Obsah filmu Kdo jinému jámu kopá
To on musel za všech okoností chránit svého mladšího bratra. Byl sám a šel proti proudu. Jean-Paul Belmondo v hlavní roli francouzského dramatu natočeného podle románu Georgese Simenona (2001).
Adaptace slavného románu Georgese Simenona, který u nás vyšel pod názvem Kdo jinému jámu kopá, znamenal pro Jean-Paula Belmonda jednu z velkých dramatických rolí a zároveň jeho první účast v televizním projektu. Ještě donedávna byIi ve Francii poměrně striktně rozdělení herci na "televizní" a "filmové". Nyní už se situace mění, a tak jsme mohli vidět například Gérarda Depardieua v nové verzi Monte Christa, Alaina Delona v kriminálních filmech...
To on musel za všech okoností chránit svého mladšího bratra. Byl sám a šel proti proudu. Jean-Paul Belmondo v hlavní roli francouzského dramatu natočeného podle románu Georgese Simenona (2001).
Adaptace slavného románu Georgese Simenona, který u nás vyšel pod názvem Kdo jinému jámu kopá, znamenal pro Jean-Paula Belmonda jednu z velkých dramatických rolí a zároveň jeho první účast v televizním projektu. Ještě donedávna byIi ve Francii poměrně striktně rozdělení herci na "televizní" a "filmové". Nyní už se situace mění, a tak jsme mohli vidět například Gérarda Depardieua v nové verzi Monte Christa, Alaina Delona v kriminálních filmech Fabio Montale a Catherine Deneuveovou uvidíme v nové adaptaci Nebezpečných známostí. I když u projektů takového charakteru lze jen stěží hovořit v rozměrech televizních filmů.
Pro Jean-Paula Belmonda byla tato role zatím poslední. V současné době se zotavuje po zdravotním kolapsu a není známo, zda se znovu postaví před kameru.
Přesto, že je film opatřen titulkem, že všechny osoby a události jsou smyšlené a..., v úvodu ke knize i v doslovu se uvádí, že Simenon v tomto románu zpracoval údajně skutečnou událost ve Francii známou jako "Případ Ferchaux".
Ferchaux je bohatý a především mocný podnikatel, který svou pozici získal především díky kontraktům na velké africké přehrady. Řada lidí ve vysokých finančních a politických kruzích se ho bojí. Mnoha lidem záleží na tom, aby byl zničen. Jeho Achillovou patou je jeho mladší bratr, který na rozdíl od Paula, jenž se toulá po celém světě, žije svůj ustrašený život v Paříži. A tam také policie zasáhne jako první. Paul si je velmi dobře vědom, že bratr dlouho ve vězení nevydrží, na to je příliš křehký a psychicky labilní.
Paul je v krizi a potřebuje se obklopit silnými a oddanými lidmi. Když mu dá výpověď jeho řidič a vlastně pravá ruka, přijme na jeho místo ambiciózního mladíka, který ví, co chce a který postupně ztrácí zábrany. Osudovou se pro něho stává i Maud - finanční poradkyně a zároveň milenka toho "správného" muže, kterého Paul potřebuje. Vysoká hra začíná.
Druhá část francouzské adaptace románu Georgese Simenona, který u nás vyšel pod názvem Kdo jinému jámu kopá.
V hlavní roli mocného muže, který začíná ztrácet půdu pod nohama, se zatím ve své poslední roli, objevuje Jean-Paul Belmondo.
Ferchauxovo impérium se začíná hroutit. Všichni, kteří se ho báli nebo kterým pomohl, od něho dávají ruce pryč. Paul ví, že nemá moc času, jeho bratr je stále ve vězení a každým dnem se zhoršuje jeho psychický stav. U Mika, kterého Paul přijal jako svého nového tajemníka, se jeho ambice dokonale doplňují s jeho novým postavením, ale Mike jen těžko skrývá, že chce mnohem víc. Že by si toho zkušený a tvrdý Ferchaux nevšiml, nebo to je jeho záměr? Ve Španělsku se Paul dozví, že je obžalován, jeho spolupracovnice Maud je ve vězení a aféra Ferchaux plní přední stránky všech novin. Paul spolu s Mikem prchá do Afriky. Navenek jako by Paul začínal být unavený, ale jak je to ve skutečnosti...
Česká televize < Zobrazit méně
oficiální text distributora, zobrazit všechny obsahy (1)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 24.8.2010
Kdo jinému jámu kopá zahrnuje dlouhé období, kdy postavy přirozeně zestárnou a promění se jinak, než by se dalo očekávat. Nevíte komu fandit, děj se slibně vyvíjí, ale nakonec si přejete, aby to už všechno skončilo. I když byl ten film neskutečně dlouhý, shlédla jsem oba díly najednou, nemyslím tím "skončilo" těšení se na konec špatného filmu. Tím skončilo myslím konec frustrace a marného boje o život, který se stává stále méně smysluplný. Takže konečná smrt za smrt, kdy už jste vlastně dávno zapomněli, jak to všechno začalo a jak jste si sami přáli aby to skončilo, mě zcela uspokojila.