Obsah filmu M
Vrah mezi námi (M, 1931) Fritze Langa byl od svého vzniku považován za mistrovské dílo rané zvukové kinematografie. Když se producent původní verze Seymour Nebenzahl a režisér Joseph Losey rozhodli natočit americký remake, stáli z toho důvodu před nelehkou situací: bylo totiž jasné, že každý bude jejich dílo srovnávat s těžko překonatelnou původní verzí. Výsledek ale není vůbec špatný. Film je po technické stránce na vysoké úrovni, o což se zasloužil zejména spolehlivý kameraman Ernest Laszlo (např. 24 hodin do smrti /D.O.A., 1950/ a Líbej mne až k smrti /Kiss Me Deadly, 1955/). Působivosti ale nabývá i se znalostí historického kontextu:...
Vrah mezi námi (M, 1931) Fritze Langa byl od svého vzniku považován za mistrovské dílo rané zvukové kinematografie. Když se producent původní verze Seymour Nebenzahl a režisér Joseph Losey rozhodli natočit americký remake, stáli z toho důvodu před nelehkou situací: bylo totiž jasné, že každý bude jejich dílo srovnávat s těžko překonatelnou původní verzí. Výsledek ale není vůbec špatný. Film je po technické stránce na vysoké úrovni, o což se zasloužil zejména spolehlivý kameraman Ernest Laszlo (např. 24 hodin do smrti /D.O.A., 1950/ a Líbej mne až k smrti /Kiss Me Deadly, 1955/). Působivosti ale nabývá i se znalostí historického kontextu: vznikal totiž ve vyhrocené atmosféře studené války a antikomunistických výslechů pracovníků filmového průmyslu a levicově smýšlející Losey byl nucen po jeho dokončení přesídlit do Evropy.
Milan Hain - Noir Film Festival 2019 < Zobrazit méně
zobrazit všechny obsahy (2)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Bez komentáře :-).
Přidat komentář jako první.