Obsah filmu Alois Nebel
Dlouho očekávaná filmová adaptace kultovního komiksu Alois Nebel autorů Jaroslava Rudiše a Jaromíra 99 přinášející tajemný příběh s atmosférou podobnou filmům jako Sin City nebo Valčík s Bašírem je dokončena a do české distribuce vstoupí 29. září. K realizaci filmu použil režisér Tomáš Luňák poprvé v české kinematografii unikátní technologii kombinující hraný a kreslený film, první ukázku z filmu nabízejí tvůrci k vidění na webových stránkách filmu www.aloisnebel.cz.
Příběh filmu začíná na podzim roku 1989 na železniční stanici Bílý Potok v Jeseníkách, kde slouží jako výpravčí Alois Nebel (...
Dlouho očekávaná filmová adaptace kultovního komiksu Alois Nebel autorů Jaroslava Rudiše a Jaromíra 99 přinášející tajemný příběh s atmosférou podobnou filmům jako Sin City nebo Valčík s Bašírem je dokončena a do české distribuce vstoupí 29. září. K realizaci filmu použil režisér Tomáš Luňák poprvé v české kinematografii unikátní technologii kombinující hraný a kreslený film, první ukázku z filmu nabízejí tvůrci k vidění na webových stránkách filmu www.aloisnebel.cz.
Příběh filmu začíná na podzim roku 1989 na železniční stanici Bílý Potok v Jeseníkách, kde slouží jako výpravčí Alois Nebel (Miroslav Krobot). Nebel je tichý samotář, kterého čas od času přepadne podivná mlha. Nejčastěji se mu v ní zjevuje Dorothe (Tereza Voříšková), oběť násilného odsunu Němců po 2. světové válce. Šedivé dny na nádraží v Bílém Potoce na sklonku socialismu líně plynou, výhybkář Wachek (Leoš Noha) společně se svým otcem (Alois Švehlík) kšeftují s důstojníky sovětské armády. Poklidnou atmosféru naruší jednoho dne Němý (Karel Roden), který překročí hranice se sekyrou v ruce, aby pomstil svoji matku. Halucinace nakonec Nebela přivedou do blázince a přijde o místo výpravčího. Vydá se do Prahy hledat jinou práci u dráhy a na Hlavním nádraží najde svou životní lásku, toaletářku Květu (Marie Ludvíková). Nebel se rozhodne vrátit zpátky do hor, aby se znovu setkal s Němým a souboj s temnými stíny minulosti dovedl do konce. V dalších rolích se ve filmu objeví Marek Daniel, Ondřej Malý, Simona Babčáková a Ivan Trojan.
Film vznikl v mezinárodní koprodukci společností Negativ, Česká televize, UPP, Soundsquare, slovenské společnosti Tobogang a německé společnosti Pallas Film, distributorem je společnost Aerofilms. Světová práva koupila německá společnost The Match Factory, jež mimo jiné distribuuje filmy režisérů Toma Tykwera, Akiho Kaurismäkiho a také snímek Strýček Búnmí thajského režiséra Apichatponga Weerasethakula, který byl loni oceněn Zlatou palmou na filmovém festivalu v Cannes.
Alois Nebel spisovatele a scenáristy Jaroslava Rudiše a zpěváka, textaře a výtvarníka Jaromíra 99 byl uveden jako první komiksový román v moderní české historii. Nejprve v roce 2003 vyšla kniha Bílý Potok a po jejím úspěchu následovaly dva další díly - Hlavní nádraží a Zlaté Hory. Ty završily trilogii, jež byla jako celek uvedena v roce 2006. Jaromír 99 se nechal inspirovat americkým komiksem 50. let, socialistickým realismem a motivy starých papírových vystřihovánek, které zůstávají typickou formou lidového umění v Jeseníkách. Komiks vyšel také v Německu a Polsku.
Zdroj: ČT < Zobrazit méně
oficiální text distributora, zobrazit všechny obsahy (4)
Související odkaz
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 12.7.2020
Tento film je pro mě těžké hodnotit ale popsal bych to asi tak. Nápadité, originální, technicky a výtvarně precizní řekl bych možná až brilantní ale bohužel nic pro mne.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 24.12.2018
Tak výtvarná stránka na 120 %. Příběh zadumaný trochu víc než muselo... ony ty jesenicko-rychlebské hvozdy, zaniklé vesnice, všudypřítomné stopy odsunutých sudetských Němců a socialistický marasmus poválečných přistěhovalců k tomu přímo svádějí...
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 30.8.2013
No, hluboká poklona tvůrcům, co se technické stránky týče. To je ovšem bohužel vše. Pitomý děj, v Praze zcela statický a rušící linii se v závěru zcela zvrhne ve frašku. Takže scéna pomsty mne tedy fakt dostala. Jako velké plus tedy jak jsem napsal výše a další plus za nový nápad, ale už jej krucinál neopakujte. 1211027602/8114
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 12.10.2012
Podarený film,síce my dosť pripomína grafikou Sin City aj tak je to podarený film. Dúfam, že sa dačo podobné ešte v CZ alebo SK natočí.
Reklama
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 9.5.2012
Po zhlédnutí Nebela mi vyvstala jedna zásadní otázka: s tímhle pomýšleli tvůrci na Oscara?! To jako vážně? Pokud odhlédnu od velmi povedené vizuální stránky, která právě dělá Nebela výjimečným, nezůstane mi moc prostoru pro obdiv filmu jako takového. Je to naleštěná, ale prázdná bublina. Osobně mě Nebel velmi zklamal. Ve snaze vytvořit atmosféru diváka uspává a o nějakém ději marno mluvit. No, tak snad příště, pánové.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 24.4.2012
Bodíky uděluji především za skvělou animaci, nádhernou muziku (s V. Neckářem v čele)a v neposlední řadě také za moje milované železniční prostředí (jsme s Lojzíkem kolegové). Samotným dějem filmu sice už tak nadšená nejsem, ale budiž - těch 7* si tenhle zajímavý počin určitě zaslouží.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 24.4.2012
Film jsem viděl na DVD,možná v kině je ještě silnější.Líbila se mi atmosféra filmu (kamera? nebo výprava?-nevím jak v tomto formátu nazvat.) Příběh mohl silnější nebo lépe řečeno více rozvinutější.Krobot je opravdu formát!
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 9.4.2012
Nemá cenu si nic nalhávat.V průměru drží tenhle film jen a pouze zpracování,jelikož příběh je tak vágní,až to hezké není.Bohužel. S hodně přimhouřenýma očima 5*
Reklama
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 21.3.2012
Zklamání
Výbroné grafické zpracování absolutně nudného příběhu....Výbroné grafické zpracování absolutně nudného příběhu.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 15.12.2011
Je bez diskuse, že vizuální stránka Aloise Nebela je nadstandardní. Sledovat detaily vydá ještě na dalších deset podívání a pořád nebude člověk stačit pobrat všechen ten rotoskopický nářez, který drží celou atmosféru filmu. Vzhledem k tomu, že jsem komiks četla, měla jsem obavy právě z prolínání minulosti a budoucnosti, protože v komiksu byly tyto záležitosti dost neuspořádané a spíše mě mátly. Maštěstí v kinech je příběh vyprávěn filmovým jazykem, což mu u mě přidalo plus. Kombinace mladší Švehlík v minulosti, starší Švehlík v přítomnosti byla dost dobrá, hudební složka hodně slušná, scéna s Popelkou v televizi luxus.
Časem se mi začala zajídat unylost příběhu, ale délka je zase rozumná. Na české poměry nadstandardní film, který má to štěstí, že se trefil i doby, kdy komiks ožívá a přestává být kapitalistickým výdobytkem.
10 filmů, které komentovali někteří uživatelé co tento film