem predstaviť aký človek musí byť aby natočil takýto film. Ako bolo vo filme povedané, veci čo človek napíše sú veci, ktoré by si tajne prial spraviť sám. Dúfam, že to tak nie je. Už len čiste z dôvodu, že chcem veriť, že ľudskosť nie je len klam a nie sme všetci tigre, ktoré sa rozhodli dobrovoľne správať ako jahňatá a jediný kto vidí skutočnosť ako skutočnú je Jack. "The House That Jack Built" bude jeden z najnepríjemnejších filmov, čo som videl za celý rok. Možno za celý môj život. Neviem ako by som to lepšie popísal. No napriek tomu je na tom filme niečo tak fascinujúce, že som ho dopozeral až do konca a bol schopný to odsedieť. Istým spôsobom sa za to obdivujem, no musím povedať, že je to skutočne fascinujúce vidieť túto postavu. Vidieť mu do hlavy, spoznávať ho a premýšľať, či stretnutie s Umou Thurman v ňom niečo reálne neodblokovalo. Uma Thurman totiž zvláda opäť to, čo posledné roky predvádzala. Byť maximálne neznesiteľnou. A takou v tomto filme rozhodne je. Matt Dillon podáva absolútne fantastický herecký výkon. Skrz všetko to odpudivé čo na jeho postave vidím ho musím pochváliť. Ten človek sa zmenil na niekoho absolútne desivého. Niekoho, koho by som nikdy v živote nechcel stretnúť. A neviem čo o mne vypovedá fakt, že sledovať ho a počúvať ho bolo miestami pre mňa fascinujúce, inokedy absolútne desivé. Ja sám neviem čo si mám o tom myslieť. Možno by som si mal film pozrieť znovu na to, aby som vedel čo si reálne myslím, no rozhodne to neurobím. V prvom rade je skutočnosť taká, že toto nie je film, ktorý by som chcel vidieť znovu. Osobne neviem, či by si ho niekto bol ochotný pustiť znovu. Možno áno. Ale ja tam určite nepatrím. Raz a dosť. A ak by som aj chcel ten film vidieť znovu, tak sú tam určité problémy, ktoré by ma od toho odrádzali a do toho práve vstupuje Lars von Tirer a jeho "umelecká" réžia. Niektoré scénky sú tam absolútne nasilu a podľa mňa len zabíjajú čas. A tento film je tak dlhý, že miestami som už chcel, aby sme došli k pointe a nemuseli to obrazotvorne analyzovať a opisovať, ako sa tu deje veľmi často. A tento štýl ma skutočne nebaví. Niekedy to vie niečo pridať ako napríklad prirovnanie chôdze medzi lampami a tieňom, no potom sú tu aj monológy o dezertných vínach, ktoré ma absolútne frustrovali. Film je v tomto skutočne natiahnutý a miestami veľmi nudný. Napriek tomu, že Jack je zaujímavou postavou, tak niektoré scénky sú na mňa moc nudné. A potom je tu záver. Alebo jeho posledných 20 minút, kde som konečne aj pochopil názov filmu. A nechcem byť hnusný, ale opäť sa tu snaží byť režisér veľmi umelecký a originálny. A mám pocit, že je to len jeho ohromná sebaláska. A jeho pocit, aký je veľký umelec. Lenže ja to až tak vysoko nevidím. Pre mňa to v tomto nefunguje. Možno by to mohlo mať lepší spád, keby sme veľa scénok odtiaľ vyhodili, no asi by sme potom nedokázali v tom vidieť Larsovu "genialitu". A tento pocit mi rozhodne uberá dojem z filmu. Hlavnú myšlienku moc rozoberať nebudem, lebo ja s mnohým čo Jack tvrdí nesúhlasím. Niekde má ale pravdu. Najmä keď vidíme, že ľudia nereagujú na volanie o pomoc alebo krik. Je to svet ignorácie. A osobne to budú posledné slová, čo tomuto filmu venujem.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 24.2.2019
Tohle byl první von Trierův film, který jsem viděl a na rozdíl od některé jeho dřívější tvorby je to bomba. Takhle nějak jsem si vždycky představoval typického psychopata. Obzvlášť se mi líbila scéna s rodinkou na pikniku. Ten konec byl ale hodně nečekaný. Jaké pro mě bylo překvapení, když jsem zjistil, že ten hlas, který celý film vede s Jackem dialog, patří Bruno Ganzovi, který přesto, že si ve filmu zahrál jen pár minut, ve své roli exceloval. Ještě několik dní po návratu z kina jsem o filmu přemýšlel a vlastně o něm přemýšlím doteď. EDIT: Teď jsem po prvé viděl film s českým dabingem a to byla katastrofa. Všechno bylo přeloženo téměř doslova. Asi jsem byl naivní, když jsem si myslel, že filmy pro oficiální distribuci překládají profesionálové. Některé dialogy vůbec nedávaly smysl. Jedna z mnoha perliček: full metal jacket - celokovová nábojnice.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 12.1.2019
Jack staví dům až do samotného finále v podstatě pouze metaforicky a symbolicky (jeho prázdná duše). Zároveň se jedná o realistický portrét masového vraha, který je ještě věrnější, než thriller Henry: Portrét masového vraha. I proto, že se Lars von Trier nebojí jít na hranici, resp. leckdy až za ní. Klidně mu za inspiraci mohli posloužit i jedinci typu Eda Geina. Pro tu celkovou ucelenost možná škoda, že se více nezajímá o to, že sériovým vrahem se přece nikdo přímo nerodí. To až okolnosti z dětství či nějaká pozdější konkrétní událost často zapříčiní, že se něco zvrtne. Tohle je opravdu zajímavé téma, byť pro přenesení na stříbrné plátno asi poněkud náročnější. Artově začlenit ten zdánlivě nesouvisející obraz na loďce, jenž je vizuální pastvou pro oči, se proti tomu jeví býti úplnou samozřejmostí. I když je fakt, že filmu by více slušelo, kdyby si jeho autor tyhle nerealistické výstřelky odpustil. Ale to by pak asi musel režírovat někdo jiný.
Reklama
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 27.12.2018
Kdyby to mělo normální stopáž, dala by se ta dvacítka dát. To jako že byla necelá třetina filmu jakž takž. Tady při této stopáži to však nevychází. V závěru zaujala jen narážka na Kolský vrt, ale to, kdo se o problematiku nezajímají, nic jim to neřekne. Takže na pár dobrých záběrů je to jen o filosofování a ničem jiném.
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 26.10.2018
Magořina
Ten frajer co to natočil má dobře vykradenou palici, ale režírovat umí! 9 hvězdiček dávám, protože to má stupidní konec!????
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 15.10.2018
Jedinecne - sokujici - balancujici na pomezi geniality a kyce...
... niterny pohled rezisera/tvurce do nejtemnejsich zakouti lidske mysli a duse! Film sokujici, svym zpusobem jedinecny a rozhodne ne hned tak zapomenutelny! ???? Doporucuji pouze pro filmove "fajnsmekry"... tento film ma s mainstreamem spolecneho asi tolik, jako slon s uatrednim topenim, cili ze nic!
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 7.10.2018
masterpiece
Někdo tu plakal nad hranicemi, překračováním nebo mainstreamem .. To je fňukání nad špatným hrobem.
Tohle je masterpiece – mechanika soukolí psychiky člověka, která se pohybuje prostorem, do kterého si “mainstream” nedovolí ani zamžourat.
Pozoruhodně zobrazená cesta do pekla.
Reklama
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 7.10.2018
masterpiece
Někdo tu plakal nad hranicemi, překračováním nebo mainstreamem .. To je fňukání nad špatným hrobem.
Tohle je masterpiece – mechanika soukolí psychiky člověka, která se pohybuje prostorem, do kterého si “mainstream” nedovolí ani zamžourat.
Pozoruhodně zobrazená cesta do pekla.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 26.9.2018
Trier zde překračuje hranici akceptovatelnosti jako nikdy předtím, ale opět mu to (nejspíš) projde díky osobitému uměleckému rámcování. Anebo bude prostě odignorovanej jako již naprostej odepsanec. Milovat tento film znamená být jako Jack. To nechcete. A uznat jeho umělecké kvality je spíše póza než vědění a otevřenost mysle. I když kdo ví, jestli se Jack časem nestane novodobou verzí Henryho pro toto tisíciletí. — Lovecký segment, který zachází nejdále, mi s odstupem několika hodin přijde paradoxně nejvíce zajímavý svojí až karikaturistickou abstraktností. Něco takové přece nemůže v mainstreamu nikdo s vážnou tváří natočit, i když se to netváří jakkoliv jinak. [Cannes]
10 filmů, které komentovali někteří uživatelé co tento film