Takže, Andy Goodrich je pán, co má devítiletá dvojčata (kluka a holku, která věcem rozumí). Jejich matka si vypěstovala závislost na lécích a občas se trochu napila. Že se s ní děje něco nedobrého, viděli z jejího okolí všichni kromě Andyho, což mu k dobru neslouží. Teď mu děti nechá na krku a ještě přidá poznámku, že bude správné, když pak půjdou od sebe. To může být samozřejmě dáno jejím nedobrým rozpoložením, které po pobytu na odvykačce zase odezní a všechno bude zalité sluncem. Ať už tahle situace dopadne jakkoli, řešit se musí. A hlavního hrdinu, který vede krachující galerii, napadne, že by mohl kontaktovat svou starší dceru Grace, která by pro dvojčata sama mohla být matkou, jelikož jest o sedmadvacet roků starší. Zvláštní, že zrovna o tolik. Tohle číslo přece v showbyznysu znamenalo konečnou pro několik významných osobností (Janis Joplin, Kurt Kobain, Anton Yelchin) a v hororu To od Stephena Kinga znamená návrat démona, co si na sebe bere podobu klauna Pennywise.
Každopádně, Grace čeká dítě. S týpkem, kterého její otec zrovna nemusí, přestože se jedná o hodného, férového člověka, který svými řečmi dokáže uklidnit, ba až uchlácholit. Grace má Andyho ráda, leč zároveň se na něj zlobí, poněvadž se jí v dětství nevěnoval tolik, jak by si sama představovala, takže na své dva nevlastní sourozence trochu žárlí. Jemu totiž holt nezbývá nic jiného, než se o ně v době manželčiny nepřítomnosti naučit starat. Do hry se však dostává Lola Thompsonová (Carmen Ejogo) – dcera slavné umělkyně, co čerstvě není mezi živými. Hlavní hrdina ji přesvědčí o tom, aby matčina dílka vystavovala v jeho galerii. Tuhle postavu, myšleno Lolu, uvítáme z toho důvodu, že se sice taky tváří, že je hrozně moc fajn a sympatická, nicméně prakticky jako jediná ze všech postav, jaké ve Vlastně tě mám ráda, tati uvidíme, má i svou temnou stránku (např. Lord Castlepool z Pokladu na Stříbrném jezeře by o ní stoprocentně řekl, že je „unfér“).
Vlastně tě mám ráda, tati je biják, který se může pyšnit jednou opravdu pěknou scénu s tím přesahem, že nepůsobí jako z pohádky, nýbrž jako ze života. Počkat si na ni musíme pětaosmdesát minut. O něco dříve se dostaví v hezké cameo úloze v devadesátkách nesmírně žádaná Andie MacDowell (v současnosti má výborně rozjetou kariéru její dcera Margaret Qualley), jejíž komedie jako Zelená karta, Čtyři svatby a jeden pohřeb či Na Hromnice o den více rozhodně zubu času zatím odolávají. Tahle naopak kvůli tuctovosti a přeslazenosti svádí k rychlému odsouzení. Nicméně ono je to de facto taky umění, narvat nesčetněkrát viděná klišé do sta minut tak, aby se pokud možno na žádné nezapomnělo.
FOTO: Bontonfilm