Počet zajímavostí k filmu Konkurs: 4
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 15.12.2011
Druhá povídka Konkurs byla natočena v autentických prostorách divadla Semafor na 16 mm film.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 21.11.2012
...Točil jsem francouzskou kamerou camuflex, do níž bylo možno vložit kazetu jak s filmem formátu 16 mm, tak i 35 mm, ale naším výchozím materiálem byla šestnáctka.Při natáčení se projevila obrovská nezkušenost, kdy jsme sice docílili přirozenosti obrazu, ale zapomněli jsme na zvukovou stopu. A to jsme vlastně dělali písničkový film. Samozřejmě o magnetickém záznam nebo o zvukové kameře se nám tehdy ani nesnilo. Když jsme pak okeničky zvětšili, rozlezla se nám zvuková stopa a zvuk nebyl synchronní s obrazem. Zkrátka průser. Střihač Chaloupka řekl, že je to sračka, a dal od toho ruce pryč.Proto Miloš naložil materiál na vozejk a dovezl to panu Hájkovi, což byl střihačský génius. Dal si tu práci, že políčko po políčku film zesynchronizoval , nevadilo mu, že jsme na začátku neměli klapky, a tak zachránil Konkurs jako hudební film s krásnou atmosférou šestnáctimilimetrového záznamu.
/str.58-59, Tudy jenom procházíme, Miroslav Ondříček-Miloslav Šmídmajer, XYZ s.r.o.,2011/
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 21.11.2012
...Film Konkurs jsme točili jako dokument, jen stávající žárovky jsem vyměňoval za silnější, pár lamp jsem odrážel od zdi, nahnali jsme tam celý Semafor-a pak už přicházely nápady. Skutečně dokumentární záběr vznikaly v čekárně, kam přišly dokonce holky z ulice, i když většinu adeptů tvořili profesionálové./str.59 /1/
...Základ , tedy samotný konkurs, jsme nasnímali za jediný den, měli jsme tam ovšem ještě druhou a třetí kameru, a tak jsme si připadali jako barrandovský štáb.. Chyběly ovšem ještě maskérky./str.60/2/
/1-2,/str.59-60, Tudy jenom procházíme, Miroslav Ondříček-Miloslav Šmídmajer, XYZ s.r.o.,2011/
Hodnocení:
Přidáno: 2.9.2015
Věru Křesadlovou pozval na natáčení filmu po návštěvě koncertu její kapely Crystal sám režisér Miloš Forman, se kterým nakonec byli třicet pět let manželé.
Věra Křesadlová zaujala Jiřího Suchého s Jiřím Šlitrem natolik, že ji skutečně do souboru přijali a nakonec v něm zůstala dvacet šest let.