Obsah filmu Střepy v hlavě
Atmosférický thriller s prvky hororu vypráví o lékařce, jež po úrazu hlavy začne trpět představami, že její blízké někdo vyměnil za dvojníky, přicházející ze světa za zrcadly. Interpretačně otevřený snímek mistrně buduje napětí a zneklidňujícími pocity, jež vyvolává, nenechá diváka v klidu.
Po debutové, komorně laděné romanci z obchodního domu s názvem Cashback (2006) znamenal druhý celovečerní film londýnského módního fotografa Seana Ellise radikální změnu. Melancholický příběh o lásce a touze zachytit krásu konkrétního okamžiku následoval o dva roky později skličující mysteriózní thriller s nádechem psychologického hororu, o němž by bez...
Atmosférický thriller s prvky hororu vypráví o lékařce, jež po úrazu hlavy začne trpět představami, že její blízké někdo vyměnil za dvojníky, přicházející ze světa za zrcadly. Interpretačně otevřený snímek mistrně buduje napětí a zneklidňujícími pocity, jež vyvolává, nenechá diváka v klidu.
Po debutové, komorně laděné romanci z obchodního domu s názvem Cashback (2006) znamenal druhý celovečerní film londýnského módního fotografa Seana Ellise radikální změnu. Melancholický příběh o lásce a touze zachytit krásu konkrétního okamžiku následoval o dva roky později skličující mysteriózní thriller s nádechem psychologického hororu, o němž by bez předchozího vědomí režisérova jména jen málokdo řekl, že jej natočil Sean Ellis. Snímek premiérovaný na festivalu Sundance pojednává o mladé lékařce Gině McVeyové (Lena Headeyová), které se v životě začnou dít velmi podivné věci. Vše začíná nečekaným pádem zrcadla ze stěny při narozeninové oslavě jejího otce, po níž se ukáže, že střepy vždycky nepřinášejí štěstí. Pokračuje to hrdinčiným setkáním s vlastní dvojnicí a následnou autonehodou, jejíž obětí se stane a po níž trpí neustále narůstajícím pocitem, že její rodinu a partnera někdo vyměnil za dvojníky. Uvěří však někdo ženě, která utrpěla závažné poranění hlavy, že její blízcí nejsou ti, za které se vydávají? Už výchozí premisa filmu Střepy v hlavě je sama o sobě značně frustrující. Film, jehož scénář Sean Ellis napsal ještě před vznikem Cashbacku, staví na zprostředkovávání hrdinčiných subjektivních pocitů, jež diváka přibližují k její pozici pronásledované oběti a spolu s ní je nutí trpět stihomamem. Základním kamenem celého snímku je ponurá atmosféra, kterou režisér mimo jiné buduje prostřednictvím zneklidňující hudby, již střídají momenty nervy drásajícího ticha. Mistrně přitom buduje napětí, za nějž by se nestyděl ani Alfred Hitchcock, jehož slavnou koupelnovou scénu z Psycha Ellis parafrázuje. Napětí velmi účelně vytváří pomocí promyšlené práce s náznakem, jenž neustále povzbuzuje divákovu imaginaci. Ten je celou dobu nucený domýšlet si jednotlivé souvislosti a příčiny i jejich následky. Nezbývá mu, než jen tušit, co se vlastně před jeho očima odehrává a co přijde v následujících minutách. Interpretačně otevřený je i konec filmu, který nabízí hned několik možných výkladů. Střepy v hlavě jsou dílem, jež se člověku dostane pod kůži a jen tak ze sebe nedostane znepokojující pocity, které v něm vyvolá.
Jana Bébarová, LFŠ 2014 < Zobrazit méně
oficiální text distributora, zobrazit všechny obsahy (2)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 3 / 10
Přidáno: 5.2.2019
Hodně nevyvážené, začíná to dobře, ale postupně to nějak ztrácí na dechu a vytrácí se napětí. Navíc to tak nějak postrádá logiku.
Hodnocení: 3 / 10
Přidáno: 2.11.2014
Očakávala som od tohto filmu viac, zaujímavé bolo v prvom rade len to, ako nás film držal v ponurom napätí až do konca a v poslednom rade to, že na Lenu Headey sa dobre pozerá, ale to je všetko :-(.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 6.3.2014
Ten film má velmi dobře udělanou atmosféru. Leč v ději mi chybí nějaká lekačka, nebo aspoň kousek náznaku nějaké akce. Takto je to takové "placaté" bez ničeho. Film si na nic nehraje :-), ale také nic nevysvětluje. A možná je to jen dobře. Divák si musí domyslet co a jak. 201206048407/8814
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 8.12.2013
Hororové ladění se nerovná unikání smyslu, a tak se stalo, že mě napadla další varianta českého názvu - "Hlava jako střep" - čímž chci říct, že jsem nepochopila a výjimečně z toho neviním vlastní zabedněnost , takže k pochvale mně zbyl jen příjemný pohled na Lenu Headey, ačkoli mám výhradu k jejím sedmadvacetinám, na které se neúspěšně snažila vypadat, i fakt, že mě "The Broken" dokázal udržet v napětí, to však nic nemění na tom, že jsem se po svých každodenních ranních zkušenostech mohla krátce po projekci, uprostřed noci, vysmát všem zrcadlům.
Reklama
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 25.3.2012
Velmi podařený horor nestavějící vysloveně na přímém násilí, ale spíše na ponuré mrazivé atmosféře tajemna a strachu s celkem podařeným, byť v podstatě očekávaným, koncem.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 18.4.2011
celkom dobrý film. len som si musela ešte prehrať posledných minút ešte raz, lebo som tomu neporozumela. nakoniec to boli dvojníci týchto zavraždených obetí. režíser filmu tu neuviedol, či to bol mimozemšťan, diaboľ, alebo temná stránka človeka?
Hodnocení: 3 / 10
Přidáno: 5.1.2011
chladno mi bylo od začátku až do konce, ale víc než ztrátu dechu před nenastávajícím vyděšení mi to nedalo...
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 30.12.2010
The Broken
Hned na úvod musím říct, že absolutně netuším o čem, že tenhle film vlastně byl. Údajný atmosférický thriller s kapkou hororového žánru vypadal už v traileru dobře a zřejmě to vypadalo hezky i na papíře, když se někdo rozhodl zrealizovat film, který ač měl velký potenciál, který nakonec přišel v niveč. Ten námět není úplně špatný, jen mi to celé přišlo hrozně nedotažené nebo respektive ve finále je to celé nemastné neslané. Herci jsou sice dobří, jenže jejich přiblblé postavy jim nedovolují se více projevit a tak jsou stejně jako celá myšlenka filmu hrozně neosobní, nedokážou si podmanit diváky a jejich osudy jsou nám všem vlastně ukradené nebo vlastně mě to určitě jedno bylo. Nějakou pořádnou atmosféru jsem tam postrádala, protože leč tam byla, bylo jí málo. Pár dobrých scén tam rozhodně bylo o tom žádná, ale mně to nestačí. Nejlepší a nejpůsobivější z celého filmu je krátký citát.
„Zvítězil jsi a já se vzdal. Přesto jsi od této chvíle také mrtvý; mrtvý pro svět, pro nebe, pro naději! Existoval jsi skrze mne. A v mé smrti vidíš v tváři, která je tvá vlastní, jak dokonale jsi zavraždil sám sebe.“ – Edgar Allan Poe
Reklama
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 18.12.2010
3/10
Nevím co je to za modu,že se teď co koukám na film točí samé tmavé, pomalu nikde žádné světlo. Tento film mě teda nudil, nebavil, čekala jsem od toho teda hodně.
10 filmů, které komentovali někteří uživatelé co tento film