Recenze: Dokonalý únik

Vydáno dne 30.12.2009
S menším zpožděním vám přinášíme recenzi na Dokonalý únik. To ale nemusí zase až tak vadit, protože ve většině kin stejně ještě neběžel. Jaký tedy je nový film s Millou Jovovich?

pgIRežisér David Twohy , známý především díky filmu Riddick: Kronika Temna, přesedlal z žánru sci-fi na thriller. A nutno říci, že úspěšně. O Dokonalém úniku (v originále A Perfekt Getaway) jsme vás již informovali. Ale pro drobné připomenutí, novomanželé Cydney a Cliff jedou na líbánky na Havajské ostrovy. Dozví se však, že tam došlo k vraždě. Postupně potkají ještě další dva páry, z nichž všichni vypadají velmi podezřele. V hlavních rolích Milla Jovovich, Steve Zahn, Kiele Sanchez, Timothy Olyphant, Marley Shelton, Chris Hemsworth.

pgVIIIPrávě výkony všech uvedených herců jsou opravdu skvělé. Skoro bych řekl, že si své role opravdu užívali. Díky nim divák opravdu netuší, kdo ve skutečnosti vraždil. A když už si i přesto myslíte, že to víte, překvapí vás scenárista a režisér v jedné osobě ještě jedním trumfem. Velmi překvapil Steve Zahn , jehož herecký projev se mi ve filmech Řetěz bláznů a Bandidas nikterak nezamlouval, ale tentokrát je jeho výkon zatraceně dobrý. Pro roli zběhlého Nicka si teď jen velmi složitě dovedu představit jiného herce, než Timothyho Olyphanta. I Kiele Sanchez ukázala, že bychom si její jméno měli pamatovat. A na Millu Jovovich je prostě radost se dívat.

pgVINěkteré pasáže jsou velmi zajímavě zpracované a vynikajícím, a především originálním způsobem tak přidávají na dramatičnosti. To se děje například ve scéně, kdy jedna z hlavních postav utíká těm, kteří ji chtějí zabít. Velmi zajímavá je pak černobílá pasáž. Ta je sice velmi zajímavě střižená, ale divák musí místy dávat velmi dobrý pozor, aby mu neunikla nějaká podstatná část, což je vzhledem ke střihové skladbě této sekvence velmi obtížné. Postupně se však věci stávají srozumitelnějšími, až celá tato černobílá pasáž vrcholí velmi efektním přechodem zpět do barevné pasáže, tedy do současnosti.

pgFinále filmu pak nabízí velmi solidně natočenou akční podívanou, ve které ani slow-motion, tedy počesku „zpomalovačky" nepůsobí bezúčelně. I ony totiž přidávají do dané situace napětí, díky kterým drží režisér diváka v očekávání, jak celá situace dopadne, o nějakých těch pár sekund déle. Zatímco ve většině jiných filmů bychom se bez nich klidně obešli, v Dokonalém úniku jsou skutečně namístě.

Dokonalý únik je rozhodně jedním z nejlepších thrillerů tohoto roku. Nabízí kvalitní herecké obsazení, napínavé, místy i velmi krvavé scény, a také zajímavé zpracování. A pokud by se vám snad nic z toho nezamlouvalo, alespoň se můžete pokochat pohledem na krásnou přírodu.