Obsah filmu Metropolis
V daleké budoucnosti žijí lidé společně s roboty, ale ne vždy v úplné harmonii. Sci-fi příběh o tom, jak jsou důležité city, které lidi oddělují od všech ostatních stvoření.
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 30.1.2012
Metropolis podle Osama Tezuky
Metropolis jsem viděl před Astro Boyem téhož autora předlohy, ale komentuji jej bezprostředně po něm, což může mít na můj pohled jistý pozitivní dopad, srovnání jsem však učinil již v komentáři k Astro Boyovi.
Metropolis je velice silný film, spíše pro otrlejšího diváka, byť hlavní postavy jsou dětského věku; právě takovou tvorbu mám rád a sám se o ni občas pokouším, možná i proto, že mi u nás chybí.
Za ústřední námět můžeme označit lidskost robota, který v tomto případě nebyl vytvořen s pomocí žádné (duchovní) síly, ale pouze jako skvělé umělecké dílo - dokonalá kopie dcery hlavního záporáka. Ovšem účelem tohoto robota ve skutečnosti není to, aby dotyčnému nahradil jeho dceru takovou, jaká byla, nýbrž, aby mu jakožto dokonalý robot pomohla ovládnout svět. Jenže adoptivní syn dosud nejmenovaného, leč zmíněného, barona Reda, Rock, kterého on však za syna nepovažuje, zabije šíleného vědce, tvůrce robotické Timy, a myslí si, že i Tima je zničena, což si myslí i baron Red, jenž navíc netušil, že už je dokončena, poněvadž vědec si ji chtěl nechat pro sebe a utéct.
S Timou se setká chlapec jménem Kenichi, dobrák a člověk s velikou odvahou; místo, aby se Tima upnula na ,,svého otce", barona Reda, zamiluje se (nebo ne?) do Kenichiho, což se ukáže jako nezvratitelné, aspoň dokud Tima neusedne na křeslo v Zikuratu, z něhož má pro barona Reda ovládnout svět.
To se však má stát až ve druhé části filmu - nejprve Tima a Kenichi musejí uniknout Rockovi, jenž je, dozvěděv se, že Tima nebyla zničena, pronásleduje, snaže se Timu zničit. Uprostřed příběhu dochází ke zvratu - všechny postavy se setkávají a rozehrává se vlastně nový příběh, v němž se Tima a Kenichi touží zase setkat, a hlavně musejí dokázat, že i robot je schopen lidských citů a zabránit chladným obvodům a samolibosti zničit svět.
Celý tento dokonalý film s příběhem, jenž je velmi hluboký a má značný rozsah, ještě povyšuje český dabing v hlavních rolích s patnáctiletým Davidem Štěpánem a jednadvacetiletou Rositou Erbanovou, již oba znějí naprosto přesvědčivě a jejichž výkon mohu s klidným svědomím označit za dokonalý, za opravdovou hlasovou hru, která k tomuto filmu, jehož zvukovou stránku ocením i já, s nevelkým hudebním založením, nádherně sedí. Tito dva opravdu patří mezi naše mladé dabingové poklady.
Podle internetových zdrojů je námět Tezukyho Metropolisu sice inspirován námětem stejnojmenného německého němého filmu, ale on tento před vytvořením svého Metropolisu neviděl. Já osobně jsem stejnojmenný německý snímek neviděl, ale již podle základních informací není stejný, spíše se opravdu jednalo o drobnou inspiraci.
Hodnocení: 3 / 10
Přidáno: 10.3.2004
Nic moc manga
Viděl jsem hodně japonských manga a jsem jejich fanouškem ale dle mého názoru tento film patří spíše k těm horším.
Zpracování animace je pěkné ale děj hodně amerikanizovaný a dle mého názoru statický.Navíc ,sice skvělá, Jazzová hudba hodně ubírá u některých scén na vážnosti a spádu děje který už tak není nic moc.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 7.12.2003
Japonská pocta Fritzi Langovi
Manga přepis "němé" Metropolis od Fritze Langa. Nádherná kresba, zajímavá jazzová hudba, povedená animace a vůbec povedené zpracování, u kterého se člověk rozhodně nenudí. Netypicky kreslené figurky, kterými by autoři chtěli jako by připomenout 30tá lét v animaci, a s nimi i kulaté hlavy a oči, a lidsky podané roboty.