Recenze: Pařba v Bangkoku

Vydáno dne 09.06.2011

Kamarádi Phil, Stu, Alan a Doug si zopakují pařbu, která nebyla až tak úplně v plánu. Jaké je pokračování úspěšného filmu z roku 2009?

Pařbě ve Vegas byla důvodem rozlučky se svobodou Dougova svatba s Tracy. Tentokrát se žení Stu. Nikoliv ovšem v USA, ale zřejmě v zemi své krásné nevěsty Lauren, kterou si zahrála Jamie Chung. A tak vyrážejí všichni, i s Alanem, do Thajska. Tady si spolu s Laureniným bratrem Teddym chtějí dát jen jedno pivo na pláži u domu, kde má být svatba. Ráno se ale „překvapivě“ proberou v neznámé místnosti ve vzdáleném Bangkoku, a samozřejmě nemají nejmenší tušení, jak se tam vzali. S výjimkou Douga, který je úplně v pořádku na stejném místě jako večer, takže se, jak záhy zjistíme, musel tentokrát ztratit někdo jiný, a volba padla na Teddyho. Nezbývá, než se pokusit ho najít a stihnout Stuovu svatbu ve stanoveném termínu. Jenže to vypadá, že pařba byla tentokrát ještě divočejší než posledně.

Tehdy před dvěma lety zaznamenala Pařba ve Vegas nebývalý ohlas a tržby nepochybně předčily očekávání tvůrců, protože se dostaly přes úctyhodnou hranici 460 milionů dolarů. A protože v současné době vznikají pokračování i mnohem méně úspěšných filmů, další díl na sebe logicky nemohl nechat dlouho čekat. Ten koncept, kdy samotnou pařbu přeskočíme a teprve následně postupně spolu s hlavními postavami zjišťujeme, co se jim vlastně kde přihodilo, nechali tvůrci stejný i tentokrát. Změnilo se jen několik detailů jako Bangkok místo Las Vegas nebo opice místo tygra, ale jinak zůstala ta základní dějová kostra z jedničky opravdu stejná. Pouze se ještě přeladilo na ostřejší a sprostější humor, a vyrazilo se natáčet.

Zatímco jednička se drží ještě v určitých mezích, dvojka neváhá jít mnohem dál a bez obav je překračuje. To se týče všech scén s panem Chowem nebo té, ve které nám tvůrci bez cenzury ukazují, že ne všechny Thajky jsou opravdu ženy. Pokud si mysleli, že tím diváky pobaví, tak se spletli, protože to znechucení bylo u několika tak velké, že odešli z kina. A navíc je velká škoda, že celá pointa toho, kde vlastně jeden z nich vězí, není tentokrát až tak chytře promyšlená. Druhá Pařba zkrátka jen nepříliš zdařile kopíruje tu předchozí. Jediné, v čem ji spolehlivě předčí, je opravdu jen více naprostých úchylností.

S největším problémem Pařby v Bangkoku se v mnohem menší míře setkáváme už v Pařbě ve Vegas. Je až příliš vidět, jak se tvůrci snaží být co nejvtipnější. Skutečně moc chtějí, ale následkem toho působí zamýšlené vtipné momenty povětšinou spíše uměle, jako by byly vymyšleny těsně před natáčením dané scény. Postava Alana, kterou hraje Zach Galifianakis měla evidentně být i tentokrát tou nejkomičtější, ale kvůli další přemíře snahy se záměr opět tak docela nevydařil. Určitě to není proto, že by se Galifianakis na roli nehodil, naopak bychom sotva našli vhodnější typ herce, ale v podstatě je napsaná tak, že nemůže využít svůj možný potenciál, a že s jejím podivným jednáním může sympatizovat asi jen málokdo. Svým způsobem se tedy stává zápornou postavou. Jejím nejsvětlejším momentem tak zůstává filozofování s opičkou (myšleno zvíře) o tom, že by i ony mohly jednou „skypovat“.

Naopak Phil (Bradley Cooper) je normální člověk, kterému jde vlastně jen o trochu zábavy, a Stu (Ed Helms) vyvádí neuvěřitelné věci pouze když je na „rufíku“. Jinak se už v Las Vegas ukázalo, že právě jemu to nejvíc myslí. Takto rozdílné vlastnosti tří hlavních postav rozhodně slibovali větší zábavu, než jaká se nám dostane. Ačkoliv je pravda, že výsledek mohl být ještě nepovedenější. Ledacos totiž zachraňuje rolička Paula Giamattiho, která je jako z docela jiného filmu, a také téměř všechny scény se zmíněnou opičkou, která umí skutečně obdivuhodné věci. To, co předchází skvěle natočené a hodně slušně zakončené honičce s překupníky drog, nám velmi zábavnou formou ukazuje, že i na první pohled obyčejné thajské opičky mohou provádět trestnou činnost. Co všechno mohou provést tři Američané v Bangkoku, o tom je lepší se už raději nadále nerozepisovat.

Pařba v Bangkoku je jako kdyby jste se podívali jednou, a hned potom podruhé na Pařbu ve Vegas. Přesto už se údajně pracuje na třetím dílu. To by znamenalo, že by se zřejmě ženil Alan, přičemž jeho nevěsta by měla být asi to jediné, co by nás mělo v Pařbě „Kdovíkde“ zajímat. Nicméně pokud by se v ní tvůrci rozhodli pokračovat hlouběji ve svém humoru, pak by se už jistojistě jednalo o pořad, na který by se neměl nikdo normální dívat.

Recenze: Vetřelec: Romulus

Nejnovější přírůstek do oblíbené franšízy, jejíž titulní monstrum se stalo nedílnou... celý článek

Recenze: Někdo klepe na dveře