Obsah filmu Přehlídka ztracených peněz
Režisér Petr Schulhoff, autor populárních televizních Trapasů, se zapsal do povědomí diváků jako jeden z tvůrců, kteří stále zkoušejí něco nového. Tak je tomu i u Přehlídky ztracených peněz, scénáře, který na prvních stránkách slibuje komedii a v závěru pak nutí k důkladnému zamyšlení. Na jedné z malých všedních událostí rodinného života předvádí snad všechny varianty reakce partnerů, a když už se zdá, že právě toto je ten správný postoj, ústí dialog do nepříjemného a nežádoucího mementa. Režijní pojetí Přehlídky ztracených peněz je ryze televizní. Využívá jednoho prostředí, dvou jednajících osob a jejich dialogu. Herci Jiřina Bohdalová a...
Režisér Petr Schulhoff, autor populárních televizních Trapasů, se zapsal do povědomí diváků jako jeden z tvůrců, kteří stále zkoušejí něco nového. Tak je tomu i u Přehlídky ztracených peněz, scénáře, který na prvních stránkách slibuje komedii a v závěru pak nutí k důkladnému zamyšlení. Na jedné z malých všedních událostí rodinného života předvádí snad všechny varianty reakce partnerů, a když už se zdá, že právě toto je ten správný postoj, ústí dialog do nepříjemného a nežádoucího mementa. Režijní pojetí Přehlídky ztracených peněz je ryze televizní. Využívá jednoho prostředí, dvou jednajících osob a jejich dialogu. Herci Jiřina Bohdalová a Vladimír Menšík jsou příslibem nenásilného podání problému a také zárukou dobré zábavy.
[??] Přehlídka ztracených peněz. Květy. 1973, č. 34, s. 46. < Zobrazit méně
zobrazit všechny obsahy (1)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 10.10.2024
Petr Schulhoff jako scénárista a režisér svých vizí vynikal poměrně hodně. Přestože je psal a natáčel stylem, který vyžadovala doba, žádná z nich dodnes neztratila své kouzlo. To platí i o této televizní povídkové sbírce, která představuje tři různé příběhy o tom, jak manželský pár řeší ztrátu dvou set korun, což bylo na sedmdesátá léta hodně. Povídky jsou poučné a humorné zároveň. Pro Vladimíra Menšíka a Jiřinu Bohdalovou to však nebyla jediná příležitost k sehrání takových scének, protože jak dnes víme, podobných manželských sporů a hádek spolu sehráli několik pro silvestrovské pořady. Petr Schulhoff touto povídkou tvorbou poukázal na určitý manželský stereotyp, nebo jak dnes říkáme, předsudek. Stejný problém se vyskytuje ve třech různých situacích, ale v podstatě to vždy skončí stejně. Dříve to bylo zábavné a moralizující zároveň, ale dnes už nad tím každý mávne rukou. V kontextu mistrovských hereckých výkonů Vladimíra Menšíka i Jiřiny Bohdalové jde však stále o televizní klasiku, která má v televizní zábavě stále své nezastupitelné kouzlo.