Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 10.5.2012
Minimalistický debut
Studie nedobrovolného soužití pětatřicetiletého pedofila Michaela s desetiletým klukem. Film je vskutku prvotřídní díky svému konceptu - dlouhé záběry jsou střižené přesně ve chvíli před zakázanou diváckou vědomostí, protože sám divák je člověk pozorovatel kromě filmového světa i toho reálného. Práce na tomto filmu je opravdu perfektní, od minimalistického dějového scénáře až po vykreslenost ústředních postav a skvěle zahranými vybranými herci, dále chladně nezúčastněné snímání samotné kamery, které naráží na realitu a evokuje jí dojmem, že se toto opravdu neděje.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 10.5.2012
Dokonalosti se blížící
Nový film Bertranda Bonella nás zavádí do uzavřeného světa, vybudovaného pro nenaplněné sny, skryté touhy nebo jen rozptýlení mužské pařížské smetánky. Je to svět, ve kterém se plní tajná přání až za okrajem únosnosti, zákazník platí, takže rozhoduje. L'apollonide (Souvenirs de la maison close) je psychologická studie života tamnějších dívek s jejich uměle vytvořeným profesním obalem, který jim postupně rozežírá krásné nitro, přímo souvisejicí se sociálními proměny tehdejší doby. Vyjímečnost filmu spočívá nejenom díky Bonellově citlivé, vysoce kvalitně režijní a scénáristické práci, ale také zvolené narativní konstrukci, výtvarnému řešení či symbolickému ztvárnění. Také však kameraman Josée Deshaiese s delšími, často statickými záběry, oba a také jiní spolutvůrci (např. vybraný stříh či zvuk) do filmu vnesli vyšší umělecký rozměr, při jejimž spojení zapřičiňují naprosté divácké rozplývání ve filmovém čase.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 21.12.2011
3,14
Napínavý debut scénáristy a režiséra Darrena Aronofského. Film úchvatně natočený na vysoce kontrastní černobílý materiál pomocí nejrůznějších novátorských a syrových kameramanských technik evokuje paranoidní svět Poea a Kafky v neurčitém rámci science fiction. Aronofsky ponechává většinu otázek viset ve vzduchu bez odpovědi až do závěru filmu a udržováním diváků v nevědomém tápání dále umocňuje chaotickou, osvěžující a často impozantní atmosféru snímku. Jeho schopnost zachytit zběsilost a zmatek při úprku po časové ose do nekonečna, abychom vzápětí narazili na konec slepé uličky, dotváří toto oslnivé a výjimečně znepokojivé dílo.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 21.12.2011
Díváte se pozorně?
Vysněné dílo, které mi připomnělo zdroj svého materiálního čerpání právě z mé dřívější dětské mysli. Snyderovo filmy jsem vždy považoval jen za průměrné, povrchní, jehož audiovizuální metoda sloužila jen k atrakční podívané. Sucker Punch je však jiný, v jádru alegorický na současný svět a jeho působení na živé duševní nitro. Živé jsem napsal záměrně, však i zvířata mají v určitých chvílích sebevražedné sklony. Motiv zajetí lidské duše, jehož vzdor přijímá fiktivní i filmový divák, ten filmový je však uvědomělý. Boj v představě a jeho stále se opakujicí zvýšená obtížnost v pozdějších pasážích se zrcadlí vysokou motivací chtěného osvobození.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 21.12.2011
Útěk před spravedlností
Působivý Malickův debut na který si sám napsal velice dobrý scénář o dvojici protichůdných lidí a jejich společné cestě před spravedlností, která je tíží. Kit po vzoru svého hrdiny Clydea a Holly, která jen nečinně přihlíží bez vlastního uvažování s ním po boku. Zajímavé přírodní kontrasty s psychikou hlavní postavy na mě udělali dojem, stejně jako vedení kamery s použitou situační hudbou.