Cerven

Kino: IRON SKY – když se filmy, fanoušci a internet setkají

Vydáno dne 19.06.2012

Iron Sky je temná science fiction komedie, která se odehrává v roce 2018, kdy Nacisté, kteří uprchli ze Země na odvrácenou stranu Měsíce v roce 1945, se vrací, aby převzali vládu nad Zemí.

Film vznikl ve finsko-německo-australské koprodukci s rozpočtem 7.5 milionu euro. Režie se ujal Timo Vuorensola, produkce Tero Kaukomaa (Blind Spot Pictures), Samuli Torssonen (produkce vizuálních efektů, Energia), Oliver Damian (27 Films), Cathy & Mark Overett (New Holland Pictures) a San Fu Maltha jako výkonný producent.

Herecké obsazení filmu uvádí jména jako Julia Dietze, Götz Otto, Christopher Kirby, Udo Kier, Peta Sergeant, Stephanie Paul a Tilo Prückner. Scénář je založen na příběhu uznávané autorky sci-fi, Johanny Sinisalo, a scénář napsali Michael Kalesniko a Timo Vuorensola.

 

FINANCOVÁNÍ

 

Zhruba polovina produkčního rozpočtu Iron Sky, který činil 7.5 milionu euro, bylo pokryto z Finska, a zbytek z Německa a Austrálie. Ve financování také hraje významnou roli téměř 1 milion euro od fanoušků Iron Sky. Zbytek pochází z více tradičních zdrojů, jako jsou Finnish Film Foundation, Hessen Film Invest, Eurimages, Nordisk Film & TV Fond, Screen Queensland, Media development, DEFF v Německu a australský tax-off-set (Qape).

 

POUŽÍVAT INTERNET – A DĚLAT TO DOBŘE

 

To, co činí Iron Sky jedinečným, je aktivní spolupráce mezi filmovými tvůrci a online komunitou. Tým Iron Sky je v přímém kontaktu s více než stovkami tisíci fanoušky po celém světě. V tuto chvíli je na You Tube více než 1,5 milionu zhlédnutí, na Facebooku je přes 150 tis. fanoušků a čísla se stále zvyšují.

 

Fanoušci a příznivci mohou být součástí Iron Sky poskytováním následujících věcí: nápadů, financí a publicity.

 

NÁPADY: Fanoušci se mohli zapojit do tvorby Iron Sky díky podpůrné filmové platformě nazvané Wreckamovie.com. Na Wreckamovie mohli dávat filmaři svým příznivcům úkoly, přes ty jednoduché (vymyslet jméno pro postavu) až k těm komplexním (vytvořit 3D model vesmírné lodi).

 

CROWD FUNDING: Z celkového rozpočtu Iron Sky 7.5 milionu euro bylo 10 % pokryto financemi od fanoušků. Jednalo se o aktivní prodej merchandisu (store.ironsky.net) a investice od fanoušků. (www.ironsky.net/finance)

 

PUBLICITA: Klíčová skupina Iron Sky týmu používala sociální média několik let před tím, než byl tento samotný pojem vytvořen. V tu chvíli byli filmaři v přímém kontaktu se svými fanoušky přes Facebook, Twitter, YouTube a další platformy sociálních médií. Fanoušci tak pomáhají rozšiřovat informace o filmu po svých vlastních sociálních kruzích.

 

Nedílnou součástí reklamní kampaně Iron Sky je také stránka www.ironsky.net/demand. Tato aplikace umožňuje návštěvníkům si vyžádat, aby se film hrál v jejich rodném městě. Fanoušci potvrzují své požadavky na svých e-mailových adresách a usnadňují tak filmařům přiblížit se jim ve specifických městech a geografických oblastech.

 

Iron Sky komunita se mohla také účastnit tvorby filmového merchandisu. Fanoušci si mohli stáhnout Design Kit, který obsahoval tematickou grafiku, fonty, fotky a další materiály Iron Sky, se kterými mohli vytvořit své vlastní návrhy na Iron Sky merchandise, který globálně distribuuje společnost EMI. Designéři pak byli odměněni vstupenkami do kina, hotovostí, vstupenkami na premiéru Iron Sky a dalšími vhodnými způsoby.

 

NATÁČENÍ DOKUMENTŮ – V REÁLNÉM ČASE

 

Iron Sky nabídlo svým fanouškům a příznivcům nahlédnout za oponu filmových scén. Měsíčně zveřejňoval tým Iron Sky na YouTube dokumenty (www.youtube.com/energiaproductions). V těchto videích prochází štáb „making of“ jednotlivá oddělení, jako výtvarné nebo kostýmní, a ukazuje divákům, jak se produkoval multi-milionový sci-fi film. Kromě toho filmový štáb zveřejnil krátká videa, tzv. Director’s Diary (režisérův deník), který natáčel režisér Timo Vuorensola během práce na filmu.

 

PRVNÍ MINUTY FILMU V PŘEDSTIHU

 

V první den natáčení zveřejnil tým Iron Sky nové video nazvané Iron Sky Sneak Peek (www.ironsky.net/sneakpeek), který dával fanouškům příležitost vidět v předstihu prvních pět minut filmu, počínaje představou scény, scénáře, storyboardu, animací a dalších různých kroků. Toto dalo fanouškům nevídanou možnost vidět, jak je film vystavěn.

 

IRON SKY – VÍCE NEŽ FILM

 

Tento film je jen jednou součástí z rodiny Iron Sky produktů. Kromě merchandisu tu jsou další tematické produkty, které vyšly před samotným filmem i po něm.

 

Komiksy a knihy: Iron Sky má tři komiksy, které byly vydány před uvedením filmu, kromě toho vyjde plnohodnotná obrazová kniha příběhu Iron Sky. Jedním z tvůrců tohoto projektu je Gerry Kissell, jehož předchozí produkce zahrnují komiksové verze filmu A-Team a videohry Army of Two. Bude k dispozici také novelizace filmu Iron Sky a kniha o tom, jak tento nevídaný filmový projekt vznikal.

 

Videohry a aplikace: videohra založená na Iron Sky je k dispozici na platformách PC & iPad. Plány na vydání hry na dalších platformách jsou v jednání. K dispozici je také tematický kontent pro platformy mobilních telefonů, jako jsou smart phony. Toto zahrnuje Iron Sky iPhone hru a zdarma aplikace, které přináší poslední zprávy o Iron Sky a kontent přímo do mobilů uživatelů.

 

(Autor: administrator)
 

Kino

Recenze: Špatný herec Dnes

Mexické filmy si k nám dříve proklestily cestu především díky Febiofestu. Od jeho (snad) přerušení... celý článek

DVD

Recenze: Někdo klepe na dveře

V kinech číhá na obecenstvo Past, totiž nejnovější režijní počin M. Night Shyamalana. My si ještě předtím... celý článek
Reklama
Reklama
Reklama
Naposled navštívené:Přesunout nabok | Vymazat historii
Aleksi Salmenperä

Salmenperä Aleksi

Asko Vainio

Vainio Asko

Due mafiosi nel Far West

Due mafiosi nel Far West

Belly

Belly

Naposled navštívené:
Aleksi Salmenperä

Salmenperä Aleksi

Asko Vainio

Vainio Asko

Due mafiosi nel Far West

Due mafiosi nel Far West

Belly

Belly