Druhá řada proto byla pro mě osobně nejočekávanější, jenže titulní hrdinku ukázala v poněkud prazvláštním světle. Kameraman se místo odpovídajícího vyprávění rozhodnul proměnit tyhle tři části ve svou soukromou exhibici, čímž vynikla vizuální a kompoziční stránka nad tu obsahovou. Na jednu stranu možná dobře, protože jsme byli svědky do jisté míry ryze telenovelního hávu. V tom smyslu, že pointa leckterých scén, jaké trvaly třeba i pět minut, se dala v pohodě smrsknout do jediné věty. Tahle zdlouhavost byla místy skutečně na hranici snesitelnosti, stejně jako fakt, že jsme českou popovou princeznu nejednou viděli v univerzálních situacích, které během svého života zažívají snad úplně všichni bez ohledu na to, jestli jsou nebo nejsou veřejně známé osobnosti.
Současně jakoby tvůrci zapomínali na to, že my jsme si podrobný průzkum nedělali a tudíž některé věci přesně netušíme. Samozřejmě, dají se dohledat, nicméně při samotném sledování zbytečně narušují pozornost. Stejně jako herecký projev Ondřeje Brzobohatého, u něhož se sem tam nelze zbavit dojmu, že si plete Ladislava Štaidla s Alem Caponem, přičemž řidič v podání Jána Jackuliaka malinko přebírá úlohu jeho vykonavatele Franka Nittiho. Zpěvaččin otec jest pro změnu zobrazován jako rozumově omezený vesničan, což jenom dokládá nešťastné uchopení celého tématu, k čemuž můžeme přičíst pokus o rashomonské hledání pravdy při soudním přelíčení s tím narušeným týpem, co se k ní vloupal. Ivetině důvěřivosti a křehkosti bylo snadné zneužít a ti, kterými se obklopovala, resp. kteří kolem ní kroužili, to sakramentsky dobře věděli.
Tady se nabízí otázka, kdo má hlavní podíl viny na zpěvaččině odchodu. Sama od sebe by to neudělala, kdyby ji k tomu nedotlačily okolnosti. Podle toho, co v těchto třech epizodách uvidíme, se nabízejí varianty: Jsou na vině právě ubožácky závistivé bulvární hyeny? A co Ladislav Štaidl, jehož počínání se rovná de facto podlým naschválům, zvláště pokud jde o syna, se kterým chtěla trávit čas, ač ji nepotěšil dárkem k posledním narozeninám (který ale ve skutečnosti, doufejme, nedostala!)? A co ten vietnamský prodavač? Nebo nenese náhodou vinu podrazácká kamarádka „Gábi“? Určitě ano. Citlivoučký podivín, jak je prezentován Macura, asi ne. Naopak Josef Rychtář (výborný David Prachař), který byl deset roků zpátky mnohými považován za hlavního viníka, je tady prezentován jako téměř výhradně kladná a víckrát úsměvná figura … Tedy až na ty občasné záchvaty vzteku, jaké se ovšem třeba s Klausem Kinskim (viz tato kniha) pochopitelně nedají srovnávat.
Co nadsazené není, je rvačka na koncertě ve Svitavách, který měl pro Ivetu znamenat velkolepý comeback. Podle toho, co nám tvůrci servírují, jím skutečně byl. Přesto pár měsíců poté všechno skončilo – v době, kdy se zjevně zbavila jakýchkoli závislostí a vypadalo to, že se všechno v jejím životě zase začne otáčet k lepšímu. Nemusela by řešit, že se jí někdo směje, kór když se vesměs jednalo o ty, kteří jí nesahali ani po kotníky, kdyby se za pomoci blízkých a fanoušků/fanynek či vlivných přátel nenechala zlomit. Představitelka titulní hrdinky Anička Fialová stála znova před nesmírně náročnou hereckou zkouškou, protože tahle úloha vyžadovala vystřídat všemožné emotivní polohy. Nutno dodat, že v této zkoušce znova obstála na výbornou!
P. S.: Iveta na úplný závěr vlastně splní slib o tom, o čem zpívala, a sice, že se vrátí.
FOTO: Archiv TV NOVA