Každopádně, Míša se vdá, přičemž se na své svatbě stihne zbourat, což fakt není dobrý nápad (stejně jako později na dětské oslavě). Tím spíše, že tím dá záminku své tchyni k započetí nevraživosti. Přitom právě v domě u manželových rodičů na venkově mají bydlet. Zároveň je sama matkou, což může být nebezpečné, jelikož touha po skleničce může být často silnější, než láska k vlastnímu potomkovi, se kterým při jedné ze svých „opojených“ nálad nepřekvapivě nabourá. Pochopitelně hledá výmluvy a nechce si přiznat, že je závislá, což třeba i zničí její manželský vztah … To si jistě dokáže každý a každá domyslet, protože ten mustr zůstává v takovýchto případech de facto pořád stejný. Rozdíl spočívá v tom, že v Zápisníku alkoholičky má žízeň žena, což je v současnosti ještě pořád horší, než když chlastá chlap.
Téhle ženě navíc vůbec nic nechybělo a nijak nestrádala, jelikož to, že její kamarádky ztvárněné Alžbětou Malou a Dianou Dulínkovou (rozhovor) jsou pravděpodobně falešné, si stoprocentně neuvědomovala. Paradoxně zřejmě proto asi hledala způsob, jak si svůj život něčím zpestřit. Jinými slovy se zase dostáváme do situace, kdy není snadné si k takové postavě vybudovat jakýkoli vztah, protože ji nikdo do chlastání (nebo obecně k drogám) nenutil a ani k němu neměla záminku. Zkrátka je to spíše ukázka nepevné vůle a slabé odolnosti. A v momentě, kdy se podaří z tohoto průšvihu dostat, ji rozhodně nelze nazývat hrdinkou. Znova připomínám: protože k tomu, aby začala chlastat první ligu, neměla zprvu pražádný důvod! Její počínání by se tudíž dalo pochopit až v souvislosti s okolnostmi obklopujícími jejího otce (Martin Finger). Do té doby svoje pocity určitě mohla řešit jinak a za štěstí v neštěstí se u ní dá považovat pouze to, že jí při absťáku nelezlo mimino po stropě.
Zápisník alkoholičky nepřináší až éterický zážitek jako tento zmíněný biják, nabízí však kupříkladu metaforické, potažmo symbolické scény z lesa, které však ani tolik neilustrují samotu a bezradnost, jelikož především napovídají, že by Dan Svátek měl s Terezou Rambou natočit nějaký horor, neboť ten by s největší pravděpodobností musel být hodně povedený. Podobné role závisláků a závislaček často přinášejí svým představitelům a představitelkám nominace na prestižní ocenění. Pravda, kupříkladu u Emily Blunt a Dívky ve vlaku to nakonec neplatilo, ale v případě Zápisníku alkoholičky by to platit mělo. Na závěr nutno podotknout, že hodně zamrzí, že snad žádný film o alkoholismu nezarezonuje natolik, aby někteří lidé přestali chlastat ve velkém a aby chlastem přestali řešit svoje problémy, protože chlast je ještě zhorší. Nezměnil to Chlast a nezmění to ani Zápisník alkoholičky.
FOTO: Bontonfilm