Životopis (biografie) / Informace:Dodatek k výše uvedenému životopisu:
V roce 1985 zakládá Michal Pavlíček příležitostné uskupení,k živému koncertu na festivalu Jazz Praha v sestavě Michal Pavlíček, baskytarista Vladimír Kulhánek a bubeník Klaudius Kryšpín.
V roce 1986 dostává kapela název STROMBOLI a také dvě nové členky,vokalistka Bára Basiková a Vendula Kašpárková - klávesy. Jako hosté se objevují Jiří Veselý a Vilém Čok.
V roce 1987 vyjde první dvojalbum s názvem STROMBOLI a o dva roky později album SHUTDOWN - v angličtině. Hudbu opět skládá výhradně M. Pavlíček. V roce 1989 se kapela rozpadá
Autor: lion71 Životopis (biografie) / Informace:Pražský rodák Michal Pavlíček se narodil 14. února roku 1956. Ještě během dětství jej zaujal zvuk kytary a okamžitě se zrodila touha - ovládat tento nástroj a vytvářet podle své vůle zvuky. Studium klasické kytary na Lidové škole umění bylo takovým počátkem odborné přípravy, ale poměrně brzy se odklonil od klasiky po zvládnutí kytarové techniky a orientoval se na hudbu nonartificiální.
Od roku 1973 spoluzaložil skupinu Expanze a nořil se do jazzrockových kompozic. V letech 1976 až 1979 se věnoval spolupráci s profesionální skupinou Bohemia. Mimo jiné byla výsledkem této hudební spolupráce stejnojmenná LP v roce 1978. Na této LP jsou zachyceny první tři Pavlíčkovy skladby. Krátce v roce 1979 se stal členem skupiny Mahagon a začal spolupráci s prvotřídní jazzovou zpěvačkou Janou Koubkovou a její skupinou Horký dech. Společně kroužili Československem a absolvovali jeden koncert za druhým, a k tomu nějaké jazzové festivaly. Jedním z nich byl i jazzový festival v maďarském Debrecínu. V této době také s pořádným „nákladem“ Pavlíčkových skladeb, nahráli úspěšné album Horký dech Jany Koubkové /1981/.
Takřka souběžně se vznikem posledního alba se skupinou Horký dech, se Pavlíček napojil na znovu obnovený Pražský výběr s Michalem Kocábem a zcela se transformoval do podoby rockového kytaristy. V této konstelaci se společně s Kocábem, O. Soukupem, J. Hrubešem a J. Tomkem postupně vytvořili variantu české rockové vlny 80. let. Výsledkem byla LP Straka v hrsti /1983/, představující agresivní hudební generační výpověď ve spojitosti s aktuálními texty.
V roce 1984 v souvislosti s pozastavením činnosti Pražského výběru rozvinul Pavlíček studiovou spolupráci se Zuzanou Michnovou v SP Obraz z písku a následně v LP Rány /1986/. Od roku 1985 koncertuje se skupinou Stromboli a společně s Michalem Kocábem vytvořil filmovou a divadelní hudbu k filmu Hledám dům holubí /1985, rež. V. Šimková-Plívová/.
Samostatnou kapitolou je spolupráce na scénické hudbě pro Realistické divadlo v Praze /Poslední úmrtí J. Swifta /1984/ a Život je sen /1986/. V roce 1985 se podílel se svou scénickou hudbou na inscenaci Pazour/1985/ pro Činoherní studio Ústí nad Labem. V tomto období se podílel jako autor na audiovizi pro Artcentrum a byl spoluautorem hudby pro americký pavilon na Expo 1986 ve Vancouvru. Pro Laternu magicu zkomponoval scénickou hudbu k Minotaurovi /1989/.
V roce 1992 si prověřil své hudební schopnosti, když zkomponoval hudbu pro československý pavilón na Expo 1992 v Sevile.Jako člen tria BSP se zasloužil o zahájení sólové dráhy Kamila Střihavky, pro nějž složil hit Země vzdálená /1994/. Komponuje hudbu i pro televizní inscenace a seriály, např. Konec velkých prázdnin /1995/; Místo nahoře /2004/ aj.
Patří mezi špičku studiových hudebníků. Vysoce hodnocená byla Pavlíčkova skladatelská práce na britském televizním seriálu Červený bedrník /1999-2000/ a Outlaw /2004/. Jako autor muzikálu se představil muzikálem Excalibur /2003/ aj.
Erkul
Autor: Erkul Nový publicista: :Nelíbí se vám tento životopis? Chcete napsat lepší? Tak neváhejte a klidně
napište.