Obsah filmu A nebojíš se, princezničko?
Pohádku o princezně, která pohrdla hlubokým citem lásky moudrého krále, jsme vybrali z odkazu francouzského spisovatele
Charlese Perraulta. Jako všechny pohádky tohoto mistrného vypravěče, má i tato originální námět a je v ní ukryta moudrost, k jejímuž nalezení vede nelehká cesta. Na jejím konci už ale bude princeznička vědět, na čem v životě opravdu záleží.
Scénář napsal
Tomáš Pekný, ale autor nesměl pod svým jménem v době normalizace tvořit, takže ho v titulcích „kryla“
Kristina ...
Pohádku o princezně, která pohrdla hlubokým citem lásky moudrého krále, jsme vybrali z odkazu francouzského spisovatele Charlese Perraulta. Jako všechny pohádky tohoto mistrného vypravěče, má i tato originální námět a je v ní ukryta moudrost, k jejímuž nalezení vede nelehká cesta. Na jejím konci už ale bude princeznička vědět, na čem v životě opravdu záleží.
Scénář napsal Tomáš Pekný, ale autor nesměl pod svým jménem v době normalizace tvořit, takže ho v titulcích „kryla“ Kristina Vlachová. Moudrého krále ztělesnil Eduard Cupák, herec charakterních rolí a podmanivého hlasu.
Zdroj: Česká televize < Zobrazit méně
zobrazit všechny obsahy (2)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 31.3.2019
Československá televizní tvorba pro děti v sedmdesátých a osmdesátých létech měla ve zvyku přepracovávat pohádkové příběhy od německých nebo francouzských autorů a nejinak je to u této báchorky, která byla zfilmovaná na motivy spisovatele Charlese Perraulta, známá jako Oslí kůže.
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 18.7.2018
Tak ten dnešní los na nedělní pohádku tedy nedopadl dobře. Tahle papundeklovla mi lezla na nervy vnitřními monology, kulisami a také protagonisty. Mimo pana Brodského. Hlavně mi byl divný „moudrý“ král. Kdyby byl skutečně tak moudrý, tak by tu princeznu nikdy nechtěl za manželku. Ano, protože byla o tolik mladší. A ten konec? Hanba mluvit, hanba psát.
Hodnocení: 3 / 10
Přidáno: 19.10.2014
Nemám příliš rád filozoficko-melancholické pohádky, ve kterých postavy hluboce řeší své psychologické problémy. Připadá mi, že jsou určeny spíš dospělým - které dítě hloubá nad tím, zda si 25letá princezna má vzít 50letého krále, byť by byl sebemoudřejší? Ale třeba to děti vidí jinak a nastolení různých takových otázek je pro je jejich život inspirativní. Zpracování nevybočuje z řady studiových pohádek, jen Lenka Pichlíková je tam neuvěřitelně krásná a kamera si toho náležitě všímá.