Natáčení probíhalo od srpna do listopadu nejen z důvodu jeho náročnosti, ale i proto, že film musí věrně zachycovat proměnu ročních období, během nichž se příběh ve skutečnosti odehrál. Filmový štáb pracoval nejen na mnoha pražských lokacích, ale také v bývalém vojenském prostoru u středočeských Milovic, na libereckém nádraží Horní Růžodol, v bývalém říčním přístavu na Mělníku, v Poděbradech, v plzeňských Borech, na vlakovém nádraží v Jablonném v Podještědí, v objektu bývalého bunkru ve středočeském Drnově, v tvrzi Opálka a na několika dalších místech. Chybět samozřejmě nemůže ani Berlín. Ostatně z Německa pochází i kameraman Friede Clausz.
Režisér Tomáš Mašín vyjádřil svůj záměr následovně: „Máme filmy adorující nástup komunismu i oslavující odboj. Chybí nám však o této době snímek krutě upřímný. Přál bych si, aby právě Bratři takovým snímkem byly. Chci, aby to byl film o snaze uniknout ze sevření, o touze zůstat svobodný. Zprostředkovat jím vhled do výchovy a myšlení nejednoznačných a rozporuplných aktérů. Popřít schematické hodnocení oscilující mezi krajnostmi ‚geniální, odvážní hrdinové‘ a ‚bezcitní vrazi nevinných‘. Hrdinové z vlastní vůle? Ve skutečnosti řízeni silami nepředstavitelně mocnějšími. Nacismem, bolševismem a idealizovanou představou vlastního táty.“
O TVŮRCÍCH
TOMÁŠ MAŠÍN začínal na reklamách, kde to dotáhnul na světovou špičku. Debutoval výpravným dramatem 3 sezóny v pekle, které soutěžilo na festivalu v Karlových Varech a bylo nominováno na jedenáct Českých lvů. Výrazný úspěch zaznamenal také s televizními seriály Profesor T. a Ochránce, z nichž druhý jmenovaný získal jak Cenu české filmové kritiky, tak Českého lva.
MAREK EPSTEIN běhával závodně sprinty za SK Slavia Praha, takže o útěcích něco ví. S náskokem se jedná o nejúspěšnějšího domácího scenáristy, který napsal Šarlatána, Václava, Vrásky z lásky, Signál nebo televizní projekty Brainstorm, Osmy či Veterán. Je držitelem Českého lva za scénář k dramatu Ve stínu, což potvrzuje, že toho dost ví o padesátých letech, ve kterých se Bratři odehrávají.
PETR BÍLEK je zakladatelem filmové a televizní produkce FilmBrigade, kde vznikla řada úspěšných televizních seriálů pro komerční (Polda, Přešlapy, Tátové na tahu) i veřejnoprávní televizi (Clona, Sever). V posledních letech na vývoji seriálů spolupracoval se světovými televizemi a studii jako Sony Pictures, ITV, Red Bull Studios nebo ZDF. Je členem Emmy International Academy of Television.
FOTO: CinemArt