Popis / Obsah / Info k filmu VodonošBobby Boucher (
Adam Sandler), jedenatřicetiletý ňouma z louisianských bažin, nikdy nechodil do školy. Učila ho doma jeho úzkostlivá matka (
Kathy Bates). Jeho jediný kontakt s okolním světem je díky práci vodonoše pro univerzitní fotbalový tým. Hráči si z něj neustále dělají legraci a trenér mu nedovolí se bránit. Jenže vše se změní s příchodem nového kouče (Henry Winkler), který ho nechá, aby si vybojoval svou důstojnost. Bobby konečně uvolní svůj léta zadržovaný vztek a díky tomu se stane nejlepším blokařem týmu. A tak se bývalý vodonoš učí hrát fotbal a stane se studentem univerzity, ovšem jeho maminka se o tom nesmí nic dozvědět…
Zdroj: HBO Europe
oficiální text distributoraPopis / Obsah / Info k filmu VodonošJednatřicetiletý Bobby Boucher (Adam Sandler) je prosťáček ze zapadlého koutu Louisiany. Středem jeho života je dominantní matka (Kathy Batesová) a nekomplikované povolání podavače vody v místním fotbalovém týmu. I když Bobby vykonává svou práci se zápalem a nasazením hodným uznání, pro svůj mdlý rozum je terčem posměchu a hrubých legrácek ze strany hráčů. Co hůř, kouč přikázal Bobbymu nechat si všechno líbit a tak se v jinak nezáludné duši božího prosťáčka nahromadila slušná zásobička negativní energie. Bobby je záhy donucen najít si nové místo u nejhoršího univerzitního týmu v celé Louisianě. Místní trenér to nemá v hlavě úplně v pořádku, ale na talenty má nos. Odhalí v mírném nosiči vody skvělého fotbalového útočníka. Bobbymu stačí připomenout některou z četných křivd a z plachého chlapce se rázem stane monstrum nezadržitelně odrovnávající řady vazbičů v obraně soupeře. Bobby se stává hvězdou týmu a na stará kolena také vysokoškolským studentem. To vše za zády své dominantní matky, která nemá pro surovou hru s míčem pražádné pochopení. Stejně neústupná je i v případě Bobbyho staronové lásky Vicki (Fairuza Balková). Zdá se, že ani jako talentovaný fotbalista to nebude mít Bobby vůbec jednoduché.
oficiální text distributoraPopis / Obsah / Info k filmu VodonošAmerická buranská komedie Vodonoš je dílem dlouholetých spolupracovníků, kteří se naposledy sešli při romantické komedii Píseň pro nevěstu: producenta Jacka Giarraputa, scenáristy Tima Herlihyho, režiséra Franka Coraciho a herce Adama Sandlera. Poslední z nich se na novém filmu podílel i jako spoluscenárista a vedoucí výroby. Představuje přihlouplého roznašeče vody Bobbyho Bouchera v týmu amerického fotbalu. - Bobby miluje svou práci a je nepřekonatelným odborníkem na kvalitu a občerstvovací vlastnosti pitné vody, podávané fotbalistům při zápase a při tréninku. Neustále však trpí ponižováním ze strany siláckých sportovců a nedovede se vymanit z vlivu milující, avšak přespříliš opatrné matky. Jednou dostane výpověď a nastoupí u univerzitního klubu Mud Dogs. Tam se náhodou ukáže, že dovede za jistých okolností uvolnit nahromaděný vztek ve střetech s fotbalisty. Vodonoš se tak rychle stane nejlepším hráčem. Nakonce pomůže i trenérovi Kleinovi, jenž trpí podobným problémem jako on. - Adam Sandler se po úspěchu Písně pro nevěstu vrátil k osvědčenému typu přihlouplé postavy, jaký představoval v TV pořadu Saturday Night Live i ve svých prvních větších filmových rolích. Jeho těžkotonážní, místy až dryáčnický humor má blízko ke stylizaci komiksu či animovaného filmu. Tvůrci se naprosto neohlížejí na vkus, zejména pokud jde o vydávání stupidity za komickou vlastnost. - Film nicméně slavil v amerických kinech fenomenální úspěchy.
Autor/Zdroj: /Filmový přehled
"Waterboy" je termín, kterým se v americkém fotbale označují snaživí teenageři, dodávající unaveným hráčům potřebné tekutiny. Problém Bobbyho Bouchera (Adam Sandler) spočívá v tom, že léta sladkého dětství má už dávno za sebou. Je mu 31 a je panic.
Bobby trpí fixací na svou autoritářskou matku (Kathy Batesová), která by neváhala použít sekáčku na maso, aby synka ochránila před svody okolního světa - Satana vidí všude, od malých děvčátek až po starého Benjamina Franklina. Oba žijí ve společné domácnosti s živým mezkem hluboko v louisianských močálech, obklopeni krokodýly, hady a veverkami.
Neblahý vliv matky a prostředí má za následek Bobbyho mentální zaostalost a vadu řeči, což jsou důvody, proč trenér prvotřídního fotbalového týmu mezi hráči mimořádně neoblíbeného "vodonoše" vyhodí. Bobby, který je své práci hluboce oddán, se vnutí zkrachovalému kouči Kleinovi (Henry Winkler) a vodu nosí zdarma jeho vesnickému výběru.
Klein však v mladíkovi objeví skrytý talent sice trochu labilního, ale účinného likvidátora protihráčů, využívajícího po dlouhá léta nakumulované agresivity podceňované nuly. Po několika zápasech se z Bobbyho stává hvězda, která přivádí na výsluní i Kleinův tým a vše neodvratně směřuje k závěrečnému zápasu s Bobbyho bývalým týmem, s jehož trenérem má nevyřízené účty jak on, tak Klein. Navíc se hrdina musí vyrovnat se studiem na vysoké škole a s matkou, před kterou tají nejen svou hráčskou kariéru, ale i vztah k černovlásce Vicki, právě propuštěné z vězení.
V evropských končinách prakticky neznámý Sandler (Píseň pro nevěstu) je nezmarem americké komediální školy. Jako prakticky každý komik začínal vystupováním po klubech a jméno si získal v televizní show Saturday Night Live - pak se nicméně vydal cestou laciných komedií s infantilními hrdiny, komerčně tak-tak úspěšných a kritiky trhaných na cáry. Filmy, na jejichž scénářích se často podílel, mají leccos společného: Naprosto postrádají originalitu (často i humor), pouze kombinují pár osvědčených komediálních schémat (sportovní komedie, blbouni ve škole, napravení boháči), nikdy jim nechybí cudný milostný motiv, překypují obskurními figurkami (jako golfový trenér černé pleti, kterému kdysi jednooký aligátor ukousl ruku) a většinou dokonale naplňují subžánr buranské komedie.
Po Písni pro nevěstu, vymykající se nezvykle civilním Sandlerem a žánrovou škatulí romantické komedie, představuje Vodonoš triumfální návrat k buranské poetice: odstřelen kritikou se "vedlejší produkt" Disneyho studia stal v amerických kinech jedním z nejúspěšnějších filmů roku 1998.
Srovnáme-li Sandlera s bratry Farrellyovými, dvěma ošklivými legendami americké buranské školy (Blbý a blbější, Něco na té Mary je), pak jsou jeho filmy příjemně staromódní, vyhýbající se až na výjimky vyměšovací stránce lidské existence, na druhou stranu komediálně trochu těžkopádné, někdy jakoby "mimo mísu". Sandler nezklamal ani tentokrát: ve filmu nenajdete jediný originální gag či geniální hlášku a polovina veskrze situačního humoru není k zasmání vůbec. Což ale neznamená, že by nudil.
Příběh sám tím, že ho tvůrci splácali z několika mnohokrát vážně i komediálně propraných motivů (Bobby je mimo jiné pokleslou variací na uplakané hollywoodské idioty v čele s Forrestem Gumpem), vyniká pestrostí, což překvapivě platí i pro režii, která standardní děj oživuje občasnými, byť také ohranými formálními atrakcemi (flashbacky uvozené tajemným mlžením parodovali už členové Monty Python).
Nad vším pak ční zábavné herecké výkony. Sandlerův šišlající Bobby je další v řadě jeho zvláštních hereckých kreací na téma infantilních samorostů a Kathy Batesová si zjevně odskočila z uměleckých výšin (oscarová nominace za Primary Colors) na hereckou dovolenou: S klidem, ničím nepoutaná si v postavě matky střihla křížence dobrácké domorodkyně, religiózní fanatičky z De Palmovy Carrie a své psychoidní Misery. Ačkoliv u dalších herců šlo jen o to lehce přehrávat obvyklé komediální šarže, musíme přesto pochválit casting filmu, který vybral nádherné panoptikum životních ztroskotanců a čistých ukázek toho, co si Hollywood představuje pod pojmem "vesnický buran".
Těžko přetěžko vysvětlovat decentní půvab Sandlerova životního dílka. Ten, kdo se zhroutí při překonávání intelektuálních nástrah typu Bobbyho špinavého prostěradla, Roye Orbisona vytetovaného na Kleinově zadnici nebo ožralých roztleskávaček, těžko ocení jeho trochu ukoptěné poselství: Vy všichni máte šanci, jakkoli hloupí nebo šerední jste - dnes se hrabete v hnoji, zítra můžete být hvězdou, YOU CAN DO IT!
Autor/Zdroj: Rychta David/Cinema
Nový publicista: Nelíbí se vám tento obsah? Chcete napsat lepší? Tak neváhejte a klidně
napište