Obsah filmu Modrý den
Významný český spisovatel
Arnošt Lustig zpracovával ve své tvorbě své celoživotní, hluboce prožité téma – holocaust. V povídce Modrý den se tentokrát nevěnuje těm, kdo trpěli v lágrech, ale těm, kdo na zločinech proti lidskosti profitovali. Televizní adaptace z roku 1994 je dílem režisérky E. Sadkové.
Příběh mladé ženy (J. Paulová) se odehrává na sklonku války v jednom bytě po židovské majitelce (T. Fischerová), která byla nucena odjet do koncentračního tábora. Mladá žena čeká na svého milence, vysokého německého důstojníka, který jí slíbil, že se o ni postará a odveze ji s sebou....
Významný český spisovatel Arnošt Lustig zpracovával ve své tvorbě své celoživotní, hluboce prožité téma – holocaust. V povídce Modrý den se tentokrát nevěnuje těm, kdo trpěli v lágrech, ale těm, kdo na zločinech proti lidskosti profitovali. Televizní adaptace z roku 1994 je dílem režisérky E. Sadkové.
Příběh mladé ženy (J. Paulová) se odehrává na sklonku války v jednom bytě po židovské majitelce (T. Fischerová), která byla nucena odjet do koncentračního tábora. Mladá žena čeká na svého milence, vysokého německého důstojníka, který jí slíbil, že se o ni postará a odveze ji s sebou. Přichází nabídka k záchraně, ale je to jen snaha vylákat z ní šperky, které jí měla do úschovy svěřit židovská majitelka bytu. Žena nakonec pochopí celou mravní propast, i bezvýchodnost situace, ve které se ocitla…
Zdroj: Česká televize < Zobrazit méně
zobrazit všechny obsahy (2)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 9.3.2021
Chtěl jsem původně šířeji okomentovat ale vše bylo už přesně řečeno či napsáno níže. Tak se jen připojím s konstatováním, že to je režijně i herecky opravdu moc dobrá práce.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 9.3.2021
Přes dvacet let jsem čekal, kdy se Česká televize uráčí a film po dlouhé době bude reprízovat. Konečně jsem se dočkal díky ČT3, která ho po tak dlouhé době vylovila z archívu. Pamatuju si, že na mě tenkrát inscenace působila hodně skličujícím dojmem a musím uznat, že ani po těch mnoha letech se nic nezměnilo. Drama, které se odehrává v jednom bytě na sklonku druhé světové války během asi tří dnů od vypuknutí Pražského povstání staví hlavně na atmosféře a hereckých výkonech Jany Paulové a Václava Vydry. Skvělá je i Táňa Fišerová v roli mrtvé židovky, která se zjevuje Janě Paulové, jenž jí zabrala byt, když byla deportována do transportu. Arnošt Lustig rozehrává vysoce dusné drámo o lidském údělu a neštěstí během nacistického řádění. Eva Sadková Lustigovu předlohu natočila bezvadně a s takovou tou neopakovatelnou atmosférou a šmrncem televizních her z devadesátých let, které by dnes už nikdo tak nenatočil. Miluju, když je z té tvorby cítit okamžik dané doby. Hudba Milana Svobody už jen dokresluje nezvratně tragický děj. Teď už zbývá přečíst stejnojmennou povídku pana Lustiga, která bude, věřím minimálně stejně kvalitním zážitkem.