Obsah filmu Lidé kolem motorů
Žijeme v rychlém tempu, na veliké vynálezy jsem si zvykli, pomalu se přestáváme divit, a přece to není tak dávno, co byli lidé okouzleni podivnou hračičkou, která nadělala spoustu rámusu, vypouštěla nelibý kouř, byla škodolibá a týrala své majitele. Vždyť vyjet si s automobilem do terénu znamenalo hodně odvahy a rizika. To si dnešní majitelé aut vůbec nedovedou představit.
V letošním roce (2012) by se dožila 100 let nejúspěšnější závodnice světa dvacátých let 20. století Eliška Junková. Do závodního vozu usedla poprvé v roce 1923, tehdy jen jako spolujezdec svého manžela Čeňka Junka, který ji k automobilovému sportu přivedl. Ve své...
Žijeme v rychlém tempu, na veliké vynálezy jsem si zvykli, pomalu se přestáváme divit, a přece to není tak dávno, co byli lidé okouzleni podivnou hračičkou, která nadělala spoustu rámusu, vypouštěla nelibý kouř, byla škodolibá a týrala své majitele. Vždyť vyjet si s automobilem do terénu znamenalo hodně odvahy a rizika. To si dnešní majitelé aut vůbec nedovedou představit.
V letošním roce (2012) by se dožila 100 let nejúspěšnější závodnice světa dvacátých let 20. století Eliška Junková. Do závodního vozu usedla poprvé v roce 1923, tehdy jen jako spolujezdec svého manžela Čeňka Junka, který ji k automobilovému sportu přivedl. Ve své krátké sportovní kariéře v letech 1924 až 1928 dokázala na vozech Bugatti vyhrát řadu mezinárodních závodů do vrchu. Na Velké ceně Německa na Nürburgringu v roce 1927 zvítězila v kategorii závodních vozů, což se žádné ženě předtím a ani po tom nepodařilo.
V archivním snímku z roku 1970 si můžeme poslechnout její vyprávění spolu s dalšími pamětníky na historii automobilů. < Zobrazit méně
oficiální text distributora, zobrazit všechny obsahy (1)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Bez komentáře :-).
Přidat komentář jako první.