Recenze: Cizinec (The Tourist)

Vydáno dne 31.01.2011
O tom, jak se Johnny Depp a Angelina Jolie prohánějí po nádherných Benátkách pod vedením režiséra, jehož jméno je tak dlouhé, že se na plátně skoro nevejde na jeden řádek.

touristElise dostane instrukce od hledaného Alexandra Paynea, kterého má ráda. Má nasednout na vlak do Benátek, kde na ni bude čekat. Ve vlaku si má vyhlédnout někoho, kdo je zhruba stejně velký a vypadá podobně, aby si agenti, kteří Elise neustále sledují, mysleli, že je to on. Elise si proto přisedne k Frankovi, učiteli matematiky, se kterým se ubytuje v luxusním apartmá ještě luxusnějšího hotelu. Nikdo z agentů nepochybuje, že jde o Alexandra. Do toho se o všem dozví také nebezpečný gangster, kterého skutečný Alexander okradl o nemalé peníze. Teprve teď se Frank dostane do skutečně nezáviděníhodné situace, ale naštěstí v ní nezůstane sám.

tourist IIIFilm je díky svižnému tempu od úplného začátku velmi zábavný. K rychlému vtáhnutí do děje výrazným způsobem přispívá hvězdné duo Johnny Depp a Angelina Jolie. Akční scény jsou také hodně povedené, čímž režisér Florian Henckel von Donnersmarck dost překvapil. Sám je uveden i jako spoluscenárista, takže se i jeho zásluhou dostanou hlavní představitelé do zajímavých i vtipných situací. Například když Frank utíká před gangsterovými gorilami po střechách, když se ocitne na policii, nebo když spolu s Elise ujíždějí na člunech pronásledovatelům po benátských kanálech.

tourist IIKdyž vám ve filmu hrají hlavní role takové osobnosti, může to nadělat pěknou neplechu. Ale oba ukázali, že jsou opravdovými profesionály. Ani Johnny, ani Angelina se nesnaží ukrást film pro sebe a zastínit toho druhého. A to i přesto, že mezi nimi při natáčení údajně panovala jistá rivalita. Je dobře znát, že svůj podíl na tom má i režisér von Donnersmarck (tenhle „job" získal díky pozoruhodnému oscarovému dramatu Životy těch druhých), který v žádném případě nenechal hollywoodské hvězdy udělat si všechno po svém.

tourist IJakoby si tvůrci řekli, že film bez klišé není filmem. Vůbec nejvíce to odneslo finále, díky kterému působí předchozí děj trochu nedomyšleně. Finální nečekaný tah tvůrců určitě leckoho při sledování filmu napadne, a navíc je velmi nepravděpodobný. Kvůli tomu se tak film ve finále promění spíše v nechtěnou parodii na podobné thrillery. Proto je nezbytně nutné tuto podívanou s určitou rezervou, a bavit se především standardně skvělými hereckými výkony Johnnyho Deppa a Angeliny Jolie. Příběh sice není příliš originální, ale alespoň si díky jeho zasazení do Benátek budete moci vychutnat plno nádherných záběrů na toto kouzelné město.

The Tourist (Cizinec) je jinak docela příjemný film, který svůj prioritní účel, tedy pobavit, zcela jistě splní. Nominace na Zlatý glóbus v kategorii Nejlepší film - muzikál nebo komedie byla trochu překvapivá, ale na druhou stranu i ostatní filmy v ní bylo třeba nebrat příliš seriózně. Nominace za herecké výkony pro Johnnyho a Angelinu ale byly, jak sami uvidíte, rozhodně zasloužené.

Recenze: Vlny

Po filmech Nedělej vlny, Prolomit vlny, Něžné vlny, Na vlnách podivna a Piráti na vlnách přichází ten nejlepší... celý článek

Recenze: Někdo klepe na dveře