Není nutno vidět jedinou epizodu seriálu, aby nám už podle synopse bylo hned jasné, čeho v tomto Fylmu budeme svědky. Dalo se čekat, že humor bude takový lidově český, tj. že nepřinese skoro nic objevného ve smyslu originálních hlášek a inovativních okamžiků. Navíc by mu v zahraniční patrně úplně nerozuměli, tak jako u nás ne všichni jásali ze série Fakjů pane učiteli. Nicméně Vyšehradu: Fylmu se, podobně jako Prvokovi, Šamponovi, Tečkovi a Karlovi v minulém roce, podařilo vychytat i období, kdy proti sobě neměl žádný opravdu silný a ambiciózní titul. Možná s výjimkou Doctora Strange v mnohovesmíru šílenství, ačkoli ten šel do kin až tři týdny pro premiéře. Faktem ale zůstává, že cílové skupiny obou si rozhodně nejsou nepodobné.
Hlavní roli si samozřejmě zopakoval Jakub Štáfek a takový charakter (viz taky Shoky & Morthy: Poslední velká akce) zvládá zahrát s přehledem. V tuhle chvíli nemá smysl polemizovat nad tím, jak by si poradil se seriózní rolí v syrovějším dramatu. Ona je totiž otázka, jestli by jej diváci a divačky vůbec chtěli v takové vidět. Tentokrát se stal spolurežisérem, protože zjevně nechtěl být nikým příliš limitován – nejen co se týče hereckho projevu. Profesní úkoly v tradičním slova smyslu měl na starosti jistě Martn Kopp, jenž například v Bajkerech ukázal, že mu talent rozhodně nechybí, kór když mu opět vypomůžou šikovní spolupracovníci na technických postech.
Vyšehrad: Fylm je určitě hodně fajn v tom, že na rozdíl od většiny současných tuzemských komedií dostaneme příležitost se upřímně zasmát o hodně víc než třikrát. Z konkrétní situace (např. představení nastávajícího ženicha rodičům nevěsty, svatba nebo návštěva nightclubu) se tvůrci snaží vyždímat téměř maximum možného vtipného. Většinou je to uvěřitelné, někdy nechtěně absurdní a někdy lehce za hranicí korektnosti, což jest v dnešní době vlastně vítané. Zároveň tedy platí, že téměř všechny vtípky (některé se dost povedly) jsme v drobných obměnách už slyšeli a viděli. Avšak i tohle lze Vyšehradu: Fylmu přičíst k dobru. V případě české filmové komedie 21. století přeci jenom bývá lepší, když tvůrci vesměs spíše opisují jinde, než aby se pokoušeli být přehnaně kreativní.
FOTO: Bioscop