Obsah filmu Smrtelné historky
Název debutového celovečerního projektu českého animátora Jana Bubeníčka Smrtelné historky prozrazuje nejen jeho vypravěčský koncept založený na povídkové struktuře, ale i stěžejní téma smrti. Ve všech třech částech totiž dochází ke střetu velkých bytostí s malými, které ze vzájemné konfrontace vycházejí sice jako hrdinové, ale jsou to hrdinové s tragickým osudem. Smrtonosné hrdinství, které je klíčovým spojujícím prvkem, je pokaždé nahlíženo z jiného úhlu. Stejně tak se liší i žánrové uchopení jednotlivých příběhů a jejich formální pojetí.
První z nich, Antonio Cacto, kombinuje prvky hraného trikového filmu s digitální 3D animací....
Název debutového celovečerního projektu českého animátora Jana Bubeníčka Smrtelné historky prozrazuje nejen jeho vypravěčský koncept založený na povídkové struktuře, ale i stěžejní téma smrti. Ve všech třech částech totiž dochází ke střetu velkých bytostí s malými, které ze vzájemné konfrontace vycházejí sice jako hrdinové, ale jsou to hrdinové s tragickým osudem. Smrtonosné hrdinství, které je klíčovým spojujícím prvkem, je pokaždé nahlíženo z jiného úhlu. Stejně tak se liší i žánrové uchopení jednotlivých příběhů a jejich formální pojetí.
První z nich, Antonio Cacto, kombinuje prvky hraného trikového filmu s digitální 3D animací. Protagonistou této lehce sentimentální historky je Josef (ztvárněný Janem Budařem), který po podivínském dědečkovi zdědil byt obývaný prastarým mexickým skřítkem Antoniem, jemuž Budař prostřednictvím techniky motion capture propůjčil vlastní pohyby. Vzájemné hašteření obou postav ústí v hrdinský, leč marný Antoniův pokus o útěk.
Maják pojednává o miniaturní bytůstce univerzitního profesora entuziasticky zkoumajícího močál za kravínem, který pro něj ztělesňuje úchvatnou divočinu plnou živočišných objevů včetně králů zvířat - krav. Tato povídka kombinuje fragmenty reálně natočených přírodních pozadí skládaných do prostorových plánů s odspodu vedenou loutkou, přičemž vše je do jednoho celku pospojováno v počítačové 2D kompozici.
Vedené loutky a miniatury v kombinaci se zadní projekcí a reálně natočenými záběry využívá i poslední část, „tarantinovská" road movie Velkej chlap, jež vypráví o zabijácích na jejich poslední misi za likvidací tajemného „velkého chlapa". Toho ztělesnil známý grafik a člen Pražské pětky Aleš Najbrt. Trojici povídek doplňuje krátká, v 3D animaci vyvedená kreslená groteska Na draka, jež v podobě minutových hříček se směšnou pointou vyplňuje prostor mezi jednotlivými segmenty.
Jana Bébarová
Letní filmová škola Uherské Hradiště 2016 < Zobrazit méně
oficiální text distributora, zobrazit všechny obsahy (3)
Související odkazy
Pohádka, co není pro mladý
2D a 3D animace, loutka, hraný film, zadní projekce, motion capture. Říkáte si, že je toho na jeden film až moc? Opak je pravdou – a Smrtelné historky vás o tom přesvědčí. číst dál
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 1.6.2018
Po první historce o trpaslíkovi z kaktusu s Budařem bylo nadšení ale druhá a majáku bylo zklamání a na třetí už ani nebyla chuť,takže první dobrá zbytek nic moc.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 27.5.2018
Zde to s hodnocením je ošidné, zajímavý animovaný / povídkový film, má tři příběhy a jeden malej rozdělenej do tří episodek. Te malej kde se loví drak je vtipnej a zábavnej, první příběh je taky slušnej, Jan Budař byl výbornej a nápady a vtípky fungovaly. Druhá povídka byla divná, ale audiovizuálně působivá. Třetí byla dle mého spíše průměrná, takže těžko jako celek objektivně známkovat, ale zas pěkně udělané, nápady se cení, takže nakonac dávám 60%.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 30.3.2017
Antonio Cacto je sice zajímavý, ale nějak tomu něco scházelo. Ne, barvy to nebyly. Dalo se dívat. 40%.
Maják působí zpočátku jako horor. Bohužel se to časem okouká a divák, tedy alespoň já, jsem ztratil pozornost a zájem. Ale přesto dávám 60%.
Velkej chlap je trochu hloupý svým příběhem a „jednoduchý“ svým zpracováním. Přesto jsem se několika hláškám nepokrytě zasmál. 40%. A co nyní s tím? 40,60,40, no připočtu k tomu mezihry s drakama, které byly skvělé, a dám 60% celému snímku.