Obsah filmu Takeshis'
Od 90. let minulého století platí Takeši Kitano za mezinárodně nejznámějšího žijícího japonského režiséra. V zahraničí je coby miláček festivalového publika vnímán jako autor melancholických balad, kde se snoubí málomluvná křehkost s výbuchy krutého násilí. Naopak v Japonsku si ho všichni spojují především s jeho mediální personou moderátora i komika se zlomyslným smyslem pro humor, případně jako představitele nelítostných mafiánů z filmů o jakuze. Ačkoli deset let od průlomové romance Scény u moře (1991) mezinárodní festivaly zasypávaly Kitana cenami, jeho největší domácí úspěch mu přinesla až parafráze na ikonickou postavu slepého maséra...
Od 90. let minulého století platí Takeši Kitano za mezinárodně nejznámějšího žijícího japonského režiséra. V zahraničí je coby miláček festivalového publika vnímán jako autor melancholických balad, kde se snoubí málomluvná křehkost s výbuchy krutého násilí. Naopak v Japonsku si ho všichni spojují především s jeho mediální personou moderátora i komika se zlomyslným smyslem pro humor, případně jako představitele nelítostných mafiánů z filmů o jakuze. Ačkoli deset let od průlomové romance Scény u moře (1991) mezinárodní festivaly zasypávaly Kitana cenami, jeho největší domácí úspěch mu přinesla až parafráze na ikonickou postavu slepého maséra a mistra meče Zatóičiho (2003). Snímek Takeshis‘ (2005) je prvním titulem v tematické trilogii, kterou režisér reflektuje svou autorskou suverenitu a vztah k požadavkům publika, přesněji řečeno právě nemožnost vymanit se ze škatulek, kam si ho na základě očekávání zařadili domácí i festivaloví diváci. Snové logice podřízené vyprávění splétá bizarní spirálu, kde se pokaždé v jiné roli opakují postavy ztvárněné samotným Kitanem a členy tzv. Takešiho armády – pomyslného uskupení komiků, herců a varietních umělců vystupujících v Kitanových pořadech a filmech. Zastřešující myšlenkou surreální frašky je snaha Kitana uprchnout své vlastní mediální osobnosti. Ale i v podobě zneuznaného komparzisty a vysmívaného prodavače v sámošce se mu stále na paty lepí stejné figury a stejně se mu v rukou objevují pistole.
V japonském znění s titulky.
Zdroj: ČT < Zobrazit méně
oficiální text distributora, zobrazit všechny obsahy (2)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 14.9.2013
Hodně šílené a to skoro lynchovským způsobem. Přitom je dost důvodů se domnívat, že i odvážně autobiografické. Nejsem žádným znalcem Kitana (dva filmy a ani jeden jsem stoprocentně nepobral), ale tohle mě bavilo. I když to někdy působilo dost surreálně, cítím v tom strukturu a jasný záměr. To, že mi uniká, není tak podstatné. Kitanova imaginace i smysl pro atmosféru jsou úžasné, třeba jen to prolínání záblesků po výstřelech do souhvězdí. Kdyby nic jiného, tenhle film mě nalákal na další režisérovy opusy.
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 8.4.2013
Pokud Kitano čerpal inspiraci ze svých snů, na jeho místě bych se bála usnout. Bála bych se i svých povýšeneckých, sebestředných detailních záběrů, odbarvených kštic a natáčení erotických sekvencí, byť snových. Ovšem konkurzní epizody a stepařská taneční čísla stojí za probuzení, jenže na dobrý film to je zatraceně málo...
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 21.8.2012
Tohle je hodně ulítlý snímek od mistra Takeshiho, kde nevíte co je sen a realita, ale opravdu jsem se nenudil a vychutnával si co mi ještě Takeshi uštědří za překvapení a další neuvěřitelnej gag. Dalo by se říci šílená parodie na akční hrdiny, těch kulek tam padne opravdu hodně :-)
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 8.7.2008
Zřejmě nějaký Kitánovský experiment. Rozpoznat, co je realita, filmové role, představy a co sny, mně šlo docela ztuha. Kde je ovšem pravda, to možná neví ani sám Kitano.
Reklama
10 filmů, které komentovali někteří uživatelé co tento film