Chyby ve formuláři:
» Nejste přihlášeni, pro hodnocení filmů se musíte přihlásit nebo zaregistrovat.

Recenze: John Wick 3

Vydáno dne 16.05.2019
V originále John Wick: Chapter 3 - Parabellum (kde Parabellum znamená "Připravte se na válku") je suverénně nejlepším fimem celé trilogie.

"Winston, tell them. Tell them all. Whoever comes. Whoever it is. I'll kill them. I'll kill them all," řekl profesionální zabiják John Wick svému kamarádovi, řediteli hotelu Continental právě předtím, než začal utíkat, protože porušil pravidlo. Tentokrát po něm kvůli vysoké odměně nepůjdou jen ti nebo tamti, nýbrž úplně všichni (ale nikdy ne najednou). Stal se z něj 'Excommunicado', přičemž chvíli to vypadá, že tento termín tady zazní častěji, než slovíčko 'fuck' ve Vlkovi z Wall Street. Naštěstí hlavní hrdina má známé, které mu v tísni podají pomocné ruce, třebaže riskují jejich probodnutí. John Wick prostě ví, za kým má zajít, i kdyby musel podniknout cestu do pouště!

Začněme asi akčními scénami. Vzhledem k závěru minulé části se nabízelo, že trojka bude nonstop akční jízdou. Jenže není. Přesto ty neakční scény na rozdíl od předchozích dvou dílů nenudí. Film si po celou dobu uržuje stylový rytmus, vizuálně vypadá úžasně a Chad Stahelski až šokoval tím, jak vyzrál jako režisér. Až to vzbuzuje podezření, že režíroval produkující David Leitch (Poltergeista prý také režíroval Steven Spielberg, přestože je pod ním podepsán Tobe Hooper). Ve scénáři najdeme více vtipných momentů, které fungují skvěle a vlastně podtrhávají nadsázku, kterou tahle série zoufale potřebovala. Tedy ne že by nebylo fajn sledovat, jak Keanu Reeves coby John Wick trpí. Ještě o level zajímavější však je, když rozbíjí svoje nepřátele.

První akce s hromotlukem a s knížkou v knihovně působí dosti uměle, kvůli čemuž můžeme malinko znejistit. Nicméně ve zbytku filmu budeme svědky vcelku výživných a dobře vypadajících soubojů. Co na tom, že některé otočky a údery by během skutečné řežby se zkušeným soupeřem sotva obstály. Svůj účel pro kameru ale splňují. Snad až na některé výjimky, kdy hlavní hrdina-superzabiják dokáže na jednu stranu umrtvit nepřítele propiskou nebo právě knihou, leč na tu druhou nedokáže předvídat úder, který by nepochybně zvládnul přečíst i Velký blondýn s černou botou.

Díky choreografii si jinak příznivci žánru třetí řádění Johna Wicka rozhodně užijí. A tahle postava začíná být teprve teď zajímavá, nejen proto, že neváhá bodnout protivníka do zad nebo ho z dvaceti centimetrů střelit do ksichtu. Na koni, na motorce, v Casablance, s noži nebo předfinální fight se dvěma Asiaty a s rozbitými vitrínami jsou prostě ohromně zábavné a co je nesmírně důležité a obdivuhodné - je na nich konečně znát, že jejich realizace musela být obrovská dřina, kdy se pro kýžený výsledek kolikrát muselo sejít několik věcí najednou. Jenom zamrzí, že zúčtování s Markem Dacascosem působí trochu odbytě a bez nápadu.

Avšak může to dáno i tím, že se "Jonathan" potřeboval probít skrz šílenou hordu a už je na něm znát únava. Společnost mu kromě kámoše Iana McSHanea a recepčního Lance Reddicka budou dělat Halle Berry v roli kolegyně, která také chová psy. Dále (bělo)ruská romka Anjelica Huston, "král pouště" Saïd Taghmaoui,... A ukáže se i Laurence Fishburne, což zase pěkně evokuje Matrix. Představitel Morphea svou postavu přitom učinil mnohem zajímavější než ve dvojce. Na scénu přichází také "Arbirt" od Nejvyšší rady v podání Asii Kate Dillon. A my můžeme celou dobu jenom hádat, jestli také ovládá bojová umění.

John Wick 3 se díky té poctivé práci tvůrců konečně stává pořádně dramatickým akčňákem. K tomu vpravdě inteligentnímu ovšem pořád kousek chybí. Některé hlášky jsou díky svému načasování de facto geniálně úderné. Podrobnější sondu do fungování zabijácké komunity také nepodnikneme. Místo toho opět nechybí několik bizarnějších momentů a situací, u kterých se ptáme, proč vlastně zůstaly ve finálním sestřihu? Nutno podotknout, že jsou bizarní spíše v dobrém slova smyslu. Třetí část tedy mile překvapila. Uvidíme, jestli se třeba někdy dočkáme i čtvrté.

Recenze: Špatný herec

Mexické filmy si k nám dříve proklestily cestu především díky Febiofestu. Od jeho (snad) přerušení... celý článek

Henry Hill