Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 30.5.2013
********** Film z jiného světa ****. Představte si tvůrce, který dokázal maximální vrchol ve své práci, kde dosahuje vrcholné limity - tam si Stanley Kubrick pohrává a přidává další detaily do naprosté dokonalosti (tam, kde Stanley Kubrick ve své práci skončil ho nemůže jiný režisér jakkoliv následovat). Dílo, které pochází z jiného světa, nebo dílo, které může být odkazem naší civilizace pro mimozemskou civilizaci (jak to všechno kolem nás vzniklo?). 2001: A SPACE ODYSSEY mi mluví z duše. Tohle dílo mně zavedlo daleko za náš svět, při prvním zhlédnutí jsem se možná dotknul hvězdy, to jsi přesně nepamatuju, ale jedno vím jistě, nikdy na ten pocit nezapomenu. Vesmírná představivost už není minulostí, je nám odhalena, můžeme sledovat její krásu, tajemství a její nekonečnost. Existuje konec? Jiné světy? Nebo můžeme proniknout do jiné galaxie, jiné dimenze, nebo se vrátit v čase? ******* Myšlenka, která spadá do nejpřitažlivějších snů - ve snech, kterých se může divák během sledování dotknout a po skončení díla i splnit. ****************************
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 30.11.2013
Během sledování AMERU se emočně rozdělují diváci - na náročnějšího diváka a popcornového nadšence. Náročnější divák hltá všechny dokonalé detaily, které AMER obsahuje a je uchvácen - popcornový divák je natolik zdrcen všech detailů a precizních hororových, surrealistických a giallových postupů, že se během filmu maximálně dvakrát nadechne. Tak precizní práci s detaily, zvuky a kamerou - se vidí maximálně dvakrát za život. Všechny prvky zvuků od štíplavého zvuku když přejede břitva o zuby, děsivé kroky v jiné místnosti, temného nádechu který zobrazuje zlo, oko v klíčové dírce, hřeben přejíždějící rty a ženské tělo, děsivé probuzení v taxíku, když břitva právě rozřezává kůži na tváři - naprostá dokonalost. Tolik filmových postupů, že nestíhám všechny vstřebat a tvůrci AMERU Hélène Cattet a Bruno Forzani jsou filmový umělci. Erotický, hororový, surrealistický - giallovský orgasmus.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 30.11.2013
Během filmu se mi těžko dýchalo. Depresivní atmosféra, pekelné obrazce, úchvatné záběry, labyrint myšlenek, temné zvuky a objevení v sobě něco démonického. Dech beroucí zpomalené záběry jsou ukázkou Trierova umění a otevřel nám dvířka do jeho démonické duše (do jeho vnitra nahlédneme v plném rozsahu, je to dlouhá temná cesta, která v nás zanechá následky). Willem Dafoe už má tvář maniaka a Charlotte Gainsbourgová zaslouží velké ocenění za její výkon (neuvěřitelné co všechno herci dělali na příkaz Triera). Film, který nechce nikdo vidět podruhé. Démonické, nadpozemské.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 30.5.2013
"Udělám mu nabídku, kterou nebude moci odmítnout". Kolosální mimika, giganticky filmařské dílo, které je vytvořené v nejdokonalejší režii co kdy byla na filmovém plátně (jakoby divák padal na kolena a klaněl se). Dokonalý ve všech stránkách filmu. KMOTR je monument, který změnil krimi žánr (múza Marlon Brando a Al Pacino). Umělecké dílo pro který bych "možná" obětoval život. Dlouho hledal skladatel Nino Rota hudbu, která dokáže zachytit mafiánské podsvětí ve vyzařujícím tónu, který vyvolá mrazení a nepopsatelný pocit, bez sebemenší destrukce filmu. Epická Coppolovská krimi lyrika, která ve mě bude znít navždy. DOKONALÝ film, který "nepředčil" vůni stránek Maria Puza, ale stal se nejlepším FILMEM všech dob. Fenomenální pocit, jako když jsem poprvé viděl PULP FICTION. „Neříkám, že nechci umřít. Jen nechci být u toho, bez puštěného KMOTRA, nebo PULP FICTION až se to stane“.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 30.5.2013
Hypnotické, nadpozemské…. Myšlenkový labyrint Davida Lynche. Zdrcující dílo, při kterém se mi těžko dýchalo. Lars von Trier vyzařuje své démony ve filmech formou vizuálních obrazců - David Lynch jde hlouběji do divákova nitra, dokáže ho přes celou svou minutáž držet za ruku a doprovázet ho peklem, kterým si v nejtemnějších snech nedokážeme představit. Během téhle výpravy se nám těžko dýchá při pohledu na jeho kompozice, _______ jsou hypnotické, kulisy surrealistické, zvuky psychedelické a jeho rafinovaný záměr má těžký dopad na naší psychickou stránku a lidské chování. Otevře nám temného pasažéra, který se v nás nachází. ******* Část s tajuplnou modrou kostkou v záběru při pádu na zem mě David Lynch dostal do hypnózy a mám chuť' se už nikdy neprobudit ******* Do nejmenšího detailu promyšlená s velkými potížemi "pochopitelná" hra s divákem, na jejímž konci sami nevíme, jestli nejsme náhodou uprostřed jakéhosi rafinovaného herního systému, nebo nám udělal David Lynch další díru do hlavy.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 30.5.2013
Jsou příběhy, které nelze zfilmovat. Tom Tykwer to dokázal. Geniální dílo jsem naposled psal u Stanley Kubricka, Quentina Tarantina, nebo Alfreda Hitchcocka. Momentálně píši k Tykwerovi, který mě zasáhl přímo do srdce. PARFUME je má filmová láska. Geniální dílo Toma Tykwera, který je perfektní ve všech stránkách - dokonalá výprava, režie, kamera, scénář a námět za miliardu dolarů. Už dlouho mi nebylo během filmu tak krásně. Herecké obsazení diamantové: Whishaw / Hoffman / Hurd-Wood. Tykwer má perfektně zvládnuté herce a dokonalou režii. Nadpozemský závěr, kdy jsem sledoval v kamenném výrazu závěrečné titulky až do konce. Hudebně podmanivé. Filmařsky mistrovské. Umělecky božské. Stanley Kubrick by chtěl tohle filmové zpracování určitě vidět. Škoda, že to přišlo až tak pozdě. Moc bych mu to přál.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 30.5.2013
Nejoriginálnější film jaký jsem kdy viděl, a taky nejoblíbenější a nejlepší, který vlastním v originálním obale ve své sbírce. Bez tohohle filmu a Quentina Tarantina bych nebyl registrovaný na CSFD.cz ******** V roce 1994 se svět filmových fanoušků nenávratně změnil - po Gaunerech, kteří už cosi dávali tušit - na kina opět zaútočil "šílený maniak z videopůjčovny" a pohled na to, co nazýváme kultovním filmem, už bude navždy poměřován s Historkami z podsvětí. Vypráví své hříšné historky formou několika nechronologický uspořádaných, ale časově dopředu sofistikovaně promyšlených povídek, ve kterých sám divák hledá styčné body příběhu, jenomže natočeného s precizností a hlavně způsobem, jenž by spíš slušel "art filmu" a ne akční grotesce. PULP FICTION v podstatě takovou groteskou je: lineární krvavou a cynickou komedií s dokonalou výtvarní i hudební složkou a přesnými akcenty v dějové linie a filmovou řečí. PULP FICTION vás dokonale pohltí krásně absurdním dějem a především brilantními dialogy, které jsou z dnešního pohledu, nepřerušovaným sledem kultovních hlášek a filmové seanci (kufřík a jeho obsah?). Druhý den po rozložení v hlavě jsem si řekl: neskutečný! Film mě tak ohromil, že si ho pouštím další dny opakovaně (sleduji tvar scén, soustředím se na všechny detaily, kameru) všechno možné a opět mě dokáže ohromit jako napoprvé, vše blahem pozoruju v nekonečném transu a v neopakovatelném pocitu. PULP FICTION je naprosto úžasně sestříhaný a dějové linie jsou geniálně propletené, Tarantino tak dal tehdejšímu filmu neuvěřitelný nový styl, jaký nikdy nikdo před ním nestvořil. Je až neuvěřitelné s jakým důvtipem, přesností a hlavně pečlivostí dokázal Tarantino film natočit. Celý vtip je v tom, že i když se divák na film divá podesáté, stále se dobře baví a přichází na stále nové narážky, odhalují se mu nové souvislosti a popleteností děje. Z filmu PULP FICTION přímo prýští Tarantinova láska k filmům. At' už jde o kameru, dialogy, účesy, postavy nebo volbu zbraní, je tenhle film nabit odkazy na různé filmy z celé historie kinematografie. Inspiroval se vším možným - teenegerskými filmy z 50. let, filmy noir ze 40. a 50. let, obdobím blaxploitation. Kombinuje staré filmové příběhy s moderním stylem natáčení filmů. Quentin si pojistil, že jeho film bude naprosto unikátní. Jedna z příjemných záležitostí ohledně filmu je, že vám připomene spoustu snímků. Když se dozvíte o tom, jaké odkazy PULP FICTION obsahuje, možná vás to přiměje k tomu, že budete chtít vidět filmy, které Quentina ovlivnily. PULP FICTION skáče sem a tam mezi jednotlivými příběhy, v prostoru i v čase. Quentin se nechal touto metodou inspirovat spíš z knížek než z filmů. Podle Quentina by filmaři měli mít při budování příběhu stejnou svobodu jako spisovatelé. Líbí se mu ta myšlenka, že má stejné možnosti jako spisovatelé při psaní knížek, může vyprávět víc příběhů, do kterých navzájem promlouvají postavy. Quentin říká: "Je super, když porušíte to pravidlo lineárního vyprávění, když pak koukáte na publikum, vidíte, že jste narušili jejich klid. Najednou vidí, že musí dávat pozor a všechno ostražitě sledovat. Úplně cítíte, jak jsou přikovaní v sedačkách. Občas je zábava, sledovat je, jak se snaží "stíhat" film. Popravdě, kdybych napsal PULP FICTION jako knížku, nikdo by tuhle záležitost s odlišnou strukturou neřešil. Ostatně není proč, v knížkách je tohle naprosto běžné". Quentin zvýrazňuje literární inspiraci i dalšími prvky vyprávění. Nejoriginálnější film všech dob. Zahrát si v tomhle filmu a umřít.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 30.11.2013
Ve 2001: A Space Odyssey jsem se dotkl hvězdy a proplouval v čase, v Planet of the Apes jsem se ocitl v jiném světě a nikdy jsem se nedostal zpátky na zemský povrch a v Aliens mě pronásledoval slizký xenomorf ve vražedném úmyslu s nulovou šanci na přežití. Dokonalá xenomorf sága, která je nejdůmyslnější, nejdynamičtější a nejpropracovanější ze všech. James Cameron se nesoustředil pouze na atmosféru jako Ridley Scott (i když se k ní nepřiblížil), ale dokonale Aliena posunul do dalších sfér a žádný základní prvek Seance Fiction mu neproklouzl mezi prsty. ALIENS jsou dokonalé ve všech stránkách filmu - geniální vzhled Alienů v celé své kráse (H. R. Giger má nesmírnou představivost), vesmírných lodí, akčních scénách s mariňáky, důmyslné atmosféře, intenzivní práce se stíny a světlem v temných chodbách, skvělé kamery, humorem posádky a napětí v naprosté extázi. Film, který v srdci nikdy nezemře, a ve své podobě nebude překonán. Director's cut je nezapomenutelná must see záležitost.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 30.5.2013
Vzácné dílo, které vzniklo daleko před TERMINÁTOREM, nebo MATRIXEM a Scottova geniální režie se přiblížila do dnešní Sci-Fi doby, i když mu chyběly velké peníze i zkušenosti, přesto dokázal vytvořit tísnivě mrazivý strach zákrytu neviditelnosti v geniálně sofistikované imerzi s perfektními efekty. VETŘELEC je důmyslně propracovaný snímek do nejmenšího detailu. V roce 1979 spadla mince na velmi dobrou stranu pro Scotta - VETŘELEC se stal nesmazatelnou stopou v Sci-Fi žánru, který nás bude stále uchvacovat. Prvotina dokonalé (xenoform) ságy a taky nejdůmyslnější, nejdynamičtější a nejpropracovanější ze všech. VETŘELEC má dokonale vybudovanou ATMOSFÉRU v šíleném vesmírném tichu s tučně zapsaným písmem ve světové kinematografii. Navždy!
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 30.5.2013
Jeden z nejlepších filmů všech dob. Originální DVD mám doma na poličce, nebo víte co? Já ho schovám radši do trezoru! Dech beroucí dílo, které nahlédne do lidského nitra a navždy zůstane jeho součástí. Famózní a strhující finále, během kterého jsem plakal. Jeden z nejemocionálnějších konců filmového plátna.