Recenze: Ztracené město

Vydáno dne 19.07.2023
Na Blu-ray se zajímavými bonusy nedávno vyšla tahle pěkná, nenáročná a nepřekvapivě taky nepříliš originální hollywoodská komedie se Sandrou Bullock a Channingem Tatumem

Že se autorka romanticko-dobrodružných románů sama dočká velice nevšedních zážitků, není žádná novinka. Vzpomeňme třeba na Honbu za diamantem. Ztracené město, které přeci jen z určitého úhlu pohledu malinko evokuje Ztracené město Z, přináší ten update, že během úvodní sekvence ve starodávné stavbě mezi hady pronáší spisovatelka Loretta Sageová úpravy přímo prostřednictvím hlavní hrdinky svých románů Angely Lovemoreové (například opakováním slova „Smazat“), která jest jejím alter egem. Partner v Lorettiných představách vypadá jako  skutečný model Alan, kterého fanynky vnímají jako hrdinu Dashe, který se dobrodružství účastní s Angelou. Propagační událost za přítomnosti obou nedopadne nejlépe, ale ještě horší je, že se Loretta stane terčem únosu lidí, kteří pracují pro miliardáře Fairfaxe, co má holčičí křestní jméno Abigail.

Rád by získal poklad v podobě Ohnivé koruny, která patřila králi Kalamanovi a jeho manželce Taze. Loretta nemá zájem, a tak je omámena a odvezena na ostrov kdesi v Atlantském oceánu, aby z jakési mapky rozluštila, kde přesně se hrobka s Ohnivou korunou může skrývat. Jenže Alan je do ní ve skutečnosti zjevně zamilovaný, a tak zavolá svému známému trenérovi jménem Jacku Trenér, jehož schopnosti jsou srovnatelné s těmi, kterými vládnul Bryan Mills. Tuhle roli vzal Brad Pitt, přičemž se dalo čekat, že nebude mít veliký rozsah (ačkoliv oproti jeho mihnutí se v Deadpoolovi 2 je samozřejmě obrovský). I tak je jeho účast vítaná, leč také pro jeho akční sekvenci platí, že není natolik precizní, aby zvedla ze židle.

Samozřejmě, že film do značné míry stojí na hereckém představení Channinga Tatuma a Sandry Bullock, u které snadno můžeme získat dojem, že se narodila ve stejném roce jako on. Ač neztvárňují povahově protikladné postavy, chemie mezi nimi naštěstí funguje výborně, že až klidně snese srovnání s Michaelem Douglasem a Kathleen Turner (ale nikoli s Brendanem Fraserem a Rachal Weiszprvní a druhé Mumii). Nutno dodat, že to, že se jedná o profesionálního herce a profesionální herečku, ještě přece automaticky nezaručuje, že jim to před kamerou bude takhle skvěle fungovat. Jako důkaz uvedeného tvrzení poslouží například loňská romantická komedie Vem si mě, která do popředí postavila Owena Wilsona a Jennifer Lopez. U Ztraceného města zamrzí místy nesmslně kulometné dialogy, což není dáno tím, že by neakční scény byly dynamicky sestříhané.

Tohle Ztracené město neustále uhání dopředu fajnovým tempem. Opravdu nenajdeme scénu, která by příběh nějak výrazně brzdila. To dokonce platí i pro ty, které jsme vlastně ani nepotřebovali a ve kterých se vydavatelka Beth (Da'Vine Joy Randolph) vydává hlavní hrdinku najít, takže při hlídání Lorettiny babičky za ní musí zaskočit kamarádka Allison (Patti Harrison), jejíž některé pěkné, úsměvné scény se do finálního sestřihu bohužel nevešly, jak uvidíme v bonusové sekci. Nejedná se o vedlejší figuru, která by spadala buď mezi ty, jaké nám kolikrát samy dávají najevo, že součástí daného příběhu ani nechtějí být, nebo mezi ty, jejichž charakter a počínání by byly schválně přehnané, což by nás mělo rozveselit. Takhle se alepoň dočkáme pěkné linky mezi Beth a místním ostrovním pilotem, která s sebou přinese pár dalších vtipných momentů, byť taky očekávaných, jelikož i pro Ztracené město platí, že se ze scenáristického hlediska nemění forma, nýbrž jenom obsah.

Ztracené město má ještě jednu velkou výhodu. Ne, není jí Daniel Radcliffe v úloze záporáckého Fairfaxe, třebaže tuhle úlohu ztvráňuje velmi pěkně a zábavně. Tou výhodou jsou nádherné exotické lokace, jaké poskytla Dominikánská republika. Až si nejeden může vzpomenout na Shangri-La, resp. v tomhle případě spíše na El Dorado. Ztracené město šlo do kin o měsíc dříve, než Uncharted, se kterým porovnávání rovněž není namístě. I proto, že tenhle počin režírujících bratrů Adama a Aarona Neeových přináší poněkud méně dobrodružné rozuzlení. Nicméně není pochyb, že navzdory té neoriginalitě si svoje diváky a hlavně divačky našel, nachází a jistě dál nacházet bude.

P.S.: Scéna mezi závěrečnými titulky určitě stojí za zamyšlení …

INFORMACE O BONUSOVÉ SEKCI NA BLU-RAY JSOU K DISPOZICI TADY

Recenze: Chiméra