Rijen
ohodnotit

Posedlost

Ossessione

Žánr:
Země:
Rok:
1943
Délka:
142 minut

Obsah filmu Posedlost

 
Visconti často v rozhovorech uváděl, že jako svůj filmový debut zamýšlel natočit adaptaci Vergova Milence Gramigni, ale cenzura film zastavila už po první verzi scénáře. A v tu chvíli si vzpomněl na to, že mu Jean Renoir, přítel a vzor, u kterého se v Paříži učil psát a „vidět" film, věnoval překlad amerického románu Jamese M. Cainea Pošťák vždycky zvoní dvakrát. Scénář, který napsali spolu s Giuseppem De Santisem, Giannim Puccinim a Mariem Alicatou dostal zelenou díky tomu, že cenzory uchlácholil americký původ předlohy, a pak se začaly dít věci.
Syn Benita Mussoliniho Vittorio, mimochodem ředitel filmové revue Cinema, do které Visconti...
 
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit zde >>

Řadit dle:  Bodů uživatele  |  Od nejnovějších  |  Podle hodnocení

Nejnovější komentáře k filmu

Akana
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 14.11.2011
Ranné stadium italského neorealismu. Sympatická   je právě civilnost herců i prostředí,   pečlivě komponované záběry, přesvědčivý   představitel hlavní role. Nadměrná délka   filmu není u Viscontiho nezvyklá, tady ale   docela škodí. Výborná byla první půlka, kde   se houfovaly zlověstné signály budoucího   zločinu, v dalším se ale už dalo krátit.   Příběh samotný je známý z románu i   pozdějšího filmu Pošťák zvoní vždycky   dvakrát, ale jeho předobraz se dá rozpoznat už   v Zolově Tereze Raquinové. Tady je ale logicky   výraznější sociální podtext, motivem k   vraždě není jen sexuální touha, ale u   Giovanny hlavně strach z chudoby, snaha změnit   společenskými poměry přisouzený osud.   Působivé, jen příliš dlouhé.


Hodnocení:n12345678910
Reklama
Posedlost (1943)
Reklama