Obsah filmu Pražské orgie
Příběh filmu Pražské orgie nás zavádí do poloviny 70. let. Slavný americký spisovatel Nathan Zuckerman – často využívané alter ego Philipa Rotha – přijíždí do Prahy, aby zachránil a odvezl rukopis nevydané knihy. Na své pražské misi se seznámí se svéráznou a nezkrotnou spisovatelkou Olgou a pronikne na vyhlášené večírky, na nichž každý hledá únik ke krátké svobodě po svém. Postupně se proti své vůli stane nejen divákem, ale i účastníkem dekadentního představení, v němž mnozí hrají falešně, a nikomu nelze věřit. Zuckermanova pražská návštěva, plná bizarních setkání s podivuhodným uskupením různorodých lidí se brzy stane téměř dobrodružnou a...
Příběh filmu Pražské orgie nás zavádí do poloviny 70. let. Slavný americký spisovatel Nathan Zuckerman – často využívané alter ego Philipa Rotha – přijíždí do Prahy, aby zachránil a odvezl rukopis nevydané knihy. Na své pražské misi se seznámí se svéráznou a nezkrotnou spisovatelkou Olgou a pronikne na vyhlášené večírky, na nichž každý hledá únik ke krátké svobodě po svém. Postupně se proti své vůli stane nejen divákem, ale i účastníkem dekadentního představení, v němž mnozí hrají falešně, a nikomu nelze věřit. Zuckermanova pražská návštěva, plná bizarních setkání s podivuhodným uskupením různorodých lidí se brzy stane téměř dobrodružnou a nebezpečnou misí. Zuckerman si nakonec není jistý, kdo je přítel a kdo je provokatér a donašeč. Kdo jsou lidé z dekadentních orgií v domě syna slavného malíře? Kdo je vyplašený student, který ho upozorňuje, že musí okamžitě opustit Československo? Kdo je jeho průvodce normalizačním peklem, vyhozený divadelní režisér a nyní údržbář v kotelně muzea? A kdo je jeho Olga: skandalistka a rebelka nebo hráčka dvojité hry? V ohrožení se ocitá nejen Zuckermanova svoboda, ale možná i jeho život.
Bioscop < Zobrazit méně
zobrazit všechny obsahy (2)
Související odkazy
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 2.12.2020
Sice jsem na tuto adaptaci románu Philipa Rotha četl né zcela pochvalné recenze, ale byl jsem na něj zvědavej. Říkal jsem si, že když nic jinýho, tak tam snad budou nějaký hezký hambatý holky. Bohužel je ten film opravdu velmi špatný a tak hloupě natočený, že to ani ty hezký mladý, nahý holky nezachráněj, (a že jedna tam má opravdu moc krásnej zadeček). Kladl jsem si otázku jestli i ta kniha je takhle blbá. Já tedy byl přesvědčen, že jsem jí četl, ale při sledování filmu jsem znejistěl. Že by autor „Portnoyova komplexu“, který se mi hodně líbil, napsal až takovouto slátaninu? Nějak jsem si tu literární verzi nemohl vybavit, tak možná jsem jí ani nečetl. Film je natočen opravdu schématicky, nedůvěryhodně a hloupě. Přitom to téma, amerického spisovatele, který za komančů přijede do Československa a tady se dostane mezi „disidentsko-intelektuální smetánku, kolem spisovatele Jiřího Muchy, je potenciálně tak atraktivní. Nejen tím, že mejdany v jeho pražském bytě byly opravdu legendární. Ovšem tady jsou vylíčeny s podobnou trapností, s jakou asi probíhaly mejdany u Ivana Jonáka v Discolandu Sylvie. Ta příšerná scéna, kdy Olga ukazuje nezkušenému mladíkovi jak vypadá kunda, tu bych si přesně dokázal představit mezi „společenskou elitou“ u Jonáka. Kdyby tenkrát komunisti chtěli natočit "diskreditačační" film, (ve stylu "Majora Zemana"), proti Jiřímu Muchovi a pražským disi-intelektuálům, tak by se jim to nemohlo povést lépe. I ty „politické“ peripetie - slavný americký spisovatel, versus česká STB, působí velice pitomě a nevěrohodně. Tvorba režisérky Ireny Pavláskové je vůbec smutný příběh. Po velice zajímavé a originální prvotině „Čas sluhů“, (ve kterém tak herecky zazářila Ivana Chýlková), už pak každý její další film byl horší a horší Mimochodem ještě nikdy jsem neviděl Kláru Issovou, (která je jinak moje oblíbená herečka), hrát v nějakém filmu tak špatně jako tady. I „básník“ Pavel Kříž tu hraje blbě, ale u toho bych si totéž co u Kláry Issové tvrdit netroufl. Ještě že film trochu zachraňuje zajímavé, zahraniční herecké obsazení hlavních rolí, (Jonas Chernick a Ksenia Rappoport), ale jinak… Jinak, už jen ten zadeček a bobr holek z těch podivně asexuálních orgii v bytě Jiřího Muchy. Vysloveně promarněná filmová příležitost...
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 19.11.2020
Vím, že paní Pavlásková má přímo nutkavou potřebu být jaksi programově "netuctová" ale tady opravdu HODNĚ přestřelila. Při hodnocení tohoto "veledíla" člověka napadají samé výrazy, které se nedají najít v žádném slovníku. Kláru Issovou jsem měl léta ve velké oblibě ale tady mě už poněkolikáté za sebou utvrdila v tom, že její kdysi tak nadějná kariéra kvapem uvadá. Nevěřil bych, že právě ona bude patřit k herečkám co nedokážou ustát přestup do středního věku.
Jednu hvězdu navíc od minima dávám jen proto, že jsem od našich filmařů v poslední době viděl ještě pár horších věcí (což je dost smutné).
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 27.4.2020
Ach dabing
Knihu Philipa Rotha jsem nečetl a přesto rozumím, že režisérka Irena Pavlásková byla autorem a jeho příběhem fascinována a chtěla jej natočit. Podobně jako Philip Roth námi Čechy. Totalita očima Američana. Možná proto je nám Čechům ten pohled trochu nesrozumitelný. Možná ten film není tolik pro českého diváka. Že by si sama režisérka nechtěla sama připomenou na své mládí v socialistickém Československu?
Při sledování se mi drala na mysl myšlenka "Co mi tam nesedí? Co je na tom divné?"
Ve filmu mi chyběla ta totalitní tíseň a nevím jestli to byl záměr, asi ne, protože pak by byly jednotlivé charaktery mnohem srozumitelnější. Bylo to jako sledovat život zavřeným oknem. A trvalo mi než jsem přišel proč.
Je naprosto pochopitelné, že většina filmu byla točená v angličtině, je to přece příběh cizince, a já jej viděl v kompletním českém dabingu. A to byla chyba, která filmu vzala autenticitu doby a udělala z toho televizní film bez té komunistické atmosféry.
Film je to sice český, ale pokud je to možné, tak se raději dívejte na film s titulky v anglických dialozích, mělo by to být o dost lepší.
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 11.4.2020
Dal bych minus pět, ale to bohužel nejde. Komentář je naprosto zbytečný. Vydržel jsem koukat jen proto, že se v karanténě nudím.
Reklama
10 filmů, které komentovali někteří uživatelé co tento film