Počet zajímavostí k filmům: 311
Film vznilkl v koprodukci České televize s Krátkým filmem Praha.
...Když se točila Odysea, začal se Kubrick obávat, že NASA a její sondy najdou na Marsu život, a děsil se, že objevy z Rudé planety tak můžou zbortit celou jeho linii vyprávění. Žádal tehdy pojišťovnu Lloyds v Londýně, zda by ho mohla pojistit proti ztrátě způsobené objevem mimozemšťanů. Byl však odmítnut./str.147
/z publ. Tajné životy slavných filmařů- Robert Schnakenberg,2011/
...Při jiné příležitosti/Hitchcock/ spoutal k sobě herce Roberta Donata a Madeleine Carrollovou/bylo to při natáčení filmu 39 stupňů/ a předstíral, že ztratil klíč od želízek./str. 57/
/z publ. Tajné životy slavných filmařů- Robert Schnakenberg,2011/
Dokumentární film A to všechno za týden byl natočen pro MInisterstvo vnitra ČSSR Krátkým filmem Praha, jako film osvětový.
Román Adam a Eva byl nejdříve zveřejněn v časopise Letem světem - Rozkvět a byl oceněn v soutěži cenou Filmového poradního sboru.
-1969- získal fim cenu Pečeť města Chebu na XX. Filmovém festivallu pracujících v Chebu.
-1990-hlavní cenu Ledňáček ex aequo na FČSF Finále Plzeň
V úvodních titulcích byl uveden Bohumil Vávra a měl hrát faráře. Tato filmová scéna však byla vystřižena ještě před uvedením filmu do distribuce.
Exteriéry , které odpovídaly románové předloze , byly přeevším v Beskydech - Na Soláni, v Lojovicích u Velkých Popovic, Potočinyna Benešovsku, nejdelší beskydská dedina Tichá u Frenštátu pod Rdhoštěm a její dřevěný kostelík. V roce 1964 shořel.
Film byl uveden v oficiální přehlídce na IX. Mezinárodním filmovém festivalu v Benátkách v roce 1941.
Film byl natočen na základě reportáže Egona Erwina Kische-Případ šéfa generálního štábu Redla a divadelní hry Emila Artura Longena -Vyzvědačská aféra obrsta generálního štábu Redla.
Informace z dobové filmové ročenky uvádí celkovou metráž filmu , která byla 2800,0 metrů, a to u české verze. Existuje pouze německá verze, česká je pokladána za ztracenou.
...Herzog...roku 1971 poslal scénář k filmu Aguirre přesvědčen, že Kinski je ideálním představitelem šíleného conquistadora. Měl pravdu, Kinského výkon je strhující. Ale práce na filmu oba muže poněkud rozrušila. Kinski roli přijal, což oznámil režisérovi nadšeným telefonátem ve tři ráno. Herzog na to vzpomínal následovně: ,,Trvalo mi několik minut, než jsem zjistil, že to nesrozumitelné ječení vydává Kinski." V jistém smyslu na sebe ti dva nikdy ječet nepřestali. Natáčení v peruánské džungli bylo příšerné. Kinski málem rozsekl jinému herci mečem hlavu a jednomu komparsistovi ustřelil kus prstu, neboť muž byl prý příliš hlučný. Rovněž stále vyhrožoval, že z natáčení uteče, což Herzoga dovedlo k tomu, že si vzal na pomoc brokovnici-vyhrožoval Kinskému, že mu vystřelí mozek z hlavy, pokud se okamžitě nevrátí na plac./str.206
/z publ. Tajné životy slavných filmařů- Robert Schnakenberg,2011/
V části hereckého obsazení se objevují příslušníci paradesantních oddílů indoneského letectva.
…Při Amadeovi mě přepadla druhá embolie. Nemohl jsem mluvit, ráno jsem denně chodil na injekci, do ucha si dával vatu, ale přes spoustu věcí se člověk dokáže přenést, když má za co bojovat./str.130/
/z publ. Tudy jen procházíme, Miroslav Ondříček-Miloslav Šmídmajer, Nakladatelství XYZ s.r.o., 2011/
...O tom, že někdy samotné natáčení veselohry není pro vlastní aktéry příliš úsměvné, svědčí následující. Točilo se na náledí, za špatných klimatických podmínek, a tak Josef Kemr si přivodil příčně prasklé koleno, Stella Zázvorková si zlomila nohu a Jaroslavu Marvanovi při jednom ze záběrů spadly na nohu těžké sáně, ta nevydržela a musela rovněž do sádry. Drobným úrazům se nevyhnuli ani členové filmového štábu./str.77/
/Herečka Stella Zázvorková-aut.Eva Hrubešová, nakl. Petrklíč/
Jde o jeden z prvních francouzských filmů, který nemá prioritu v dějové stránce, nýbrž klade zásadní důraz na proces přemeny hlavních postav.
Ve filmu je zřetelně dominantním prvkem bílá barva v ostrém kontrastu s černou barvou. Nezvyklý prvek, který zjednodušuje zachytit mimiku tváří.
Dle oficiální písemné výroční zprávy za rok 2000, má tento dokument délku 58 min, tedy nikoliv 59 min, jak je uvedeno na FDb.
...Byl to nepochybně umělecký triumf, ale fantaskní opus o vietnamské válce drasticky překročil rozpočet, téměř způsobil bankrot studia a stal se výborným argumentem pro to, aby se režisérům nedávala nad jejích výtvory tak absolutní moc. Nekonečné natáčení a Filipínách jako by připravilo Coppolu o rozum a řada propadáků v osmdesátých letech , které sám financoval , ho zase připravily skoro o všechny životní úspory./1/str.189
... Během natáčení Apokalypsy na Filipínách...Coppola přišel skoro o rozum, zmatky s rozpočtem i organizací, tajfuny a infarkt hlavního hrdiny Martina Sheena jsou jen malým výběrem pohrom stíhajících vznik Coppolova mistrovského díla./2/str.192
...Po dlouhou dobu se zdálo, že režisér je ke všem katastrofám podivuhodně lhostejný. Zatímco štáb zápasil s tropickými nemocemi a zoufalým nedostatkem potravy, pitné vody i sociálních zařízení, Coppola se přesunul do prozatímního paláce, který si zřídil v momentálně dřímající sopce, a žil tam způsobem hodným tureckého paši, a ne režiséra z Queensu. Nechal si přivést nejlepší vína, vybrané potraviny, audiosoupravu a Laliqueho křišťál ze San Franciska a z Itálie mu každý týden dodávali čerstvé těstoviny. Jednou si dal zavolat mistra kuchaře z Tokia, aby mu připravil proslavené kóbské hovězí-přičemž ale štáb nedostával ani diety./3/str.192
/1-3, z publ. Tajné životy slavných filmařů- Robert Schnakenberg,2011/
Režisér Jiří Sequens uvedl, že účastníci atentátu na říšského protektora Heydricha vystupují v ději filmu pod svými krycími jmény, která jim byla určena ve Velké Británii v souladu s doklady, které měli vystavené pro jejich pobyt v protektorátu, aby se film věrně kryl i v takových detailech se skutečným průběhem atentátu.
Film byl v době, kdy se takřka běžně produkovaly filmy zvukové, natočen jako film němý. Předlohou byly dvě divadelní hry a nikoliv jen jedna. Šlo o autorskou hru Jaroslava a Vladimíra Šmejkala Atom věčnosti a dále hru Taková je věčná hra lásky.
...Film Až příjde kocour jsme začali natáčet v zimě v barrandovských ateliérech a s příchodem jara jsme se přestěhovali do Telče a okolí. Vrátili jsme se, až když česali švestky. Po posledním záběru na Barrandově-to bylo v září-kdy jsme měli za ateliéry na pozemnku studia postavenou telčskou věž,...
/str.57,z publ. Tudy jenom procházíme-Miroslav Ondříček, Miloslav Šmidmajer,nakl. XYZ, s.r.o.2011/
...při natáčení filmu režiséra Vladimíra Michálka Babí léto. Já v něm hrála roli staré herečky a Vlastimil Brodský se Stanislavem Zindulkou mě v jedné scéně navštíví. Točilo se to na Malvazinkách, kde jsou malé rodinné domky se zahrádkami, a terén tam je dost svažitý. V jednom z těch domků se točilo a když byla přestávka, Vlastimil Brodský se Stanislavem Zindulkou šli do zahrádky a natrhali tam kytičku fialek, kterou mi věnovali. Bylo to od nich neuvěřitelně milé a udělali mi obrovskou radost./str. 36/1/
...Mám film Babí léto ráda právě kvůli němu./pozn. Vl. Brodskému/ Kvůli sobě ne, tam je to přesně naopak. Režisér si přál, abych si nechala rozpuštěné vlasy, takže tam vypadám jako starožitná víla. Ale musím říct, že natáčení šlo výborně, žádné velké zdržování, byla pohoda a dobrá nálada./str.37/2/
/1-2, ze vzpomínek Zity Kabátové-Bez servítků...,2008-sepsala Marie Formáčková/
…Já strašně ráda naslouchám životním příhodám druhých lidí, což je pro mne vždy poučné. A právě při natáčení Babičky mi to umožnila, ale nejen mě, paní Jarmila Kurandová. Vyprávěla nám v pauzách mezi natáčením nejrůznější historky ze svého života a to bylo nesmírně milé. Mám radost, když se i takto scházejí herci a jen si povídají. /str.45/
/ z rozhovoru s Květou Fialovou v publ. Vánoční návštěvy,zapsal Luboš Nečas,1998/
Pracovní název tohoto filmu byl:
"Narodil se nám".
Seriál byl vyroben v koprodukcí s tehdejší německou televizní stanicí Westdeutche Rundfunk Köln a vznikl na motivy sci-fi povídky spisovatele Josefa Nesvadby.
Mimo již uváděné exteriéry v Novém Kníně, se dále film natáčel v Praze na Starém Městě, přesněji na náměstí Jana Palacha /dříve nám. Smetanovo/, a to v Mělníku.
Zámek Průhonice a Zbraslav, byla místa, která velmi významně vytvářela atmosféru, až rodinnou pohodu sídla barona Archibalda Prášila a jeho panství.
Výtvarné pojetí filmových scén bylo inspirováno podle rytin francouzského malíře a grafika Gustava Doré.
Film byl oficiálně uveden na V. Mezinárodním filmovém festivalu v Benátkách v roce 1937.