Rijen

Ondřej Pšenička

Povolání:
Národnost:
Věk:
39
Narození:
28.12. 1985, Praha, Československo
 

 
Životopis (biografie) / Informace:
Ondřej Pšenička: Od kouzel k okouzlení

Blond vlasy, modré oči, zářivý úsměv a debut v novém seriálu - hlavní role pošťáka Jarouška v Poste restante. Že by nový herecký idol žen a dívek?

Poprvé jsem Ondřeje potkala před dvěma lety při natáčení seriálu Poste restante na pražském Břevnově - měl pošťáckou uniformu, ladila k ní barva jeho očí. Mluvil o kouzelnickém životě, ke kterému si herectví přibral jen jako doplněk, ale přiznal, že ho možná bude zajímat i víc. S režisérem Karlem Smyczkem prý poznal úplně jiný svět! Jak by ne, měl nejlepšího učitele pro první kroky před kamerou. Dnes už je rozhodnutý: herectví zvítězilo nad kouzlením.

* Jak jste se od kouzlení dostal k herectví?

Není to cesta od kouzlení, ale přes kouzlení, a je docela dlouhá. S kouzly jsem začal v devíti letech, kdy jsem chodil do kouzelnického kroužku. Potom se mě ujal česko-švédský profesionální kouzelník Alan Vejr, který mi ukázal, že kouzlení může být i jiné než jen tahání králíků z klobouku a péřových kytek ze šátku.

* Myslíte show jako David Copperfield?

Možná. Prostě jsem chtěl být lepší kouzelník, a tak jsem šel studovat herectví.

* Ještě trochu zpět - jaký byl váš největší kouzelnický úspěch?

Myslím, že první a druhá místa v kategorii juniorů na mistrovství ČR v kouzlení. Umístění jsem ale nikdy moc nehrotil. Zajímala mě kouzla sama o sobě, takže jsem za nimi brzy vyjel do světa. Mým největším úspěchem možná bylo, že jsem se na kouzla začal dívat trochu jinak než ostatní kouzelníci. Často se soustřeďují příliš na techniku, mě víc zajímá právě samotná show. Je velmi tenká hranice mezi bavičstvím, kouzlením a herectvím - dokonce si myslím, že by mezi nimi neměla být vůbec. Proto jsem se vydal směrem k herectví, což je můj úspěch.

* Karel Smyczek vás objevil jako studenta herectví na konkurzu?

Přesně tak, ale jsem přesvědčený, že mnohem víc je mé účinkování v seriálu zásluhou asistentky režiséra Kropáčkové, která Karla Smyczka přesvědčila, aby mě obsadil. Když mně po druhém kole konkurzu volala, že pro mě má malý vánoční dárek, zaradoval jsem se, že nějaká malá rolička na mě zbyla. Když řekla, že to je postava Jarouška, nevěřil jsem. První role, a hned hlavní! Hodně dobrý. A odvážný! Potom už jsem se jenom těšil na scénáře, které jsem přečetl v jednom zátahu za dva dny - v posteli, u počítače, na záchodě, u stolu... Marek Epstein je napsal skvěle, ani se mi nechtělo poslední díl odložit.

* Je vám v něčem Jaroušek podobný?

Třeba v tom, že utekl ze školy a shodou okolností i z ekonomky - já na ní vydržel měsíc! Navíc jako malý kluk jsem si představoval, že je kolem mě nějaký duch, který mi pomáhá - občas jsem se ho snažil zahlédnout... jenže nikdy nic. Až jsem se "potkal" s panem Kerclem, ale jen v seriálu.

* Co pro vás jako nováčka před kamerou bylo nejtěžší?

Učení textu, ačkoli jsem ho měl mnohem méně než ostatní. Ale stejně šedesát sedm z šedesáti osmi natáčecích dní bylo hodně a v každém jsem něco někomu říkal. Učil jsem se cestou na natáčení, což byla začátečnická herecká chyba - nejdřív musí herec umět dokonale text, aby se na něj nemusel soustředit a mohl jen hrát! To mi poradila paní Šafránková a nikdy jí to nezapomenu. A potom pro mě bylo těžké hrát s těmi skvělými herci - Oldřich Navrátil, Libuše Šafránková nebo Vladimír Javorský. To byla parádní škola, víc než všechna teorie za dva roky, které jsem měl za sebou. Přirovnal bych to, asi jako bych na jevišti sekundoval Copperfieldovi.

* Dnes jste vystudovaný herec. Věnujete se ještě profesionálním kouzelnickým představením?

Za peníze už nekouzlím. Jedno z posledních, kde kouzla ještě přežívají, je v pražské Akropoli představení Onehand Jack a jedno dětské Čarodějná škola, které jsme hráli na Malé scéně Hudebního divadla Karlín. Právě tak by se mi to líbilo - občas kouzlo použít na divadelním jevišti, když tam bude mít svoje místo. Teď mám třeba na cestě z Ameriky jedno kouzlo, které použiji v představení Sebevrah v mladoboleslavském divadle, kde hraju sice malou, ale doufám, že kouzlem nezapomenutelnou roli. Je to známé ,,sněžení", které předvedl i David Copperfield. Jinak jsem ale už výhradně divadlem a filmem okouzlený herec. A jen abych úplně kouzla neopustil, rozhodl jsem se stát kouzelnickým teoretikem...

* Čím si vás vlastně nejvíc získalo herectví?

Možná je to nějaké kouzlo... A nebo neobyčejné štěstí, že jsem potkal tak skvělé lidi kolem herectví, že jsem mu úplně propadl. Hodně mě to k němu táhne, dokonce mám pocit, že to je přesně to, co jsem nedokázal najít u kouzlení. Zůstal mu přídech laciné zábavy a já tu představu nedokázal změnit. U herectví mám pocit, že ho bytostně potřebuju... A možná i trochu ono mě.

VIZITKA

* Narodil se 28. 12. 1985 v Praze

* Vystudoval Vyšší odbornou hereckou školu

* Natočil seriál Poste restante, krátký studentský film Malá pražská víla, točí snímek Dokument o hypnózea roli dostal i v seriálu Špačkovi v síti času, účinkuje v Městském divadle v Mladé Boleslavi

Michaela Hrušková, televize.cz/scripts/

Nový publicista: :
Nelíbí se vám tento životopis? Chcete napsat lepší? Tak neváhejte a klidně napište.


 
Reklama
Naposled navštívené:Přesunout nabok | Vymazat historii
Ondřej Pšenička

Pšenička Ondřej

Jiří Chmelař

Chmelař Jiří

Jules Croiset

Croiset Jules

Miklós Horthy

Horthy Miklós

David Coulthard

Coulthard David

Alfred Jodl

Jodl Alfred

Gerda Wegener

Wegener Gerda

Jakub Třasák

Třasák Jakub

Nejnebezpečnější města světa (Les villes dangereuses)

Nejnebezpečnější města světa
Les villes dangereuses

Betty Mahmoody

Mahmoody Betty

Bijou Phillips

Phillips Bijou

Naposled navštívené:
Ondřej Pšenička

Pšenička Ondřej

Jiří Chmelař

Chmelař Jiří

Jules Croiset

Croiset Jules

Miklós Horthy

Horthy Miklós

David Coulthard

Coulthard David

Alfred Jodl

Jodl Alfred

Gerda Wegener

Wegener Gerda

Jakub Třasák

Třasák Jakub

Nejnebezpečnější města světa (Les villes dangereuses)

Nejnebezpečnější města světa
Les villes dangereuses

Betty Mahmoody

Mahmoody Betty

Bijou Phillips

Phillips Bijou