Recenze: Stmívání

Vydáno dne 23.09.2009
Americká spisovatelka Stephenie Meyer nechala vdechnout život vlastním literárním postavám stejně vrcholově jako J. K. Rowling svému Harrymu Potterovi. Vždyť příběh osamělé Belly Swannové a tajemného upíra Edwarda Cullena pulzoval v myšlenkách čtenářů na plné obrátky už v knižní podobě, proto na sebe filmová verze nenechala dlouho čekat a svým zrozením roztočila doslova kolotoč „Twilight“ šílenství!

stmivani2Catherine Hardwicke se stala oprávněnou režisérkou kasovního trháku, jímž se Stmívání doslova a opravdu až do posledního písmene stalo. Zvědaví fanoušci a prevážně rozvášněné fanynky se hrnuli do kin, aby si nechali vtisknout do pamětí novou tvář fantastického světa původně vytvořeného Stephenie Meyer . Catherine vsadila na neokoukané herecké tváře ústřední dvojice a myslím, že tím určitě pouze získala. Už jen jméno Kristen Stewart se vyneslo hned po premiéře filmu do výšin hereckého nebe a také  pravé charizma Roberta Pattinsona alias Cedrica Diggoriho z Harryho Pottera (díl Ohnivý pohár) se rozzářilo až poté, co se proměnil v upírského krasavce.

stmivani3Milostně akční romance mezi upírem a člověkem tu již byly, vzpomeňme si například na typický Underworld nebo Buffy, přemožitelku upírů , ale ve Stmívání je chemie lásky patrná od toho pravého prvního pohledu a srdce divaček úplně vibrují při pohledech na osudy upírského elegána Edwarda a zmatenou Bellu v deštěm promáčeném městečku Forks, ve kterém se jejich životy propletou.

stmivani4Počáteční tajuplnost je vystřídána pravou romancí, romance kapkou zábavna a komediální vložka je nahrazena závěrečnou akčností. Věru, začínáme příjezdem Belly do sychravého města Forks a ihned se začínáme zaobírat záhadou rodiny Cullenů. Nastává zlomové seznámení s tichým a zvláštně se chovajícím Edwardem. Právě zde se nám utváří stěžejní zamilovaný pár. Projdeme několika na mou duši podivnými dialogy, až se přeneseme k oné zábavné části, tou mám na mysli upírský baseball. Tato scéna je vskutku originální a osvěžující, což divák jistojistě uvítá a ocení. Blížíme se do napínavého finále, kde ukazatel pozornosti diváka je na maximu.

stmivani5Sečteno podrtženo … Stmívání má v sobě od všeho trochu, za což lze udělit plusové body, protože si každý přijde na své. Navíc ponurně vyhlížející atmosféra a vhodná doprovodná hudba také rozhodně přispívají k dobru. Není se tedy čemu divit, že v plném proudu je natáčení dalšího dílu upírské ságy s názvem Nový Měsíc (New Moon). A my můžeme jen doufat, že druhý díl nezklame naše pukající očekávání.

(Autor: Eva Bartošová)

Recenze: Jedna noc

Mezi těmi všemi českými komediemi, jakých budeme i letos hojně zásobováni, bohužel hrozí, že tohle komorní,... celý článek