Obsah filmu Onibaba
Vysoké rákosí na břehu řeky. Kamera zachycuje scenérii, v níž se posléze odehrává i celý příběh. Do ticha pusté krajiny zalehnou zvuky. Dva ranění válečníci se brodí řekou. Najednou se za nimi objeví dvě ženy, stará matka a její mladičká snacha, dorazí je dýkami, rychle z nich stáhnou brnění, seberou jim zbraně, nechají v rákosí nahé mrtvoly a kořist vlečou do své chatrče. Znenadání se vyčerpán vrací z války jejich soused, mladík Hači. Ten postupně navazuje sexuální vztah se snachou, jakkoli se tomu žárlivá matka pokouší zabránit… Slavný japonský filmař Kaneto Šindó (nar. 1912 v Hirošimě) dal svému středověkému příběhu formální...
Vysoké rákosí na břehu řeky. Kamera zachycuje scenérii, v níž se posléze odehrává i celý příběh. Do ticha pusté krajiny zalehnou zvuky. Dva ranění válečníci se brodí řekou. Najednou se za nimi objeví dvě ženy, stará matka a její mladičká snacha, dorazí je dýkami, rychle z nich stáhnou brnění, seberou jim zbraně, nechají v rákosí nahé mrtvoly a kořist vlečou do své chatrče. Znenadání se vyčerpán vrací z války jejich soused, mladík Hači. Ten postupně navazuje sexuální vztah se snachou, jakkoli se tomu žárlivá matka pokouší zabránit… Slavný japonský filmař Kaneto Šindó (nar. 1912 v Hirošimě) dal svému středověkému příběhu formální vybroušenost a prudce bezprostřední působivost. Drsné dobrodružné drama s tajuplně strašidelnými motivy se ve své době stalo jedním z nejslavnějších existenciálních dramat, bouřících se proti sexuálnímu pokrytectví a především proti represivnímu společenskému systému, který krutě zasahuje i eroticko-citovou sféru lidského života.
Kino Aero 2003/12 < Zobrazit méně
zobrazit všechny obsahy (1)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 27.11.2019
Minimalistický snímek oplývající nádhernou širokoúhlou kamerou a hudbou, která vytváří pohanskou a mýtickou atmosféru. Některé momenty překvapí svou syrovostí a brutalitou, nebo erotičností. Každopádně silný příběh, ve kterém mimo jiné hraje velkou roli větrem se pohybující rákosí, hypnotizující každé lačné oko prahnoucí po kvalitní japonské kinematografie let šedesátých. Věřím, že u nás to v kině tenkrát mezi záplavou budovatelských filmů musel být zážitek a hotové zjevení.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 27.4.2015
Tam, v pampovém rákosí, ti najevo dám... Středověk v Japonsku - mluví se rychle, jedná se rychle, protože hlad je nejlepší... vrah a ani chtíč za ním nijak výrazně nezaostává. Hlavně je třeba neztratit tvář... Nejstrašidelnější byl název, ale obrazová i zvuková stránka měla též něco do sebe, v podstatě jsem si Onibabu nečekaně užila :-)
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 20.10.2013
Váhala jsem,jestli se mám po mnoha letech k filmu vrátit,jestli na mě zapůsobí stejným dojmem jako před lety.Obavy byly naprosto zbytečné.Je to prostě filmová lahůdka.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 21.11.2012
Zvláštní film, velice zvláštní. Režisér pracuje s lehkou dávkou mysticismu, který je bohužel absolutně zbytečný a působí trapně. Není třeba se domýšlet, proč byl film, i přes své artové zabarvení, oblíbený mezi normálními diváky, prostě sex je náš. Jošimura vypadá dobře a Otowa rozhodně není tak stará, jak se nám snaží namluvit a ten obarvený pramen vlasů, je hodně špatně udělaný. Postava samuraje a jeho masky je zajímavá svou nedoslovností.
Reklama
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 19.9.2010
Tři hlavní postavy, dvě chatrče, jedna jáma a rákosí. Tak málo stačí k natočení vynikajícího dramatu plného napětí, jež nabízí nejenom „hororovou“ atmosféru, ale i několik filosofických témat k zamyšlení. Filmu lze přisoudit i takové přívlastky jako, minimalistický, existencionální, depresivní, erotický, sociálně-kritický, moralizující, psychologický, tragický, historický, poučný…, zkrátka pro každého něco (no, i když pro každého asi ne).
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 15.4.2009
Film, který jsem viděl před více lety v klubu. Zapůsobil na mě a pak jsem začal vyhledávat japonskou kinematografii, i když Kurosawu a Šindóa jsem znal. Podobně to bylo s Písečnou ženou režiséra Hiroši Tešigahary. Pak přišel dvoudílný Kwaidan Masaki Kobajašiho, nejvíce povídka Muž bez uší.
10 filmů, které komentovali někteří uživatelé co tento film