Popis / Obsah / Info k filmu RoninJaponský výraz ronin označuje samuraje, který nedokázal zabránit smrti svého pána, ztratil tak čest a stal se potulným žoldnéřem. Jedním z takových moderních roninů je bývalý agent CIA Sam, který se v Paříži dá najmout k profesionální loupeži. Spolu s ním tvoří skupinu další vysloužilí agenti tajných služeb: Němec Gregor, původně agent KGB, je odborníkem na elektroniku a sledovací zařízení, Angličan Spence má na starosti zbraně, Američan Larry je nepřekonatelným řidičem. Sam se spřátelí s jejich francouzským průvodcem Vincentem, a není mu lhostejná ani jejich šéfka, irská aktivistka Deidra. Cílem skupiny je uloupit kufřík, na jehož obsah se muži nesmějí ptát. Jenže kromě irských teroristů mají o lup zájem i ruští mafiáni. Někteří členové Deidřiny skupiny navíc hrají vlastní podvodnou hru, takže i dobře naplánovaná loupež se brzy pořádně zkomplikuje.
V hlavních rolích akčního thrilleru režiséra Johna Frankenheimera excelují Robert De Niro a Jean Reno, avšak film je obsazen dlouhou řadou dalších vynikajících herců. Menší roli si v něm zahráli i Jan Třiska či světoznámá krasobruslařka Katarina Wittová.
Zdroj: ČT
oficiální text distributoraPopis / Obsah / Info k filmu RoninRonin je japonské označení samuraje, který ztratil svého pána, jemuž měl sloužit a chránit ho i za cenu vlastního života. Obdobně je na tom skupina šesti bývalých agentů výzvědných služeb, povolaných do Francie pro mimořádně nebezpečnou akci. Nikdo z týmu přesně neví, kým byl vlastně najat, nikdo nezná motivaci svých partnerů a nejasný je i obsah tajemného kufru, kterého se mají zmocnit i za cenu nejvyšší. Jediné, o čem nelze pochybovat, je fakt, že právě tento kufřík je
mimořádně pečlivě střežen a jeho získání vyžaduje profesionalitu, úvahu i schopnost riskovat vše.
Režisér John Frankenheimer, jehož jméno je nerozlučně spojeno s dnes již klasic-
kou FRANCOUZSKOU SPOJKOU II, se i tentokrát rozhodl pro žánr akčního
špionážního filmu s hvězdným mezinárodním obsazením v čele s Robertem De
Nirem. Příležitost dostal i herec českého původu Jan Třiska. RONIN je natočen
v atraktivních exteriérech ve Francii a určitě potěší všechny milovníky napětí.
Autor/Zdroj: /reklamní materiály distributora
Popis / Obsah / Info k filmu RoninZa železnou oponou od nepaměti snaživě kmitala plejáda vděčných záporáků a hollywoodští scenáristé dnes jen nostalgicky vzpomínají, jak snadno se v téhle době fabulovaly dramatické zápletky. Doba se změnila, a nabušení hrdinové se chvíli rozpačitě rozhlíželi po novém zloduchovi. A nemuseli čekat dlouho, neboť vysloužilí záporáci se přičinlivě rekvalifikovali. Ruská mafie (tvrdí chlapi, velká auta, křehké blondýnky a život po způsobu carských důstojníků), mezinárodní teroristé (subtilní fanatikové, absolutní koncentrace na úkol, samurajské reflexy, zejména arabské a irské rodokmeny) a občas nějaký ten samotářský úchyl (kdokoli z davu, s pošahanou sexuální nebo náboženskou orientací) - to je základní galerka, kterou dnes probírají profesionální fabulátoři, když hledají temnější figury pro své "staronové" příběhy. Po jisté době ale tenhle nesourodý kompars začne žít svým vlastním životem. Novodobí záporáci totiž již nepotřebují kontrastního klaďase a nezřídka si vystačí sami. Někde v těchto mírně zkalených vodách lovil problematické protagonisty svého (prozatím) posledního akčního thrilleru i čilý "téměřsedmdesátník" John Frankenheimer, který se rozhodl, že to těm mladým za seniory ještě natře.
VÁLEČNĺCI S CEJCHEM RONINA
Účel mise: Tajemný kufřík, o jehož obsahu nikdo nic neví (poznávací heslo - žádné otázky, žádné odpovědi)
Lokalizace akcí: Paříž, Cannes, Nice, Arles, Villefranche
Základní soupiska realizačního týmu (náhradníci se neberou a mrtví se pohřbívají za pochodu).
Sam: Američan se slušnou praxí v CIA, nyní na volné noze. Odborník na zbraně a strategickou přípravu akce. Odolný typ, který snese operaci bez narkózy. Profesionálně nedůvěřivý, nerad chodí někam, když neví, jak odtud utéct. Také proto většinou přežije.
Vincent: Francouzská spojka, znalec místních poměrů a klíčových informátorů. Bezchybný střelec v pravou chvíli, pravděpodobně bývalý externista některé z evropských špionážních centrál. Kamarád do deště, v branži typ na vymření.
Gregor: Specialista na elektronické systémy, vyškolený v KGB. Stále slušné kontakty na Východ. Nikdo neví, odkud přišel a kam půjde příště. Inteligentní podrazák, který je zvyklý dohrát hru vždycky až do konce. Nevadí mu, že ho nikdo nemá rád.
Spence: Britské eso na zbraně a destrukční technologie všeho druhu. Na objednávku obstará optimální výzbroj i munici, exploze, pod kterými je podepsán, není třeba opakovat. Nekonfliktní specialista z ostrovů, které vždy patřily ke špičce v oboru.
Larry: Řidič, odpovědný za únikový manévr. Další Američan s nejasnou minulostí a nebezpečnou představou, že zvládne víc, než na co stačí. Snaživé libero, které se klopýtavě snaží vyrovnat profesionálům, na které nemá.
Deirdre: Koordinátorka týmu, jediná žena široko daleko a zároveň jediný kontakt na klienta. Irský přízvuk a smysl pro vojenskou kázeň hodně napovídají o jejím "služebním" zařazení.
Poprvé se tahle parta drsných internacionálů sešla v zapadlém bistru na předměstí Paříže. Věděli, že po nich bude někdo něco chtít, a oni se nechají najmout, aby mu to obstarali. Ve starém Japonsku se těmto námezdním bojovníkům na volné noze říkalo "roninové".
KDYŽ SAMURAJ SELŽE
Nestává se to často, ale občas ani samuraj nedokáže zabránit násilné smrti svého pána. Po takovém profesionálním kolapsu nemá bojovník, který nedopatřením přežil, na růžích ustláno. Stíhán všeobecným opovržením má šanci zanechat po sobě slušnou vzpomínku jen když bezchybně zvládně rituální harakiri. Ale, jak vyprávějí staré legendy, našlo se dost těch, kteří se rozhodli svým samurajským mečem ještě něco vydělat a tak bloudili zemí a za úplatu nabízeli své služby profesionálních válečníků všem solventním zájemcům. Tito válečníci ztratili nejen svoji rytířskou čest, ale i své jméno, stali se námezdními žoldáky, kterým již nepřísluší prestižní označení samuraj. Takové potulné meče na prodej tehdy lidé znali pod jménem "ronin".
FRANKENHEIMEROVA POSLEDNI MISE
Ronin je točen v "retro" stylu akčních špionážních thrillerů 60. let. Do prostředí, kde jsme byli zvyklí vídat spíše Belmonda, Delona, Gabina či Venturu (a kde kdysi točil Vlak a Francouzskou spojku - Dopadení), nasazuje Frankenheimer mezinárodní komando bývalých špionů, zpravodajců a odborníků na cokoli. Scenáristé J.D. Zeik a David Mamet (skrytý bůhvíproč pod konspirativním pseudonymem Richard Weisz) rezignovali na sofistikované zápletky. Vymysleli tajemného klienta a tajuplný kufřík a pak se už soustředili především na klíčové party Sama a Vincenta, rozpracování dramatických akcí a spoustu okrajových detailů, jež dodávají snímku evropskou atmosféru v americkém stylu. A tak s nimi proklouzneme do příběhu temnými uličkami Paříže, na noční navigaci Seiny odstřelíme prvního odstřelovače, zajedeme vražednou rallye v křivolakých uličkách staré Nice (při níž si Frankenheimer oživil vzpomínky na svoji Grand Prix), přelstíme bodyguardy nepřítele před exkluzivním hotelem Majestic v Cannes a prostřílíme se labyrintem amfiteátru v Arles. Ať už se točí na stanici metra v pařížském Porte de Lilas či na Place du Forum v Arles, francouzské reálie v Roninovi tu nejsou pouhé dekorace, ale mají svůj výrazový, významový i emocionální kontext. Zřetelně se na něm podepsalo i galské oko místního rodáka a dvorního kameramana Jeana-Jacquese Annauda Roberta Fraisse (Sedm let v Tibetu), který ovšem umí kromě žánrovek i spektakulární akční sekvence. A do jisté míry se tu promítá i Frankenheimerova inspirace kriminálkou jeho přítele a kolegy Jeana-Pierra Melvilla Samuraj, ve které v roce 1967 exceloval Alain Delon.
Klasik Frankenheimer rezignoval na laciné triky a drahé efekty, akcentoval na současnou dobu až rustikálně pojaté řemeslo, které digitálním boomem zpracovávaného diváka dovede až k "objevnému" poznání, že se dikci starých dobrých časů dá příjemně naslouchat i dnes. Hudba si comeback 60. let již zažila, a Ronin je možný signál, že se s něčím podobným můžeme setkat i na filmovém plátně. Do takto proponovaného pseudoretra zapadají i herecké výkony hlavních představitelů. Zejména stoického antihrdiny De Nira, který nepředstírá, že je akčním hrdinou typu Bruce Willise nebo Stevena Seagala, má téhle fušky často plné zuby, ale dokáže je v pravou chvíli zatnout. A vy přestáváte počítat mrtvoly, které za ním zůstávají a začínáte mu držet palce. Čistič Jean Reno tu odvádí svůj lehký nadstandard, hodí se do téhle sbírky solitérních charakterů a úspornými prostředky dokáže výmluvně přesvědčit, že je lépe mít ho na své straně. Tenhle ústřední tandem pak doplňuje "pokerová tvář" Stellana Skarsgarda (který před časem objevil Dobrého Willa Huntinga), Sean Bean a Jonathan Pryce, kteří si vyzkoušeli záporáky v posledních dvou bondovkách a Natascha McElhoneová, které Jim Carrey definitivně zrušil angažmá v Truman Show. Doba se změnila, stali se z nich "roninové" a vitální John Frankenheimer (Sedm květnových dní), který ví pár užitečných věcí o fenoménu zvaném (inteligentní) thriller, o nich natočil film. Jeho příběh nemá vítěze - jen mrtvé a ty, co přežili. A Sama, který si tolik přál dožít se zaslouženého důchodu...
Autor/Zdroj: Šobr Michal/Cinema
Nový publicista: Nelíbí se vám tento obsah? Chcete napsat lepší? Tak neváhejte a klidně
napište